На це податківці відповідають так.
Згідно з пп. «б» п. 176.2 ПКУ особи, які мають статус податкових агентів, та платники єдиного внеску зобов’язані подавати у строки, встановлені ПКУ для податкового кварталу, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків — фізосіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (з розбиттям за місяцями звітного кварталу), до контролюючого органу за основним місцем обліку. Такий розрахунок подають лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку — фізособі податковим агентом, платником єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі — єдиний внесок) протягом звітного періоду.
А якщо дохід нараховано у звітному періоді, але не виплачено? І в цьому разі звіт теж треба подати. На цьому наполягає п. 2 розділу ІІ Порядку №4: звіт подається незалежно від того, виплачує чи не виплачує доходи платникам податку податковий агент, і незалежно від того, чи виплатив платник єдиного внеску суми такого внеску фактично після їх нарахування до сплати протягом звітного періоду.
А якщо не нараховували та/або не виплачували тільки в одному чи двох місяцях кварталу, чи потрібно подавати відповідні додатки за такі місяці?
Згідно з п. 1 розд. ІІ Порядку №4, Розрахунок подають окремо за кожен квартал (податковий період) з розбиттям за місяцями звітного кварталу. Тобто Розрахунок подають разом із додатками окремо за кожен місяць.
Наприклад, до кожного Розрахунку, який подають за квартал, буде три додатки 1, три додатки 4ДФ тощо. Причому якщо доходи нараховувалися, виплачувалися тільки в одному місяці, то буде заповнено відповідними показниками додаток за один місяць. А додатки за інші два місяці будуть незаповнені (чи прокреслюватимуться, якщо додатки подають у паперовій формі). Проте подавати їх також потрібно. На цьому наполягають податківці у «ЗІР».