• Посилання скопійовано

Щодо адміністративної відповідальності за несвоєчасне подання або неподання службі зайнятості адміністративної звітності

Лист Державного центру зайнятості від 23.09.2011 р. №ДЦ-04-6691/0/6-11

Щодо адміністративної відповідальності за несвоєчасне подання або неподання службі зайнятості адміністративної звітності

Суттєво. Адміністративні штрафи накладаються тільки в разі неподання звіту за формою №5-ПН і №4-ПН. Штрафи за неподання звіту за формою №3-ПН чинним законодавством не передбачені.

! Усім працедавцям

Державний центр зайнятості — виконавча дирекція Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття розглянув лист <...> щодо адміністративної відповідальності за несвоєчасне подання або неподання службі зайнятості адміністративної звітності, передбаченої Законом України «Про зайнятість населення», а також способу подання цих відомостей і в межах компетенції повідомляє таке.

Державна служба зайнятості відповідно до статті 20 Закону України «Про зайнятість населення» отримує від підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності інформацію про:

— наявність вакансій (форма звітності №3-ПН «Звіт про наявність вакансій»);

— вивільнених працівників (форма звітності №4-ПН (план) «Звіт про заплановане вивільнення працівників» (за 2 місяці до вивільнення працівників) і форма звітності №4-ПН (факт) «Звіт про фактичне вивільнення працівників» (у 10-денний термін після вивільнення працівників).

Форми звітності затверджено Наказом Мінпраці від 19.12.2005 р. №420 «Про затвердження форм звітності та інструкцій щодо їх заповнення» і зареєстровано в Міністерстві юстиції України 21 грудня 2005 року за №1534/11814.

Крім того, відповідно до вищезазначеної статті, а також з метою реалізації підпункту другого частини 2 статті 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» служба зайнятості отримує інформацію за формою звітності №5-ПН «Звіт про прийнятих працівників», якe затверджено наказом Міністерства соціальної політики від 14 липня 2011 року №279 і зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.08.2011 р. за №946/19684.

Щодо адміністративної відповідальності за несвоєчасне подання або неподання службі зайнятості вищезазначених звітностей повідомляємо, що таку відповідальність встановлено статтею 165-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення для працедавців, винних в несвоєчасному поданні або неподанні відомостей про прийняття на роботу працівників, тобто тільки за формою звітності №5-ПН «Звіт про прийнятих працівників».

Водночас частиною п'ятою статті 20 Закону України «Про зайнятість населення» регламентовано подання працедавцями інформації державній службі зайнятості про заплановане і фактичне вивільнення працівників на підставі пункту 1 статті 40 КЗпП і передбачено відповідальність працедавців за неподання або несвоєчасне подання цієї інформації.

Так, згідно з абзацом першим частини п'ятої цієї статті при вивільненні працівників підприємства, установи, організації незалежно від форми власності повідомляють про це не пізніш ніж за два місяці у письмовій формі державну службу зайнятості, зазначаючи підстави і строки вивільнення, назви професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати праці (№4-ПН (план) заплановане вивільнення працівників), а в десятиденний строк після вивільнення — надсилають списки фактично вивільнених працівників, зазначаючи в них інвалідів (№4-ПН (факт) фактичне вивільнення працівників).

У разі неподання або порушення строків подання цих даних з працедавців стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника. Ці кошти зараховуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття і використовуються для фінансування заходів щодо працевлаштування і соціального захисту працівників, що вивільняються.

Зазначена норма Закону України «Про зайнятість населення» є обов'язковою у всіх випадках, коли звільнення працівників відбувається на підставах пункту 1 статті 40 КЗпП. Винятків з цього правила законодавством не передбачено.

Адміністративної або фінансової відповідальності за неподання даних у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, і про працівників, які працюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбачено трудовим договором, або не працюють у зв'язку з простоєм виробництва з не залежних від них причин (№3-ПН наявність вакансій), законодавством не передбачено.

Обмеження щодо способу подання працедавцями вищезазначених форм звітності (поштою або посильним) законодавством не передбачено.

Заступник директора Державного центру зайнятості — заступник керівника виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття М. АГЛОТКОВА

До змісту номеру