Мінімальна зарплата: практичні аспекти
Зі зростанням мінімальної зарплати з початку 2017 року всі інтернет-форуми та лінії консультацій бухгалтерських видань переповнені запитаннями щодо окремих складових заробітної плати і їх оподаткування. Пропонуємо розглянути найпоширеніші типові ситуації на числових прикладах.
Оплата послуг готівкою
Директор підприємства розрахувався готівкою (4000 грн) за кур'єрські послуги (пересилання продукції за кордон). Від кур'єра (фізособа-підприємець) отримано: акт, корінець від прибуткового ордера про отримання коштів та копію виписки про реєстрацію підприємця.
Як провести в обліку цю операцію (є право на збутові витрати)? Чи маємо ми право проводити авансовий звіт на таку немаленьку суму готівкою?
Довіреність на отримання ТМЦ
Коли у 2014 році Мінфін видав Наказ №987, яким скасував довіреності на одержання цінностей, лише найнаївніші бухгалтери могли вирішити, що прощаються з цим документом назавжди. А насправді він навіть не сказав «до побачення» — і тепер, через два з половиною роки після видання Наказу №987, залишається «живішим за всіх живих». Розгляньмо, як регулюються відносини представництва за вітчизняним законодавством та яке місце в цих відносинах посідає довіреність на отримання ТМЦ.
Амортизація ОЗ у різних ситуаціях
Здавалось би, у нарахуванні амортизації немає нічого складного. Проте так сказати не можна, особливо тим платникам податку на прибуток, які коригують фінрезультат до оподаткування на різниці. Далі відповідаємо на запитання, що виникли у наших читачів на практиці.
«Середньозважена рентабельність» у проекті
Пунктом 5 розділу II Закону №1797 визначено, що Кабмін повинен у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом (тобто до 01.04.2017 р.), зокрема, прийняти нормативно-правові акти, необхідні для його реалізації. На виконання цих приписів 01.03.2017 р. ДФСУ оприлюднила на своєму сайті проект Порядку визначення середньозваженого значення показника рентабельності для цілей трансфертного ціноутворення (далі — Проект). Виходячи з того, що протягом місяця ще приймаються зауваження та пропозиції до Проекту, можна дійти висновку, що цей документ навряд чи буде прийнято вчасно, хоча це й не виключено.
Нова форма декларації з ПДВ
Декларацію з ПДВ за новою формою (в редакції наказу Мінфіну від 23.02.2017 р. №276) слід буде подати вже у квітні за березень 2017 року. Майже всі зміни виявилися передбачуваними. Тож беремося до вивчення новацій.
Контрагент за контрагента не відповідає
Після численних змін у ПКУ платники податків знову отримують запити, в яких фіскали просять розкрити карти щодо контрагентів. Iдеться про діяльність з придбання ними товарів, робіт і послуг, які згодом продавалися чи придбавалися за ланцюгом постачання. Подив викликає не лише порівняння у видах госпдіяльності, а й висновки, яких доходять органи ДФС при вивченні ПН. Наведемо один із запитів та розглянемо його по частинах.
Застосування КОРО на РРО
Суб'єкт господарювання на загальній системі відкрив магазин та планує зареєструвати РРО. Чи потрібна КОРО на РРО? Як вести цю книгу? Чи треба реєструвати КОРО у податковому органі? Як заповнювати КОРО при реалізації підакцизних товарів? Що буде за помилки у КОРО? Якщо вас цікавлять відповіді на ці та подібні запитання, ця стаття — для вас.
Замовлення працівника через центр зайнятості
Фізична особа — підприємець виявила бажання прийняти працівника на тимчасові роботи через центр зайнятості. Які є види компенсації? Чи надаватиметься компенсація ЄСВ і протягом якого терміну?