Лист Державної фіскальної служби України від 15.08.2014 р. №1762/6/99-99-10-04-02-15
Щодо окремих питань застосування законодавства
Суттєво. Платник податків може в одній скарзі оскаржити кілька рішень контролюючого органу.
! СГ
Державна фіскальна служба України за результатами розгляду листа народного депутата щодо окремих питань застосування законодавства повідомляє таке.
Відповідно до статті 10 Конституції України та статті 6 Закону України «Про засади державної мовної політики» (далі — Закон) державною мовою в Україні є українська мова.
Українська мова як державна мова обов'язково застосовується на всій території України при здійсненні повноважень органами законодавчої, виконавчої та судової влади, у міжнародних договорах, у навчальному процесі в навчальних закладах у межах і порядку, що визначаються цим Законом. Держава сприяє використанню державної мови в засобах масової інформації, науці, культурі, інших сферах суспільного життя.
Обов'язковість застосування державної мови чи сприяння її використанню у тій чи іншій сфері суспільного життя не повинні тлумачитися як заперечення або применшення права на користування регіональними мовами або мовами меншин у відповідній сфері та на територіях поширення.
Статтею 11 Закону визначено, що основною мовою роботи, діловодства і документації органів державної влади та органів місцевого самоврядування є державна мова. У межах території, на якій поширена регіональна мова (мови), що відповідає умовам частини третьої статті 8 цього Закону, в роботі, діловодстві і документації місцевих органів державної влади і органів місцевого самоврядування може використовуватися регіональна мова (мови).
Держава гарантує відвідувачам органів державної влади і органів місцевого самоврядування надання послуг державною мовою, а в межах території, на якій поширена регіональна мова (мови), що відповідає умовам частини третьої статті 8 цього Закону, — і цією регіональною мовою (мовами).
Статтею 6 Закону України «Про звернення громадян» визначено, що громадяни мають право звертатися до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, посадових осіб українською чи іншою мовою, прийнятною для сторін.
Щодо кількості рішень, які можна зазначити в одній скарзі, зазначаємо таке.
Згідно зі статтею 56 Податкового кодексу України у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня зі скаргою про перегляд цього рішення.
Вимоги до змісту скарги визначені пунктом 4 Положення про порядок оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду органами доходів і зборів, затвердженого наказом Міндоходів від 25.12.2013 р. №848, відповідно до якого у скарзі має бути зазначено, зокрема, прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання фізичної особи — платника податку, для юридичної особи — платника податку — найменування, місцезнаходження, а також адреса, на яку необхідно надіслати рішення за скаргою; найменування органу доходів і зборів, яким видано податкове повідомлення-рішення про визначення суми грошового зобов'язання платника податків або будь-яке інше рішення органу доходів і зборів, що оскаржується, дата і номер, назва податку, збору або штрафної (фінансової санкції) та сума; суть порушеного питання, прохання чи вимоги й обґрунтування незгоди платника податків зі сумою грошового зобов'язання, визначеною органом доходів і зборів у податковому повідомленні-рішенні, або незгоди з іншим рішенням органу доходів і зборів.
Враховуючи викладене, законодавством не обмежено кількість рішень контролюючого органу, які платник податків може зазначити в одній скарзі.
В. о. голови А. МАКАРЕНКО