Щоб отримати фінансування лікарняних, роботодавець має подати через вебпортал електронних послуг ПФУ заяву-розрахунок із відомостями про нараховані застрахованим особам кошти.
Як сформувати заяву-розрахунок:
1. Увійдіть на вебпортал електронних послуг за допомогою КЕП.
2. У меню зліва зайдіть в особистий кабінет страхувальника, потім у розділ «Заяви-розрахунки» та натисніть кнопку «Створити нову».
3. Додайте інформацію в зазначені поля форми заяви-розрахунку (деякі з них система заповнює автоматично) та натисніть «Продовжити».
На екрані з’явиться форма згідно з умовами створення заяви-розрахунку: «Додаток про тимчасову непрацездатність» або «Додаток про тимчасову непрацездатність внаслідок нещасного випадку або профзахворювання», — у якій відображено дані лікарняних кожного працівника відповідно до страхового випадку. У додатки потрапляють лише ті лікарняні, виплати за якими відшкодовує ПФУ.
4. Натисніть на «олівець» та внесіть інформацію про конкретного працівника.
5. Оформте заяву-розрахунок за всіма обраними лікарняними й оберіть опцію «Сформувати заяву-розрахунок».
6. Підпишіть заяву-розрахунок за допомогою КЕП та надішліть до ПФУ.
Після подання заяви-розрахунку користувач-страхувальник може переглянути інформацію щодо її стану та рішення за результатами опрацювання.
Заяву-розрахунок може бути відхилено через наявність у ній помилок.
В електронних заявах-розрахунках найчастіше трапляються такі помилки:
- страховий стаж не відповідає загальному стажу, зазначеному у заяві-розрахунку;
- набутий страховий стаж застрахованої особи (за останні 12 місяців) не відповідає стажу, зазначеному в Реєстрі застрахованих осіб;
- немає обмеження визначеної на загальних підставах суми страхової виплати з розрахунку на місяць, якщо на момент настання страхового випадку застрахована особа не набула сумарно у дванадцятимісячному періоді, що передує страховому випадку, шестимісячний страховий стаж;
- немає запису дати скерування на МСЕК;
- призначення страхових виплат одночасно за основним місцем роботи та за сумісництвом;
- неправильно заповнено реквізити страхувальника: місцезнаходження (зазначено не повністю або з помилками), номер рахунку, МФО банку;
- не внесено дані щодо належності застрахованої особи до пільгової категорії (за наявності).
У заявах-розрахунках зі статусом «Не прийнятий» причина відхилення відображається у вигляді коментарю (в особистому кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг ПФУ).
Найпоширеніші помилки в електронних заявах-розрахунках за паперовими лікарняними стосуються даних, що вводяться відповідальними особами вручну: це стосується як реквізитів самого листка непрацездатності, так і інформації про застраховану особу.
При цьому для документального підтвердження скановані копії паперових листків непрацездатності прикріплюються до електронної заяви-розрахунку.
Для своєчасного отримання допомоги по тимчасовій непрацездатності потрібно уважно перевіряти всі реквізити та реєстраційні дані.