ФОП «А» закриває магазин, в якому є касовий апарат, зареєстрований і фіскалізований. На місці ФОПа «А» торгуватиме ФОП «Б». Чи може ФОП «А» за договором продати ФОПу «Б» свій касовий апарат (попередньо знявши з обліку в податковій)? Чи зможе ФОП «Б» поставити такий касовий апарат на облік у податковій?
Відповідно до п. 1 гл. 4 розд. II Порядку №547, реєстрація РРО діє до дати її скасування, що, зокрема, відбувається у випадках, коли:
— СГ подав заяву про скасування реєстрації РРО за ф. №4-РРО (додаток 4);
— вичерпано строк служби РРО, зазначений у реєстрі екземплярів РРО або у паспорті (формулярі) РРО, який не включений до такого реєстру та був зареєстрований у контролюючому органі до створення такого реєстру;
— закінчилися визначені законодавством строки експлуатації РРО;
— змінено власника РРО.
Перед скасуванням реєстрації РРО його необхідно розпломбувати в ЦСО, з яким суб'єкт господарювання уклав договір про технічне обслуговування та ремонт РРО.
Разом із заявою про скасування реєстрації суб'єкт господарювання надає реєстраційне посвідчення (п. 3 гл. 4 розд. II Порядку №547).
Нагадаємо, що строк між первинною реєстрацією РРО та датою їх вилучення з Державного реєстру не може становити менше ніж 7 років (ч. 3 ст. 12 Закону про РРО).
У п. 3 Порядку №601 зазначено, що технічному обслуговуванню та ремонту підлягають РРО, які внесено до Державного реєстру РРО та які відповідають програмній і конструкторсько-технологічній документації виробника і строк служби яких не вичерпався, за наявності комплекту експлуатаційних документів та відповідного договору продавця з виробником (постачальником).
Крім того, норми п. 10 Порядку №601 зобов'язують продавця під час продажу РРО:
— перевірити наявність експлуатаційних документів та непорушність пломб виробника, відповідність його комплектності експлуатаційним документам (у присутності покупця);
— зробити запис у паспорті (формулярі) про дату продажу, скріпити його підписом уповноваженої особи продавця та штампом підприємства, яке здійснює такий продаж;
— видати покупцю документи, що засвідчують факт купівлі та містять перелік ЦСО, які уклали з виробником (постачальником) договір про техобслуговування та ремонт цієї моделі РРО.
Отже, ФОП може продати РРО, що був у використанні, за таких умов:
— з моменту першого введення в експлуатацію РРО минуло не більше ніж 7 років;
— модель РРО є в Держреєстрі РРО та версія його внутрішнього програмного забезпечення (прошивки) відповідає реєстру;
— РРО розпломбований та знятий з обліку в податковому органі колишнім власником;
— РРО повинен відповідати нормальному технічному стану (проведено технічну експертизу в ЦСО перед опломбуванням);
— є документи, що підтверджують придбання майбутнім власником (техпаспорт на РРО, видаткова накладна про придбання, договір купівлі-продажу, акт приймання-передачі).
Нормативна база
- Закон про РРО — Закон України від 06.07.95 р. №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
- Порядок №547 — Порядок реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затверджений наказом Мінфіну від 14.06.2016 р. №547.
- Порядок №601 — Порядок технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій, затверджений постановою КМУ від 12.05.2004 р. №601.
Олена БОНДАРЕНКО, «Дебет-Кредит»