• Посилання скопійовано

ПН за щоденними підсумками

Підприємство надає послуги фітнесу фізособам (середня кількість відвідувачів за день — 200 осіб) та використовує РРО. Чи можливо скласти одну ПН за місяць на суму загальної виручки, керуючись тим, що ми надаємо послуги, що мають ритмічний характер? Або ж необхідно складати ПН лише за даними щоденного Z-звіту? Чи треба у ПН за цими послугами розшифровувати назви послуг, чи достатньо лише загальної суми отриманих коштів?

Норми п. 201.4 ПКУ та п. 19 Порядку №13071 регламентують дві категорії покупців, яким можна виписати зведену ПН за підсумками місяця:

платники ПДВ — на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом такого місяця;

1 Порядок заповнення податкової накладної, затверджений наказом Мінфіну від 31.12.2015 р. №1307.

неплатники ПДВ — з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг таким покупцям, з якими постачання мають безперервний та ритмічний характер, протягом такого місяця.

У наведеному у запитанні випадку має місце поставка послуг фітнесу неплатникам ПДВ на безперервній та ритмічній основі. Отже, за підсумками місяця можна виписати зведену ПН на всю суму поставлених послуг.

Але зверніть увагу: у розрізі зведених ПН ритмічним характером постачання вважається постачання товарів/послуг одному покупцю два та більше разів на місяць. Тож для того, щоб мати можливість згрупувати всіх або кількох фізичних ососіб в одну зведену податкову накладну під однією назвою покупця «Неплатник», треба бути впевненим, що кожній із таких фізосіб послуги надавалися протягом звітного періоду безперервно або ритмічно.

Наприклад, якщо фізособа сплачує за місячний абонемент або кілька послуг фітнесу протягом місяця, то її можна включити до такої податкової накладної. А ось тих фізосіб, які одноразово придбавали послугу фітнесу протягом місяця, до такої податкової накладної включити не можна — щодо них треба складати податкові накладні за підсумками дня, в якому відбулася така реалізація.

Зверніть увагу: якщо послуги надаються на підставі авансових оплат, важливо контролювати, щоб до суми, на яку виписується зведена ПН, не потрапила сума авансу. Зведені ПН не складаються на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). Якщо станеться так, що на останній день звітного місяця (на дату складення зведеної ПН) сума коштів, що надійшла на поточний рахунок продавця як оплата (передоплата) за товари/послуги, перевищує вартість поставлених товарів/послуг протягом місяця, таке перевищення вважається попередньою оплатою (авансом), на суму якої складається податкова накладна у загальному порядку не пізніше останнього дня такого місяця (ч. 5 п. 19 Порядку №1307).

У разі складання зведеної податкової накладної в графі «Зведена податкова накладна» робиться позначка «X», а в графі 2 зазначається вся номенклатура поставлених протягом місяця товарів/послуг. Їх можна систематизувати (не треба розписувати всю кількість наданих послуг у розрізі кожного дня, достатньо зазначити один раз назву послуги, а у вартісній одиниці — проставляти суму наданих послуг за весь місяць), але всі види послуг, наданих протягом місяця, слід обов'язково навести в гр. 2 зведеної ПН.

Юлія КЛОВСЬКА, головний редактор

До змісту номеру