• Посилання скопійовано

Що нового

Затверджено базовий норматив відрахування частки прибутку на виплату дивідендів

! Госптовариствам

Кабмін затвердив базовий норматив відрахування частки прибутку на виплату дивідендів для господарських товариств, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави, за результатами діяльності у 2016 році. Базовий норматив установлено у розмірі 50%.

Водночас для публічних акціонерних товариств «Укргідроенерго» та «Державний ощадний банк України» затверджено базовий норматив у розмірі 30%.

Постанова Кабінету Міністрів України від 01.03.2017 р. №120 чинна з 11.03.2017 р.


Нові Правила оформлення віз для в'їзду в Україну

! Iноземцям

Кабмін вніс зміни до Правил оформлення віз для в'їзду в Україну і транзитного проїзду через її територію.

Згідно з правилами, візи залежно від мети поїздки поділяються на такі типи:

1) транзитна віза (В);

2) короткострокова віза (C);

3) довгострокова віза (D).

За оформлення віз типу B, C, D закордонною дипломатичною установою України справляється консульський збір за тарифною ставкою 65 доларів США. За термінове оформлення віз чи оформлення їх у позаробочий час консульський збір справляється у подвійному розмірі.

За оформлення віз у пунктах пропуску через державний кордон справляється консульський збір у розмірі 150 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Строк оформлення візи у закордонній дипломатичній установі України становить:

у терміновому порядку — до 5 робочих днів з дня отримання необхідних документів;

у звичайному порядку — до 10 робочих днів з дня отримання необхідних документів. Зазначений строк може бути продовжено до 30 робочих днів у разі необхідності проведення додаткових перевірок.

За оформлення візи в електронному вигляді справляється консульський збір за тарифною ставкою 65 доларів США. Така віза оформляється як разова строком до 30 днів для поїздок із діловою або туристичною метою.

Також скасовано необхідність надання запрошень для в'їзду в Україну з приватною або діловою метою, оформлених у Державній міграційній службі України. Натомість передбачається оформлення віз на підставі нотаріально засвідченого запрошення фізичної особи або листа-звернення юридичної особи.

Постанова Кабінету Міністрів України від 01.03.2017 р. №118
набере чинності з дня опублікування
(станом на 14.03.2017 р. не опублікована)


Заборонено продаж товарів, які імітують продовольчі товари

! Торговцям

Кабмін уніс зміни до Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів.

Згідно зі змінами, забороняється продаж товарів, які імітують продовольчі товари (мають їх форму, запах, колір, вигляд, оформлення, маркування, об'єм або розмір) і ставлять під загрозу безпеку або здоров'я споживачів, зокрема дітей, які можуть сплутати їх із продовольчими товарами, покласти до рота, смоктати або їсти, що може призвести до задухи, інтоксикації, перфорації або непрохідності шлунково-кишкового тракту.

Постанова Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 р. №136
набере чинності з дня опублікування
(станом на 14.03.2017 р. не опублікована)


Оновлено процес техогляду авто

! Водіям

Кабмін уніс зміни до Порядку проведення обов'язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, технічного опису та зразка протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу.

Тепер виконавець здійснюватиме фото- і відеофіксацію процесу проведення обов'язкового технічного контролю транспортного засобу, про що має попередити замовника. Крім того, всі документи та матеріали повинні зберігатися протягом трьох років.

Постанова Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 р. №141
набере чинності з дня опублікування
(станом на 14.03.2017 р. не опублікована)


Затверджено нову форму декларації з плати за землю

! Платникам плати за землю

Мінфін виклав у новій редакції форму податкової декларації з плати за землю (земельного податку та/або орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності).

За загальним правилом до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення (п. 46.6 ПКУ).

У тексті Наказу №9 зазначено, що він набере чинності з дня його офіційного опублікування. Публікація запланована в «Офіційному віснику України» №23 (21.03.2017 р.).

Отже, звітувати за новою формою декларації, найімовірніше, треба буде в травні за квітень 2017 року.

Наказ Мінфіну від 23.01.2017 р. №9
набере чинності з дня опублікування
(станом на 14.03.2017 р. не опублікований)


Призначення, переведення чи звільнення в особовій картці працівника

! Роботодавцям

Мінсоцполітики наголошує: з кожним записом, що заноситься до трудової книжки на підставі наказу (розпорядження) про призначення на роботу, переведення і звільнення, власник або уповноважений ним орган зобов'язаний ознайомити працівника під підпис в особистій картці (типова форма № п-2), в якій має повторюватися відповідний запис із трудової книжки (вкладки).

Стосовно відмови працівника ознайомлюватися під підпис в особистій картці про призначення на роботу, переведення або звільнення Мінсоцполітики зазначило, що чинним законодавством не передбачено нормативно-правового акта, що підтверджує дії працівника чи відмову у їх вчиненні, не зафіксовані у письмовій формі.

Разом з тим, на думку Мінсоцполітики, з метою фіксації та підтвердження дій працівника посадовими особами підприємств, установ та організацій можливим є складання акта в довільній формі.

Лист Мінсоцполітики від 12.12.2016 р. №1648/0/101-16/28


Установлено розмір компенсації вартості продуктів харчування чорнобильцям на 2017 р.

! Чорнобильцям 1, 2 категорій

Мінсоцполітики затвердило розміри грошової компенсації вартості продуктів харчування для громадян, віднесених до категорій 1 і 2 осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на 2017 рік, зокрема:

Назва адміністративно-територіальної одиниці
Розміри компенсаційних виплат, грн
1 категорія
2 категорія
Волинська область
409,2
204,6
Iвано-Франківська область
407,4
203,7
Київська область
415,2
207,6
Львівська область
399,0
199,5
Одеська область
406,8
203,4
Рівненська область
406,2
203,1
Тернопільська область
411,6
205,8
Чернівецька область
414,0
207,0
м. Київ
456,0
228,0

Наказ Мінсоцполітики від 25.01.2017 р. №111
набере чинності з дня опублікування
(станом на 14.03.2017 р. не опублікований)


Коли положення Генеральної угоди є обов'язковими для підприємств

! Підприємствам

Мінсоцполітики наголосило, що обов'язковими для підприємства положення Генеральної угоди будуть, якщо і роботодавець, і працівники цього підприємства представлені суб'єктами Сторін Угоди через відповідне членство та на підставі установчих документів (статутів, положень тощо).

Перелік суб'єктів Сторони роботодавців і профспілкової Сторони Угоди та їх членських організацій наведено у додатках 1 і 2 до Угоди. Суб'єктом Сторони органів виконавчої влади є Кабінет Міністрів України.

Однак підприємству, для якого положення Генеральної угоди не є обов'язковими, законами «Про колективні договори і угоди», «Про соціальний діалог в Україні» не забороняється їх застосування.

Роботодавець і працівники можуть у межах повноважень прийняти узгоджене рішення керуватися її нормами та положеннями.

Лист Мінсоцполітики від 21.11.2016 р. №415/0/15-16/18


Розмір винагороди за договором ЦПХ визначається у договорі

! Роботодавцям та працівникам

Мінсоцполітики наголосило, що мінімальна заробітна плата є державною гарантією для працівників, які виконують роботу на умовах трудового договору.

Розмір винагороди за договором цивільно-правового характеру визначається саме у договорі на виконання певних робіт і не стосується трудового законодавства.

Також Мінсоцполітики нагадало: якщо працівник виконав місячну норму праці, йому мають нарахувати заробітну плату, не нижчу від розміру мінімальної заробітної плати.

Лист Мінсоцполітики від 17.02.2017 р. №3223/0/2-17/28


Адмінпослуги з ліцензування торгівлі алкоголем та тютюном надаватиме ЦОП

! Роздрібним торговцям алкоголем та тютюном

ДФСУ внесла зміни до Рекомендацій щодо організації роботи головних управлінь ДФС України із приймання документів та видачі ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Уточнено, що у заявах про видачу ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами додатково зазначаються:

— адреса місця торгівлі;

— перелік РРО (КОРО), які є у місці торгівлі, а також інформація про них:

  • модель;
  • модифікація;
  • заводський номер;
  • виробник;
  • дата виготовлення;

— реєстраційні номери посвідчень РРО (КОРО), які є у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах ДФС.

Розгляд заяви про видачу ліцензії здійснюватиме структурний підрозділ Головного управління у такому порядку:

— перевіряє відповідність поданих документів законодавству України;

— здійснює перевірку фактичного надходження коштів за видачу ліцензії (дубліката) до бюджету;

— перевіряє відповідність поданих у заяві даних щодо реєстраторів розрахункових операцій даним Державного реєстру РРО;

— здійснює обстеження наявності місця торгівлі в новоствореного суб'єкта господарювання або новоствореного місця торгівлі, зазначеного у заяві (за наявності ризиків відсутності місця торгівлі);

— приймає рішення про видачу ліцензії (дубліката) або готує вмотивоване рішення про відмову у видачі ліцензії;

— проводить видачу ліцензії або дубліката;

— вносить відповідні дані до ліцензійного реєстру та направляє відомості до Єдиного ліцензійного реєстру.

Рішення про відмову у видачі ліцензії приймається у порядку, визначеному чинним законодавством, у разі:

— недостовірності даних у поданих заявником документах;

— невнесення плати за ліцензію;

— невідповідності розміру плати за ліцензію виду господарської діяльності, на провадження якого заявник подав документи;

— невідповідності поданих документів умовам провадження діяльності, що ліцензується.

Наказ ДФСУ від 28.02.2017 р. №150


Реєстрація податкових накладних у березні 2017 р.

! Платникам ПДВ

ДФСУ наголошує, що реєстрація в ЄРПН до 16.03.2017 р. (до 15.03.2017 р. включно) податкових накладних/розрахунків коригування за «старими» формами не вважатиметься помилкою, допущеною при складанні податкової накладної, та не може бути єдиною підставою для невизнання податкового кредиту за такою податковою накладною.

За словами ДФСУ, такі ПН/РК є підставою для віднесення зазначених у них сум податку до складу податкового кредиту (за умови дотримання решти вимог ПКУ щодо формування податкового кредиту).

Нагадаємо, що ще 2 березня ДФСУ на офіційному порталі повідомила: незважаючи на те що згідно з п. 3 Порядку №1307 усі ПН підлягають реєстрації в ЄРПН за формою, чинною на день такої реєстрації, з метою створення комфортних умов для платників ПДВ та доопрацювання програмного забезпечення податкові накладні/розрахунки коригування прийматимуться до реєстрації в ЄРПН за новою формою (у редакції Наказу №276) починаючи з 16 березня 2017 року.

Лист ДФСУ від 10.03.2017 р. №5953/7/99-99-15-03-02-17


ДФС про дивіденди, нараховані «єдинником» на користь фізосіб з 01.01.2017 р.

! Юрособам — платникам ЄП

Податківці нагадали: будь-який резидент, який нараховує дивіденди, включаючи того, який сплачує податок на прибуток підприємств у спосіб, відмінний від загального (є суб'єктом спрощеної системи оподаткування), або звільнений від сплати такого податку з будь-яких підстав, є податковим агентом під час нарахування дивідендів.

Доходи, зазначені в п. 170.5 ПКУ, остаточно оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування платнику податку за ставкою, визначеною пп. 167.5.1 та пп. 167.5.2 ПКУ.

Згідно з пп. 167.5.1 ПКУ ставку податку встановлено у розмірі 18% — для пасивних доходів, крім зазначених у пп. 167.5.2 ПКУ.

Відповідно до пп. 167.5.2 ПКУ ставку податку встановлено у розмірі 5% — для доходів у вигляді дивідендів за акціями та корпоративними правами, нарахованих резидентами — платниками податку на прибуток підприємств (крім доходів у вигляді дивідендів за акціями, інвестиційними сертифікатами, які виплачуються інститутами спільного інвестування).

Отже, дивіденди, нараховані платником єдиного податку на користь фізичних осіб з 01.01.2017 за періоди 2015 — 2016 років, оподатковуються за ставкою 18%.

Крім того, дивіденди, нараховані на користь фізичних осіб (у тому числі нерезидентів) за акціями або іншими корпоративними правами, які мають статус привілейованих, прирівнюються з метою оподаткування до виплати зарплати з відповідним оподаткуванням та включенням суми виплат до складу витрат платника податку, тобто за ставкою 18%.

Лист ДФСУ від 28.02.2017 р. №4110/6/99-99-13-02-03-15


Ліквідація основних засобів у зв'язку з їх викраденням: що з ПДВ?

! Платникам ПДВ

ДФСУ зазначила: операції з ліквідації основних виробничих або невиробничих засобів прирівняні до операцій з постачання товарів, які є об'єктом оподаткування ПДВ у загальновстановленому порядку за ставкою 20%. При цьому база оподаткування за такими операціями визначається відповідно до п. 189.9 ПКУ.

Водночас, відповідно до пп. 14.1.191 та абз. 2 п. 189.9 ПКУ, не нараховуються податкові зобов'язання з ПДВ та не розглядаються як постачання товарів випадки, коли основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються у зв'язку з їх знищенням або зруйнуванням унаслідок дії обставин непереборної сили, а також в інших випадках, коли така ліквідація здійснюється без згоди платника податку.

Таким чином, ліквідація основних виробничих або невиробничих засобів у випадках, визначених пп. 14.1.191 та абз. 2 п. 189.9 ПКУ, не є операцією з постачання товарів та база оподаткування ПДВ у таких випадках не визначається. При цьому ліквідовані основні виробничі або невиробничі засоби надалі не братимуть участі у господарській діяльності платника податку.

Оскільки ліквідовані основні фонди, сума ПДВ при придбанні яких була включена до складу податкового кредиту, не взяли участі в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку, то такий платник на підставі п. 198.5 ПКУ зобов'язаний визначити податкові зобов'язання з ПДВ виходячи з бази оподаткування, визначеної п. 189.1 ПКУ.

Лист ДФСУ від 10.02.2017 р. №2713/6/99-99-15-03-02-15

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру