Чи є обмеження за сумою для надання як благодійної допомоги? Ні, такого обмеження чинне законодавство не містить.
Які податки має сплатити ТОВ у разі надання коштів допомоги волонтеру?
ПКУ містить пільгу щодо невключення до складу оподатковуваного доходу фізособи, яка є волонтером, отриманої такою особою благодійної допомоги. Така пільга встановлена пп. «б» пп. 165.1.54 і пп. 170.7.8 ПКУ.
Щоб скористатися цією пільгою, потрібно дотриматися кількох умов. Наприклад, однією з умов (пп. «б» пп. 165.1.54 ПКУ) є використання отриманої волонтером допомоги для її подальшого надання учасникам бойових дій, які наведені в пп. «а» пп. 165.1.54 ПКУ. Причому учасники бойових дій мають використати цю допомогу з метою, наведеною в пп. 170.7.8 ПКУ:
- придбання товарів за Переліком №112;
- придбання лікарських засобів, донорських компонентів, виробів медичного призначення, технічних та інших засобів реабілітації, платних послуг з лікування, забезпечення виробами медичного призначення, технічними та іншими засобами реабілітації, послуг медичної реабілітації, санаторно-курортного оздоровлення;
- на потреби за Переліком №653.
У зазначених переліках немає дронів.
Тому, на наш погляд, підстав для застосування наведеної пільги немає.
Це означає, що суму наданої допомоги слід оподатковувати в порядку оподаткування безповоротної фінансової допомоги, згідно з п. «ґ» пп. 164.2.17 ПКУ, як додаткове благо фізособи-отримувача.
Тобто з вартості такої допомоги треба утримати ПДФО за ставкою 18% і ВЗ 1,5%. До виплати волонтеру (фізособі) належиться допомога за мінусом утриманих податків, що їх підприємство перераховує до бюджету.
У додатку 4ДФ до об’єднаного звіту суму наданої допомоги відображають з ознакою доходу «126».
Чи має ТОВ сплачувати ще якісь податки, крім наведених вище?
Ні.
Кілька слів про фізосіб-волонтерів, які можуть претендувати на пільгу за пп. 165.1.54 ПКУ.
Такі особи мають бути внесені до Реєстру волонтерів антитерористичної операції в порядку, визначеному Законом про благодійництво.
Реєстр волонтерів ведеться відповідно до Порядку, затвердженого наказом Мінфіну №1089 (див. п. 2-1 розд. VII Закону про благодійництво).
Дані Реєстру волонтерів оприлюднюються на сайті ДФСУ (п. 1.3 Порядку №1089). Про включення до Реєстру податкова має повідомляти волонтера листом (див. п. 2.5 Порядку №1089). Вимоги до волонтерів та особливості їхньої діяльності встановлені Законом про волонтерську діяльність.
Звертаємо увагу, що з початком збройної агресії РФ проти України доступ до Реєстру волонтерів на сайті ДПСУ було закрито.
Нормативна база
- ПКУ — Податковий кодекс України від 02.12.2010 р. №2755-VI.
- Закон про благодійництво — Закон України від 05.07.2012 р. №5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації».
- Закон про волонтерську діяльність — Закон України від 19.04.2011 р. №3236-VI «Про волонтерську діяльність».
- Перелік №112 — Перелік засобів, товарів (робіт, послуг), сума (вартість) благодійної допомоги для закупівлі або у вигляді яких не включається до оподатковуваного доходу платників податку на доходи фізичних осіб, затверджений постановою КМУ від 24.02.2016 р. №112.
- Перелік №653 — Перелік потреб, сума благодійної допомоги для задоволення яких не включається до оподатковуваного доходу платників податку на доходи фізичних осіб, затверджений постановою КМУ від 26.11.2014 р. №653.
- Порядок №1089 — Порядок формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, що здійснюються шляхом проведення операції Об’єднаних сил (ООС), затверджений наказом Мінфіну від 30.10.2014 р. №1089.