• Посилання скопійовано

Ведення ЄРПН актуалізовано

Кабмін виклав у новій редакції1 Порядок ведення ЄРПН. Зміни спрямовані на приведення його у відповідність до тих новацій, які запрацювали в 2017 році завдяки Закону №17972.

Як ми пам'ятаємо, Законом №1797 було внесено низку змін до порядку адміністрування ПДВ, запроваджено механізм зупинення реєстрації ПН в ЄРПН, значно розширено функції «Електронного кабінету платника податків», законодавчо встановлено визначення поняття «Єдиний реєстр податкових накладних».

Новацією коментованої Постанови №341 є припис п. 4 про факт внесення до реєстру відомостей щодо ПН та/або РК, які прийняті до ЄРПН та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких комісією у межах дії п. 201.16 ПКУ прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації.

Важливим моментом є той факт, що операційний день для реєстрації ПН та РК в ЄРПН залишиться без змін: з 0:00 до 23-ї години, а не до 18:00, як анонсувалося.

Після надходження ПН та/або РК до ДФС в автоматизованому режимі здійснюватиметься їх розшифрування та проводитимуться перевірки, зокрема, щодо таких ключових моментів:

— відповідності ПН та/або РК затвердженому формату (стандарту);

— відповідності ПН та/або РК критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації згідно з п. 201.16 ПКУ;

— реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію ПН та/або РК, платником податку на момент складення та реєстрації таких ПН та/або РК;

— наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів у межах п. 201.1 ПКУ;

— наявності суми ПДВ відповідно до п. 200-1.3 і п. 200-1.9 ПКУ (для ПН та/або РК, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

— наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

— факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації ПН та/або РК з такими самими реквізитами.

За фактом завершення таких перевірок має бути сформована квитанція про прийняття або неприйняття чи зупинення реєстрації ПН та/або РК.

Уся процедура формування квитанції визначена пунктами 17 — 19 Порядку №1246. Так, у разі відповідності ПН та/або РК критеріям оцінки ступеня ризиків, які можна визнати достатніми, аби зупинити реєстрацію таких ПН та/або РК за п. 201.16 ПКУ, формується квитанція про зупинення реєстрації ПН та/або РК, у якій зазначаються відомості та перелік документів, визначених пп. 201.16.1 ПКУ. У разі блокування ПН та/або РК квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) — платнику податку.

ПН та/або РК, реєстрацію яких зупинено, будуть зареєстровані у день:

1) прийняття комісією рішення про реєстрацію ПН та/або РК;

2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію ПН та/або РК (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

Якщо на адресу ДФС надійде рішення суду (яке набрало законної сили) про реєстрацію або скасування реєстрації ПН та/або РК, такі ПН та/або РК реєструються тільки після проведення перевірки за п. 12 Порядку №12463, або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації буде значитися день, зазначений у такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду. Але в період із 1 квітня до 1 липня 2017 року (на період тестування процедури блокування ПН та РК) ця процедура здійснюватиметься без фактичного зупинення реєстрації ПН та/або РК (п. 57 підр. 2 розд. ХХ ПКУ).

1 Постанова КМУ від 26.04.2017 р. №341, див. «ДК» №22/2017.

2 Закон України від 21.12.2016 р. №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні».

3 Крім абзацу десятого.

Юлія КЛОВСЬКА, головний редактор

До змісту номеру