Коли проводиться скасування реєстрації РРО?
Скасування реєстрації РРО відбувається у випадках, коли:
1) суб’єкт господарювання подав заяву про скасування реєстрації РРО за формою №4‑РРО;
2) вичерпано строк служби РРО, зазначений у реєстрі екземплярів реєстраторів розрахункових операцій (далі — Реєстр екземплярів РРО) або у паспорті (формулярі) РРО, який не включений до Реєстру екземплярів РРО та був зареєстрований у контролюючому органі до створення Реєстру екземплярів РРО;
3) закінчилися визначені законодавством строки експлуатації РРО;
4) РРО застосовується не за сферою застосування, визначеною Державним реєстром реєстраторів розрахункових операцій (далі — Реєстр РРО);
5) виявлено невідповідність модифікації, конструкції та/або версії внутрішнього програмного забезпечення РРО, включених до Реєстру РРО;
6) установчі документи суб’єкта господарювання згідно зі судовим рішенням визнано недійсними;
7) є судове рішення про ліквідацію суб’єкта господарювання — банкрута;
8) є судове рішення щодо припинення суб’єкта господарювання, що не пов’язане з банкрутством;
9) суб’єкт господарювання — фізична особа — підприємець помер, а також у разі оголошення такої особи померлою, визнання недієздатною або безвісти відсутньою, обмеження її цивільної дієздатності;
10) у контролюючих органах є відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань щодо державної реєстрації припинення суб’єкта господарювання;
11) РРО викрадено;
12) змінено власника РРО;
13) щодо господарської одиниці, де використовується РРО, суб’єкт господарювання повідомив про такий об’єкт оподаткування контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ПКУ як про закритий або такий, що не експлуатується суб’єктом господарювання (повідомлення за ф. №20-ОПП);
14) суб’єкт господарювання у зв’язку із застосуванням програмного РРО вирішив відмовитися від застосування РРО, строк служби якого не закінчився.
Порядок скасування
Заяву про скасування реєстрації реєстратора розрахункових операції за ф. №4-РРО (додаток 4 до Порядку РРО №547) суб’єкт господарювання або представник суб’єкта господарювання подає до ДПС за ідентифікатором форми J/F1313605 за місцем реєстрації РРО (п. 3 глави 4 розд. II Порядку РРО №547).
Перед скасуванням реєстрації РРО його треба розпломбувати у Центрі сервісного обслуговування, з яким суб’єкт господарювання уклав договір про технічне обслуговування та ремонт РРО.
Разом із заявою про скасування реєстрації суб’єкт господарювання подає реєстраційне посвідчення.
Процедура розпломбування РРО у ЦСО за можливості проводиться і для РРО, щодо яких контролюючий орган прийняв рішення про примусове скасування реєстрації.
У разі викрадення РРО для скасування його реєстрації суб’єкт господарювання разом із заявою про скасування реєстрації подає копію відповідного документа органу поліції.
Скасування реєстрації РРО передбачає одночасне скасування Книги обліку розрахункових операцій, що зареєстрована на такий РРО, у порядку, визначеному главою 3 розд. ІІ Порядку КОРО №547.
Строки прийняття рішення ДПС щодо скасування
Посадова особа контролюючого органу протягом п’яти календарних днів з дня отримання заяви про скасування реєстрації та реєстраційного посвідчення за наявності довідки про опломбування з відміткою про розпломбування РРО, надісланої ЦСО до контролюючого органу за місцем реєстрації РРО, або у разі прийняття рішення контролюючого органу про скасування реєстрації РРО скасовує реєстрацію РРО шляхом внесення реєстраційного запису до інформаційно-комунікаційної системи ДПС та надає (надсилає) суб’єктові господарювання довідку про скасування реєстрації, що засвідчує скасування реєстрації РРО (п. 4 глави 4 розд. II Порядку РРО №547).
Скасування реєстрації РРО проводиться контролюючим органом не пізніше двох робочих днів з дня настання терміну виведення РРО з експлуатації.
Нюанси подання заяви
У заяві про скасування реєстрації зазначають спосіб отримання довідки про скасування реєстрації РРО за ф. №6-РРО, наведеною у додатку 6 до Порядку РРО №547 за ідентифікатором форми J/F1413705 (поштою або безпосередньо в контролюючому органі) чи її копії (електронною поштою), в Електронному кабінеті.
Для додавання реєстраційного посвідчення до заяви про скасування реєстрації в Електронному кабінеті потрібно:
— у приватній частині Електронного кабінету увійти в розділ «Введення звітності» та натиснути на кнопку «+ Створити»;
— у переліку документів для створення обрати «Заява про скасування реєстрації реєстратора розрахункових операцій за формою №4-РРО»;
— під кнопкою «+ Створити» поставити позначку (J/F1360102) «Документ довільного формату», після чого натиснути кнопку «+ Створити»;
— у верхній частині створеної та відкритої заяви за формою №4-РРО біля напису «Головний документ» натиснути на вкладку «Додатки» й обрати (J/F1360102) «Документ довільного формату»;
— заповнити обов’язкові поля форми таким чином:
номер — порядковий номер документа, що додається;
назва документа — «реєстраційне посвідчення»;
номер документа — номер реєстраційного посвідчення;
дата документа — дата видачі реєстраційного посвідчення;
у поле «Найменування файлу документа» форми додати електронну версію реєстраційного посвідчення у форматі PDF, або PNG, або JPG.
Чи скасовувати реєстрацію РРО у разі застосування ПРРО?
Реєстрація РРО діє до дати скасування реєстрації РРО, що відбувається у випадках, коли, зокрема, суб’єкт господарювання у зв’язку із застосуванням ПРРО вирішив відмовитися від застосування РРО, строк служби якого не закінчився.
Законодавчо не передбачено обмежень на використання поряд із РРО також і ПРРО. Суб’єкт господарювання може самостійно обрати для використання РРО або ПРРО.
Якщо суб’єкт господарювання ухвалює рішення замість РРО використовувати ПРРО, то при переході на ПРРО реєстрація РРО скасовується.
Як визначити строк служби РРО?
Строк служби РРО — це строк, протягом якого виробник (постачальник) гарантує роботоздатність РРО, у тому числі комплектувальних виробів та його складових частин, збереження інформації у фіскальній пам’яті за умови дотримання користувачем вимог експлуатаційних документів. Строк служби реєстраторів розрахункових операцій встановлює виробник цієї продукції.
Після закінчення строку служби апарата виробник не гарантує подальшого функціонування складових частин, а отже, РРО загалом. І не гарантує збереження інформації у фіскальній пам’яті такого апарата.
Визначаючи строк служби РРО, слід керуватися нормою щодо семирічного терміну з моменту введення в експлуатацію, але не більше ніж дев’ять років від дати випуску.