• Посилання скопійовано

Суть справи

Як стати ФОПом під час війни: поради юриста
Війна триває, але й життя також. І якщо втратили роботу, одним зі шляхів вирішення фінансових проблем може стати власний бізнес. Проте зверніть увагу! Під час війни порядок та умови реєстрації ФОПів дещо змінилися.

ФОП хоче торгувати товарами — з чого почати?
У статтях «Як стати ФОПом під час війни: поради юриста» та «Як банки перевіряють нових клієнтів-СГ та зарплатні проєкти під час війни?» цього номера «ДК» ми розглянули, як під час війни зареєструватися ФОПом, як стати на облік у податковій, як відкрити рахунок у банку. А зараз розповімо, як почати діяльність з торгівлі товарами (наприклад, товарами для тварин) та як організувати розрахунки з покупцями.

Робота з ФОПами з окупованих територій: поради юриста
Тимчасово окупованою територією під час війни може стати будь-який населений пункт України. ФОПам звідти, як правило, доводиться евакуюватися. Проте деякі залишаються і їхня діяльність триває. А в декого, хто переїхав, залишилася стара адреса. Чи можна і як із ними співпрацювати?

Декларація з податку на прибуток за І квартал 2022 року: як звітуємо?
Напередодні подання декларації з прибутку за І квартал 2022 року нагадаємо про основні моменти складання та подання декларації.

Індексувати зарплату у травні будемо за новими коефіцієнтами!
У травні процентні ставки індексації для всіх роботодавців будуть нові, бо індекс інфляції за березень перевищив поріг у 103%. Дехто через це індексуватиме зарплату вперше.

Як утримувати аліменти з працівників під час війни: роз’яснення Мін’юсту
Часто роботодавці стикаються з необхідністю проводити відрахування із зарплати працівників. Одним із прикладів цього є стягнення аліментів на дітей або дружину. Проте війна стала тим форс-мажором, який спричинив запитання: чи треба проводити відрахування аліментів тепер? Розгляньмо, як трактує ці питання Мін’юст у листі від 08.04.2022 р. №28911/ПІ-Л-1198/20.4.1 (див. у рубриці «Документи для роботи» цього номера «ДК»).

Воєнний стан діє до 25 травня: які наслідки для бізнесу?
23 квітня підписано та офіційно опубліковано Закон про продовження дії воєнного стану. Як це впливає на правила сплати податків та звітування з них? Що з реєстрацією ПН та РК? Які правила діють у сфері праці та оплати за роботу? Як нараховувати лікарняні? Що з перевірками контролюючих органів? Про це все далі.

Ліквідація ФОПа та неможливість сплатити податки
ФОП на ІІ групі ЄП звільнив працівників 01.03.2022 р. Розрахункові видали готівкою, податки сплатити не було можливості. Тепер ФОП хоче подати документи на ліквідацію. Чи можна подати заяву на призупинення діяльності? Як відобразити в об’єднаній звітності таку подію?

Чи належить матеріальна допомога, надана всім працівникам, до зарплати?
У зв’язку з воєнним станом підприємство надає матеріальну допомогу всім працівникам. Чи належить така допомога до фонду оплати праці?

Документальне оформлення введення ОЗ в експлуатацію
Підприємство придбало актив, який за вартістю згідно з обліковою політикою віднесено до основних засобів. Який документ слід використовувати під час його введення в експлуатацію?

Простій «заднім числом»: як діяти?
Через сильні бойові дії підприємство не працювало, працівники не виходили на роботу. Про це їх було повідомлено телефоном, накази не видавалися. Наразі один працівник звільняється і хоче, щоб йому за півтора місяця, які він не працював, впровадили простій заднім числом. Що робити в цій ситуації?

Як банки перевіряють нових клієнтів-СГ та зарплатні проєкти під час війни?
Якщо електронні реєстри не працюють і неможливо отримати відомості в ЄДР, банк відкриває рахунки суб’єктам господарювання на підставі іншого джерела інформації. Це може бути виписка або витяг з ЄДР, установчий документ тощо.

Облік, реєстрація авто, імпортованого як гуманітарна допомога
Неприбуткова ГО під час воєнного стану імпортувала як гуманітарну допомогу мікроавтобус, переобладнаний для перевезення інвалідів. Використовуватиметься у власній діяльності ГО. Як оприбуткувати в бухобліку та зареєструвати?

Затвердження ПВТР на новоствореному підприємстві
Як затвердити (хто затверджує) правила внутрішнього трудового розпорядку для новоствореного підприємства, якщо директор з 05.10.2021 р. — єдиний працівник? З 22 грудня 2021 р. прийнято трьох працівників. У заявах про прийняття на роботу прописувалося, що працівник ознайомлений із правилами внутрішнього трудового розпорядку.

Облік ПДВ під час перебування на спецгрупі ЄП (2%) і після
Підприємство під час перебування на спецгрупі ЄП (2%) придбаває товари з ПДВ. Частину товарів продасть під час перебування на спецгрупі ЄП, частину — після повернення на загальну систему і поновлення ПДВ. Як обліковувати ПДВ у таких ситуаціях?

До змісту номеру