• Посилання скопійовано

Щодо нарахування акцизного податку у зв'язку з відміною норм природного убутку нафтопродуктів

Iндивідуальна податкова консультація Державної фіскальної служби України від 10.09.2018 р. №3907/6/99-99-15-03-03-15/IПК

Щодо нарахування акцизного податку у зв'язку з відміною норм природного убутку нафтопродуктів

Суттєво. Якщо обсяги реалізованого (в тому числі втраченого при зберіганні) пального не перевищують обсягів пального, отриманого від інших платників акцизного податку, об'єкта оподаткування акцизним податком не виникає.

! Торговцям пальним

Державна фіскальна служба України відповідно до статті 52 Податкового кодексу України (далі — Кодекс) розглянула звернення Товариства щодо нарахування акцизного податку у зв'язку з відміною норм природного убутку нафтопродуктів та в межах компетенції повідомляє.

У зверненні зазначено, що Товариство є платником акцизного податку як особа, яка реалізує пальне. У зв'язку з прийняттям Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року №1066 «Про визнання деяких актів Української РСР такими, що втратили чинність, та актів Союзу РСР такими, що не застосовуються на території України» Постанова Державного комітету СРСР щодо матеріально-технічного постачання від 26 березня 1986 року №40 «Про затвердження природних норм убутку нафтопродуктів при прийманні, зберіганні, відпуску і транспортуванні» (далі — Постанова) віднесена до переліку нормативно-правових актів СРСР, що не застосовуються на території України у Товариства при зберіганні пального та торгівлі на АЗС виникають втрати пального у зв'язку з його випаровуванням.

При проведенні інвентаризації виникають різниці між даними бухгалтерського обліку та фактичною наявністю палива. На обсяги втраченого пального Товариство складає акцизні накладні з типом причини «5» згідно з положеннями наказу Міністерства фінансів України від 25.02.2016 р. №218 щодо порядку складання акцизних накладних.

При цьому Товариство зазначає, що сукупний обсяг реалізованого та втраченого пального не перевищує обсяги отриманого пального від постачальників, які є платниками акцизного податку.

Відповідно до пп. 213.1.12 п. 213.1 ст. 213 Кодексу об'єктом оподаткування акцизним податком є операції з реалізації будь-яких обсягів пального понад обсяги, які, зокрема, отримані від інших платників акцизного податку, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі — ЄРАН).

Отже, у разі якщо обсяги реалізованого Товариством (у тому числі втраченого при зберіганні) пального не перевищують обсягів отриманого пального від інших платників акцизного податку, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в ЄРАН, або ввезеного (імпортованого) на митну територію України пального, що засвідчені належно оформленою митною декларацією, то у Товариства не виникатиме об'єкта оподаткування відповідно до пп. 213.1.12 п. 213.1 ст. 213 Кодексу.

Згідно зі ст. 6 Конституції України органи виконавчої влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України.

Одночасно зазначаємо, що Державна фіскальна служба України реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи (п. 1 Положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року №236).

Формування та реалізацію державної політики у паливно-енергетичному комплексі забезпечує Міністерство енергетики та вугільної промисловості України (п. 3 Положення про Міністерство енергетики та вугільної промисловості України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №208).

Міненерговугілля, відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, затверджує перелік нормативних втрат і виробничо-технологічних витрат нафти, природного газу та газового конденсату під час їх видобування, підготовки до транспортування і транспортування, порядок визначення їх розмірів та ведення їх обліку.

Враховуючи викладене, питання щодо набуття чинності новим нормативно-правовим актом з цього питання належить до компетенції Міністерства енергетики та вугільної промисловості України.

При цьому слід зазначити, що Порядок організації та виконання робіт, пов'язаних із прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти і нафтопродуктів, установлено Iнструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженою наказом Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв'язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20 травня 2008 року №281/171/578/155.

Форму декларації акцизного податку, Порядок її заповнення та подання затверджено наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 р. №14 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 26.09.2016 р. №841) (далі — Наказ №14).

Положеннями Кодексу та Наказом №14 не передбачено відображення в декларації різниць між даними бухгалтерського та фактичного обліку наявності палива, пов'язаних із природним убутком нафтопродуктів, та механізму їх нарахування.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

До змісту номеру