Податок на нерухомість та орендна плата
Сам факт передачі складу в користування ЗСУ не є підставою для несплати підприємством податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, й орендної плати за землю під складом. Тому що такої підстави не містить ПКУ.
Щоправда, є пільги зі сплати цих податків, установлені пп. 69.14 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ (щодо в тому числі орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності) і пп. 69.22 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ (щодо податку на нерухомість).
Згідно з цими пільгами, орендну плату, податок не сплачують за земельну ділянку, об’єкт нерухомості, що розміщені на територіях ведення бойових дій і територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями РФ. Перелік таких територій мав затвердити КМУ, але його й досі не затверджено. Тож наразі немає підстав скористатися цими пільгами. Якщо такий перелік буде затверджено і місце розташування складу в ньому буде, у підприємства з’явиться підстава для несплати податку на нерухомість й орендної плати за землі державної та комунальної власності.
ПДВ
Якщо склад передано ЗСУ у безоплатне користування, з погляду ЦКУ така передача є позичкою (безоплатною орендною), що регулюється ст. 827 — 836 ЦКУ.
У такому разі склад і земельна ділянка продовжують перебувати на балансі підприємства. На склад (ОЗ) у загальному порядку нараховують амортизацію, яку відносять на субрахунок 949.
Операції з безоплатної передачі послуг ЗСУ тощо, здійснені протягом воєнного стану, не є операціями постачання (див. п. 32-1 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ). Таким чином, на безоплатно надані послуги користування складом ПЗ з ПДВ не нараховують. Не нараховують і компенсувальні ПЗ з ПДВ за п. 198.5 ПКУ.
Податок на прибуток
Вартість безоплатно наданих послуг (у розмірі амортизації складу тощо) зменшує фінрезультат до оподаткування, який є основою для визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток (пп. 134.1.1 ПКУ).
Якщо підприємство коригує на податкові різниці, слід застосовувати різницю за пп. 140.5.9 ПКУ — безоплатна передача неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій. Щоправда, аби скористатися нею, потрібно отримати від фактичного отримувача послуг виписку з Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Якщо підприємство не матиме інформації про реєстрацію отримувача у Реєстрі, то не зможе скористатися різницею за пп. 140.5.9 ПКУ. Тоді доведеться застосовувати різницю за пп. 140.5.10 ПКУ.
Якщо підприємство матиме інформацію з Реєстру і можливість застосувати різницю за пп. 140.5.9 ПКУ, а не пп. 140.5.10 ПКУ, є підстави взагалі не проводити коригування за пп. 140.5.9 ПКУ.
Адже згідно з пп. 69.6 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ коригування, встановлені пп. 140.5.9 ПКУ, не проводять щодо в тому числі наданих послуг за переліком, що визначається КМУ, які добровільно перераховані (передані) ЗСУ тощо для потреб забезпечення оборони держави та надання гуманітарної допомоги з дотриманням вимог законодавства України про гуманітарну допомогу у зв’язку з військовою агресією РФ проти України тощо.
Щоправда, наразі КМУ не визначив переліку послуг для потреб цієї пільги.
Якщо такий перелік буде визначено і послуги користування нерухомістю потраплять до нього, підприємство зможе не застосовувати коригування за пп. 140.5.9 ПКУ.