ДПСУ у своїй ІПК від 11.03.2025 №1289/ІПК/99-00-09-04-03 ІПК (див. «ДК» №13/2025) надала відповіді на низку запитань від платника акцизного податку.
Зміст запитань
Підприємство є платником акцизного податку з реалізації пального, основний вид діяльності — вантажні перевезення. Але на сьогодні підприємство використовує пальне виключно для власного споживання. Обсяг отриманого пального за 2022 рік становив 1 056,2 куб. м, за 2023 рік — 999,0 куб. м, за 2024 рік — 960,8 куб. м. Прогнозований підприємством обсяг споживання пального до кінця 2025 року не перевищуватиме 1 000 куб. м.
Для зберігання пального підприємство використовує одну ємність обсягом 20 куб. м, яка розташована на території складу паливно-мастильних матеріалів.
За таких умов підприємство бажає анулювати свою реєстрацію платником акцизного податку. Що для цього треба зробити?
Поради від податківців
Підприємство може подати заяву про анулювання реєстрації платником акцизного податку у зв’язку з припиненням діяльності з реалізації пального. Заява надсилається у порядку, встановленому для реєстрації, та розглядається контролюючим органом протягом трьох робочих днів після її надходження. У такому разі датою анулювання реєстрації платника акцизного податку є дата вилучення його з реєстру платників.
При цьому анулювання реєстрації проводиться за умови, що в СЕА РПСЕ дорівнюють нулю значення показників обсягів залишків пального, що обліковуються за таким платником, усіма його акцизними складами / акцизними складами пересувними та кодами товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД.
Коментар від редакції: для цього випадку ця умова виконується — залишки пального в СЕА РПСЕ дорівнюють нулю. Але не забудьте вивести з експлуатації акцизний склад. Це оформлюють відповідним наказом керівника!
Зокрема, перед виведенням з експлуатації акцизного складу потрібно вилучити рівнеміри-лічильники з резервуарів та/або вивести їх з експлуатації.
Платники акцизного податку повинні подавати декларацію з цього податку за кожний звітний період незалежно від того, чи є у них показники для декларування, чи ні. Причина — в тому, що вони зареєстровані платником акцизу та мають чинну ліцензію на право торгівлі пальним або на право зберігання пального. Такий обов’язок існує до дати анулювання реєстрації платником акцизу. У коментованій ІПК податківці звертають увагу, що в разі анулювання реєстрації платника акцизу, підприємству потрібно подати декларацію з за останній звітний період, в якому воно було зареєстроване платником акцизного податку з реалізації пального, протягом 20 к. д., наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, в якому анульовано реєстрацію платника акцизу.
Після анулювання реєстрації акцизного складу та анулювання реєстрації платника акцизного податку з реалізації пального підприємство може використовувати для зберігання пального ємність, розташовану в приміщенні або на території, якщо воно використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам, а таке приміщення або територія відповідає критеріям щодо невідповідності складу підприємства ознакам акцизного складу, визначеним пп. 14.1.6 ПКУ.
Коментар від редакції: тобто надалі пальне зберігається за загальними правилами. Якщо підприємство вже має чинну ліцензію на зберігання пального, воно може й надалі працювати за нею. Докладніше про ліцензування зберігання пального у 2025 році ми розповіли у статті «Ліцензія на зберігання пального — 2025» в «ДК» №02/2025.