• Посилання скопійовано

Як сформувати заяву-розрахунок та внести до неї виправлення?

Відповідно до частини першої статті 26 Закону України від 21.09.2022 №2620-IX «Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» підставою для фінансування страхувальників територіальними органами уповноваженого органу управління є оформлена за встановленим зразком заява-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам суми страхових виплат за їхніми видами.

Для отримання фінансування страхових коштів на оплату листків непрацездатності заява-розрахунок формується та подається до ПФУ через особистий електронний кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг.

Подання страхувальниками заяв-розрахунків регулюється Порядком фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 №12, та відповідно до пункту 7 цього Порядку відповідальність за достовірність даних, наведених у заяві-розрахунку, несе страхувальник.

Після того як спеціаліст Фонду опрацює заяву-розрахунок страхувальника та надалі буде надано статус «Відправлено на оплату» або «Отримано в банку», може з’явитися потреба відкоригувати внесені до неї дані після самостійно виявлених помилок страхувальником. Наприклад, може виникнути потреба в додатковому фінансуванні, дозамовленні коштів (коригуванні збільшення) або поверненні зайво замовлених коштів (коригуванні зменшення). Також виправлення інформації про застраховану особу, стаж, пільгу ЧАЕС, реквізити лікарняного, причину непрацездатності тощо (для паперових ЛН) — це коригування «несумових» параметрів.

Для таких випадків на вебпорталі електронних послуг ПФУ реалізовано можливість подання коригуючої заяви-розрахунку.

Коригуюча заява-розрахунок створюється до заяви-розрахунку, яка має статус «Оплачено», за допомогою коригування необхідних записів за окремим листком непрацездатності.

До «коригування зменшення» додатково, крім листа-пояснення, має бути додано платіжне доручення, згідно з яким зайво замовлені кошти повернено.

Після коригування коригуюча заява-розрахунок (будь-яка) набуває статусу «В опрацюванні». Після прийняття «коригуючої збільшення» (дофінансування) коригуюча заява-розрахунок набуває статусу «Прийнято», включається до загальної відомості за цей день та передається на фінансування.

Після опрацювання спеціалістами Фонду коригуючі заяви-розрахунки «коригування зменшення» та «коригування несумових параметрів» обліковуються окремо та набувають статусу «Оплачено».

Докладніше «Як подати корегуючу заяву-розрахунок» можна почитати на сайті ПФУ.

До змісту номеру