Відповідно до Постанови КМУ від 05.06.2024 №650 «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану» страхувальники, які бронюють працівників, повинні не пізніше ніж протягом наступного дня подавати до Пенсійного фонду України відомості в таких випадках:
— прийняття працівника на роботу;
— переміщення працівника з одного структурного підрозділу до іншого;
— переведення на іншу постійну посаду або роботу;
— звільнення з роботи або поновлення на роботі;
— тимчасове припинення або відновлення дії трудового договору.
Якщо оперативне повідомлення не подано до ПФУ, рішення про бронювання працівника не буде ухвалено, бо в Державному реєстрі загальнообов’язкового соціального страхування про працівників, включених до списків на бронювання, буде зазначено неактуальні дані.
Подавати відомості про рух кадрів треба не пізніше ніж протягом наступного дня після настання відповідної події.
Для подання відомостей через кабінет страхувальника пункт меню «Комунікації з ПФУ» доповнено опцією «Відомості про трудові відносини (оперативне подання інформації)» / «Повідомлення про зміни в трудових відносинах».
Після подання роботодавцем зазначених відомостей через вебпортал електронних послуг ПФУ дані в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування оновлюються впродовж доби.
Також в особистому кабінеті страхувальника на вебпорталі Пенсійного фонду України страхувальник має можливість одержувати інформацію з Реєстру застрахованих осіб про:
— осіб, які на момент формування запиту перебувають у трудових відносинах із роботодавцем, — пункт меню «Комунікації з ПФУ» / «Відомості про трудові відносини (оперативне подання інформації)» / «Запит на отримання переліку осіб працюючих у страхувальника»;
— особу за період перебування у трудових відносинах із роботодавцем (інформація формується за періоди починаючи з 2011 року) — пункт меню «Комунікації з ПФУ» / «Відомості про трудові відносини (оперативне подання інформації)» / «Запит на отримання інформації про трудові відносини по особі».
Нагадуємо, що страхувальник в особистому кабінеті за допомогою опції меню «Користувачі кабінету страхувальника» може залучати до роботи уповноважених фахівців, яким надається право перегляду, впорядкування, доповнення чи внесення даних, що стосуються трудових відносин працівників.
Уповноважений працівник має увійти до кабінету страхувальника за допомогою службового КЕП, який містить його РНОКПП та код за ЄДРПОУ страхувальника. Аби внести корективи до раніше поданих відомостей, фахівець має сформувати відповідне звернення, підписати власним КЕП і надіслати на опрацювання до ПФУ.
У разі недотримання встановленого терміну для подання оперативних відомостей про трудові відносини працівника (не пізніше ніж протягом наступного дня після настання відповідної події) така інформація до Реєстру застрахованих осіб не завантажується.
Внесення змін, скасування або видалення отриманих повідомлень про зміни у трудових відносинах, які подані засобами вебпорталу ПФУ, чинним законодавством не передбачено.
