• Посилання скопійовано

Суть справи

Інвентаризація основних засобів
Під час проведення інвентаризації до об'єктів, які беруть участь у такому заході, відносяться такі активи, як основні засоби. У цій статті конструктивно проаналізуємо порядок, результати та відображення в обліку інвентаризації основних засобів.

Терміни проведення річної інвентаризації
Чи є певні терміни проведення річної інвентаризації? Чи просто вона повинна відбуватися не рідше одного разу на рік? Хочемо розбити проведення річної інвентаризації на чотири місяці — тобто різні рахунки у різні періоди, бо дуже багато роботи, і на проведення інвентаризації у короткі терміни співробітників не вистачає.

Інвентаризація каси
Для контролю за зберіганням готівки на підприємствах слід періодично проводити інвентаризацію каси. Така інвентаризація є досить важливою, адже гроші — наш найголовніший та найліквідніший актив.

Відповідальність фоп за облік товарних запасів
СПДФО, які здійснюють розрахункові операції готівкою чи безготівкою, зобов'язані вести облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, продавати лише обліковані товари. У зв'язку з цим виникають запитання щодо відповідальності за невиконання зазначених вимог, а саме:
1. Чи потрібно СПД-фізособі вести облік товарних запасів, якщо особа здійснює свою діяльність на загальній системі оподаткування; на сплаті ЄП?
2. Чи зобов'язаний СПД-фізособа вести облік товарних запасів за місцем реалізації, за місцем зберігання (якщо вони не збігаються) чи узагальнено за всіма пунктами продажу?
3. У якому порядку вести облік товарних запасів підприємцю?
4. У якому порядку відбувається перевірка органом ДПС необлікованих товарів?

Інвентаризація, якщо бракує працівників
Проводити інвентаризацію повинні всі підприємства, навіть ті, де 1 — 2 працівники. Але як тоді створити повноцінну інвентаризаційну комісію?

Інвентаризація розрахунків з дебіторами та кредиторами
Для того щоб підтвердити достовірність даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності, підпунктом 11.11 Iнструкції №691 передбачено обов'язкове проведення інвентаризації. До плану такої інвентаризації входить і перевірка розрахунків із покупцями та замовниками, постачальниками та підрядчиками, іншими дебіторами та кредиторами.

Інвентаризація позабалансових активів
Протягом інвентаризації активів підприємства дуже важливо провести інвентаризацію і його позабалансових активів. По-перше, тому, що, приймаючи таке майно, підприємство бере на себе відповідальність за його зберігання, і внаслідок інвентаризації можна дізнатися, чи все гаразд із чужим майном, яке зберігається на підприємстві, і чи є можливість і надалі виконувати обов'язки щодо його зберігання. По-друге, правильний облік такого майна дозволить правильно визначити власні залишки, їх недостачу та надлишки.

Вартісний критерій і залишки ОЗ
На балансі підприємства є декілька ОЗ із первісною вартістю до 1000 грн, введених в експлуатацію до того, як у бухгалтерському обліку підприємства було самостійно встановлено вартісний критерій визнання активу ОЗ. Перевіряльники з КРУ, посилаючись на те, що на поточну дату вартісний критерій ОЗ за обліковою політикою нашого підприємства (у бухгалтерському обліку) дорівнює 1000 грн, вимагають, щоб на рахунку 10 були ОЗ первісною вартістю від 1000 грн і вище, незалежно від того, коли ці ОЗ отримувалися та вводилися в експлуатацію. Кажуть, під час інвентаризації потрібно такі (до 1000 грн) ОЗ виявляти і переводити у МНМА. Наскільки це є правомірним?

Облік розпродажу швидкопсувного товару
Уявімо ситуацію: під час інвентаризації складу в продуктовому магазині виявлено партію йогурту, строк придатності якого спливає за тиждень. Керівник прийняв рішення продати цю партію за акцією зі зниженням ціни на 50% від звичайної ціни продажу такого йогурту. Непродані залишки будуть списані. Як відобразити цю ситуацію в бухгалтерському і в податковому обліку?

Інвентаризація майбутніх витрат
Під час проведення інвентаризації юрособи мають перевіряти всі статті балансу, у тому числі залишки на рахунках витрат майбутніх платежів та створених резервів (забезпечень): це прямо передбачено п. 11.10 Iнструкції №69. Сутність такої перевірки полягає в тому, щоб у результаті у фінансовій звітності відображалися залишки витрат майбутніх періодів та резервів (забезпечень) у розмірі, який відповідає їх оцінці, встановленій юрособою самостійно або згідно із вимогами чинного законодавства. З'ясуймо, як це зробити.

Інвентаризують усі!
Чи повинні всі члени інвентаризаційної комісії, зокрема працівники бухгалтерії та керівник чи його заступник, особисто брати участь у проведенні інвентаризації?

Нестача імпортного товару
У вересні 2012 р. на нашому підприємстві провели інвентаризацію (підприємство на загальній системі оподаткування, платник ПДВ). Унаслідок цього виявлено нестачу на суму 10 тис. грн (товар імпортований раніше, суму ПДВ своєчасно включено до податкового кредиту). Винних осіб не встановлено. Цього самого місяця суму нестачі списано зі складу. Чи виникають унаслідок списання нестачі податкові зобов'язання з ПДВ? Чи потрібно коригувати податковий кредит?

До змісту номеру