• Посилання скопійовано

Що нового

Переселенці можуть отримати дублікат трудової за новим місцем роботи

! Переселенцям

Мін'юст та Мінсоцполітики затвердили зміни до Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників.

Установлено, що дублікат трудової книжки може бути виданий за новим місцем роботи у зв'язку з відсутністю доступу до трудової книжки працівника внаслідок надзвичайної ситуації або проведення АТО на території, де працював працівник.

Дублікат видається на підставі заяви працівника та отриманої ним у письмовому вигляді інформації зі штабу з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації про виникнення надзвичайної ситуації або Антитерористичного центру при Службі безпеки України про проведення антитерористичної операції на території, де працював працівник, що надається в довільній формі.

У разі відновлення доступу до трудової книжки записи з дубліката про періоди роботи переносяться до трудової книжки. При цьому на першій сторінці дубліката робиться напис «Дублікат анульовано», який посвідчується печаткою роботодавця за останнім місцем роботи працівника, і дублікат повертається його власнику.

Наказ Мінсоцполітики та Мін'юсту від 06.10.2014 р. №720/1642/5
набере чинності з дня опублікування (станом на 28.10.2014 р. не опублікований)


Зарплата працівників з Криму оподатковується за місцезнаходженням роботодавця

! Роботодавцям

ДФСУ наголосила, що доходи найманих працівників, які мають постійне місце проживання на території ВЕЗ «Крим», такі як зарплата та інші подібні виплати та компенсації, що виплачуються роботодавцем з місцезнаходженням на іншій території України, оподатковуються за загальними правилами за місцезнаходженням такого роботодавця.

Крім того, податківці нагадали, що вільна економічна зона «Крим» запроваджується на 10 повних календарних років з 26 вересня 2014 року. Строк дії може бути продовжено або скорочено законом України. Закінчення режиму тимчасової окупації не є підставою для припинення дії ВЕЗ «Крим».

Роз'яснення ДФСУ від 20.10.2014 р.


Військовий збір: звітуємо за старою формою №1ДФ, потім подаємо уточнюючий розрахунок

! Податковим агентам з ПДФО

ДФСУ підтвердила позицію щодо відображення у формі №1ДФ податку з процентів та військового збору, висловлену раніше регіональними податківцями.

Так, на сьогодні ДФСУ розроблено та направлено до Мінфіну проект нової форми податкового розрахунку, який передбачає відображення податковим агентом загальної суми доходу, з якого утримано військовий збір за звітний період, без відображення персоніфікованих даних фізичних осіб — платників військового збору.

До набрання чинності новою формою необхідно подавати податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку (форма №1ДФ) за старою формою.

Після прийняття нової форми №1ДФ податкові агенти зобов'язані будуть за новою формою подати новий звітний (уточнюючий) податковий розрахунок за III кв. 2014 року лише із заповненням загальної суми нарахованих у звітному періоді доходів у вигляді процентів та доходів, із яких утримується військовий збір, і загальну суму утриманого з них податку.

Оскільки вимога до податкового агента щодо подання нового звітного (уточнюючого) розрахунку виникла не з його вини та не має на меті виправлення помилок, що призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов'язань платника податку та/або до зміни платника податку, то штрафні санкції не застосовуватимуться.

Лист ДФСУ від 06.10.2014 р. №6390/7/99-99-17-02-01-17


Вартість торгового патенту не включається до витрат підприємця

! Підприємцям на загальній системі оподаткування

ГУ Міндоходів у Чернівецькій області зазначило, що підприємець-«загальносистемник» не може включати вартість торгового патенту до своїх витрат. Адже згідно з пп. 139.1.10 Податкового кодексу не включається до витрат сума збору на провадження деяких видів підприємницької діяльності (або вартість торгового патенту).

При цьому податківці наголосили, що на суму вартості торгового патенту за результатами подання річної декларації підприємець має право зменшити суму ПДФО до сплати.

Лист ГУ Міндоходів у Чернівецькій області від 01.09.2014 р. №1241/10/24-13-17-01-19


Заповнюємо розрахункові документи при сплаті грошового зобов'язання

! Платникам податків

ДФСУ нагадала, що згідно з наказом про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів до результатів проведеної контрольно-перевірочної роботи підрозділів податкового та митного аудиту враховуються такі коди видів сплати:

— 130 — сплата грошового зобов'язання, визначеного за результатами камеральної перевірки підрозділів податкового та митного аудиту;

— 131 — сплата грошового зобов'язання, визначеного за результатами документальної/фактичної перевірки підрозділів податкового та митного аудиту;

— 134 — сплата грошового зобов'язання, визначеного за результатами перевірки підрозділів податкового та митного аудиту (інші надходження);

— 354 — сплата грошового зобов'язання, визначеного за результатами документальної невиїзної перевірки підрозділів податкового та митного аудиту;

— 355 — сплата грошового зобов'язання, визначеного за результатами документальної виїзної перевірки підрозділів податкового та митного аудиту.

Роз'яснення ДФСУ від 23.10.2014 р.


Реєструвати накладну в реєстрі можна з півночі до 23-ї години

! Платникам ПДВ

ДФСУ зазначила: внесення відомостей, що містяться у податковій накладній або розрахунку коригування, до Єдиного реєстру податкових накладних здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі Державній фіскальній службі з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до реєстру.

Операційний день триває з 0 до 23-ї години.

Отже, подавати накладну до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних треба з 0 до 23-ї години.

Роз'яснення ДФСУ від 25.09.2014 р.


Перереєстрація самозайнятих осіб з окупованої території — за місцем їхнього перебування

! Переселенцям

Кабмін визначив, що державна реєстрація припинення підприємницької діяльності ФОП, які переселилися з тимчасово окупованої території, місцем проживання яких є тимчасово окупована територія, за рішенням таких осіб здійснюється за місцем їх перебування, зареєстрованим відповідно до законодавства.

Припинення незалежної професійної діяльності фізосіб, які переселилися з тимчасово окупованої території, здійснюється за рішенням таких осіб за місцем їхнього перебування, зареєстрованим відповідно до законодавства, уповноваженими органами, що реєструють таку діяльність або видають документи про право на заняття нею, не пізніше наступного робочого дня після подання особою заяви.

Постанова Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 р. №541 чинна з 24.10.2014 р.


Як надати пояснення до декларації при електронному звітуванні

! Платникам податків

ДФСУ зазначає, що платники податків мають змогу подати податкові декларації (розрахунки) засобами електронного зв'язку. У разі якщо у них виникає необхідність подати разом з такою декларацією доповнення до неї, які складаються в довільній формі, не мають затвердженого формату електронного вигляду та вважаються невід'ємною частиною податкової декларації, вони можуть зробити це таким чином.

Пояснення, копії дозволів тощо подаються до контролюючих органів особисто або через уповноважену на це особу. Такі доповнення до декларації також можна надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення. Крім того, доповнення подається з поясненням мотивів його подання.

Податківці нагадують, що податкова декларація подається за вибором платника в один із таких способів:

а) особисто платником або уповноваженою на це особою;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

При поданні податкових документів в електронній формі телекомунікаційними каналами зв'язку платник податків створює податковий документ в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення.

Роз'яснення ДФСУ від 23.10.2014 р.


З 1 січня 2015 року набирають чинності деякі зміни щодо ПДВ

! Платникам ПДВ

ДФСУ нагадала, що з 1 січня 2015 року набирають чинності зміни до Податкового кодексу, зокрема, щодо бази оподаткування, реєстру виданих та отриманих податкових накладних, розрахунків у системі електронного адміністрування ПДВ.

Змінами не передбачено ведення платником ПДВ реєстру виданих та отриманих податкових накладних і подання до контролюючого органу копій записів у такому реєстрі в електронному вигляді.

Водночас на платників ПДВ покладено обов'язок ведення реєстру виданих та отриманих документів, які є підставою для нарахування сум ПДВ, що відносяться до податкового кредиту, без отримання податкової накладної. Платники податку у складі податкової звітності з цього податку подають до контролюючого органу копії записів у цих реєстрах за такий період в електронному вигляді.

Рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ відкриватимуть платникам автоматично. Для їх відкриття центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає банку, в якому відкриваються рахунки, реєстр платників, у якому зазначаються назва платника, код ЄДРПОУ та індивідуальний податковий номер платника. Банк, у якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування ПДВ, визначається Кабінетом Міністрів України.

Роз'яснення ДФСУ від 23.10.2014 р.


Підприємці не зобов'язані повідомляти про отримання печатки

! СГД

ДФСУ повідомила, що підприємство є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку зі своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом.

Особливості статусу громадянина як суб'єкта господарювання визначаються ст. 128 Господарського кодексу, яка не містить вимог щодо обов'язкової наявності печатки у суб'єкта господарювання. Тобто фізичні особи — підприємці рішення про отримання печатки приймають самостійно залежно від специфіки діяльності.

Нормативно-правові акти з питань оподаткування не передбачають обов'язку платника податків повідомляти органи ДФС про отримання або знищення печатки.

Водночас, згідно з нормами ПКУ, форми документів, що подаються до органу ДФС (заяви, повідомлення, податкові декларації тощо), передбачають засвідчення підпису платника податків — фізичної особи або посадової особи — юридичної особи печаткою платника податків (за наявності).

Роз'яснення ДФСУ від 21.10.2014 р.


Затверджено Порядок електронного адміністрування ПДВ

! Платникам ПДВ

Кабмін затвердив Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість, який визначає:

— механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування ПДВ;

— особливості складення податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних у такій системі;

— механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням зазначених рахунків.

Крім того, Кабмін зобов'язав ДФСУ та Держказначейство здійснити усі необхідні заходи для запровадження з 1 січня 2015 р. електронного адміністрування ПДВ. Зокрема, Держказначейство повинне до 25 грудня 2014 р. відкрити електронні рахунки платникам ПДВ, які зареєстровані платниками такого податку згідно з поданим до 15 грудня 2014 р. Державною фіскальною службою реєстром таких платників.

Як зазначено у Порядку, такий рахунок відкривається автоматично на безоплатній основі і винятково на підставі реєстру платників податку, який ДФС після присвоєння особі індивідуального податкового номера платника податку надсилає Казначейству. Датою початку здійснення платником податку операцій з використанням електронного рахунка є дата реєстрації його платником податку (для платників податку, зареєстрованих до 1 січня 2015 р., — 1 січня 2015 року).

Казначейство надсилає ДФС повідомлення про відкриття електронного рахунка платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня його відкриття. Після надходження такого повідомлення ДФС інформує платника податку про реквізити його електронного рахунка.

У разі анулювання реєстрації платника податку залишок коштів на його електронному рахунку перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається.

Постанова КМУ від 16.10.2014 р. №569
набере чинності з дня опублікування (станом на 28.10.2014 р. не опублікована)


Установлено порядок оприлюднення інформації про відшкодування ПДВ

! Платникам ПДВ

Мінфін затвердив форму інформації про обсяги відшкодування податку на додану вартість з державного бюджету та Порядок формування і оприлюднення такої інформації.

Інформація про відшкодування ПДВ з державного бюджету складається з урахуванням строків проведення такого відшкодування та у розрізі платників податку.

Інформація складається з:

— залишку сум вимог на відшкодування на початок періоду (року) (активних до відшкодування);

— відшкодованого податку, виплаченого у грошовій формі, у тому числі автоматичного відшкодування;

— зарахованих сум податку, заявлених на рахунки платників, у зменшення податкових зобов'язань;

— відхилених вимог на відшкодування, заявлених на поточний рахунок;

— нових вимог на відшкодування податку на рахунок платника у банку;

— залишку сум вимог на відшкодування податку на кінець періоду (активних до відшкодування), у тому числі неврегульованих вимог на відшкодування ПДВ, які було подано раніше ніж за 74 дні до завершення періоду.

Формування та оприлюднення такої інформації здійснює ДФС не пізніше 10 робочого дня, що настає за останнім днем звітного місяця, на своєму офіційному веб-сайті в мережі Інтернет.

Наказ Мінфіну від 08.10.2014 р. №1016
набере чинності з дня опублікування (станом на 28.10.2014 р. не опублікований)


Довідка про декларування валютних цінностей діє до отримання нової

! СПД

ДФСУ повідомила, що обов'язкове декларування валютних цінностей, доходів та майна здійснюється суб'єктами підприємницької діяльності за затвердженою формою щокварталу протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу.

Суб'єкт подає декларацію зі штампом контролюючого органу та підписом відповідальної особи до територіального управління НБУ за своїм місцезнаходженням. Після отримання декларації територіальне управління НБУ видає довідку про проведення декларування, яка засвідчується підписом начальника територіального управління НБУ та відбитком печатки відповідного територіального управління.

Зазначену довідку суб'єкт подає контролюючому органу, до якого попередньо була подана декларація, для засвідчення підписом начальника відповідного контролюючого органу або його заступника та відбитком печатки.

Довідка діє до отримання нової довідки, засвідченої та скріпленої печатками територіального управління НБУ і контролюючого органу.

Роз'яснення ДФСУ від 21.10.2014 р.

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру