• Посилання скопійовано

Як подати заяву-розрахунок для виплат за лікарняними через вебпортал ПФУ?

Щоб отримати фінансування лікарняних, роботодавець має подати через вебпортал електронних послуг ПФУ заяву-розрахунок із відомостями про нараховані застрахованим особам кошти.

Як сформувати заяву-розрахунок:

1. Увійдіть на вебпортал електронних послуг за допомогою КЕП.

2. У меню зліва зайдіть в особистий кабінет страхувальника, потім у розділ «Заяви-розрахунки» та натисніть кнопку «Створити нову».

3. Додайте інформацію в зазначені поля форми заяви-розрахунку (деякі з них система заповнює автоматично) та натисніть «Продовжити».

На екрані з’явиться форма згідно з умовами створення заяви-розрахунку: «Додаток про тимчасову непрацездатність» або «Додаток про тимчасову непрацездатність внаслідок нещасного випадку або профзахворювання», — у якій відображено дані лікарняних кожного працівника відповідно до страхового випадку. У додатки потрапляють лише ті лікарняні, виплати за якими відшкодовує ПФУ.

4. Натисніть на «олівець» та внесіть інформацію про конкретного працівника.

5. Оформте заяву-розрахунок за всіма обраними лікарняними й оберіть опцію «Сформувати заяву-розрахунок».

6. Підпишіть заяву-розрахунок за допомогою КЕП та надішліть до ПФУ.

Після подання заяви-розрахунку користувач-страхувальник може переглянути інформацію щодо її стану та рішення за результатами опрацювання.

Заяву-розрахунок може бути відхилено через наявність у ній помилок.

В електронних заявах-розрахунках найчастіше трапляються такі помилки:

  • страховий стаж не відповідає загальному стажу, зазначеному у заяві-розрахунку;
  • набутий страховий стаж застрахованої особи (за останні 12 місяців) не відповідає стажу, зазначеному в Реєстрі застрахованих осіб;
  • немає обмеження визначеної на загальних підставах суми страхової виплати з розрахунку на місяць, якщо на момент настання страхового випадку застрахована особа не набула сумарно у дванадцятимісячному періоді, що передує страховому випадку, шестимісячний страховий стаж;
  • немає запису дати скерування на МСЕК;
  • призначення страхових виплат одночасно за основним місцем роботи та за сумісництвом;
  • неправильно заповнено реквізити страхувальника: місцезнаходження (зазначено не повністю або з помилками), номер рахунку, МФО банку;
  • не внесено дані щодо належності застрахованої особи до пільгової категорії (за наявності).

У заявах-розрахунках зі статусом «Не прийнятий» причина відхилення відображається у вигляді коментарю (в особистому кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг ПФУ).

Найпоширеніші помилки в електронних заявах-розрахунках за паперовими лікарняними стосуються даних, що вводяться відповідальними особами вручну: це стосується як реквізитів самого листка непрацездатності, так і інформації про застраховану особу.

При цьому для документального підтвердження скановані копії паперових листків непрацездатності прикріплюються до електронної заяви-розрахунку.

Для своєчасного отримання допомоги по тимчасовій непрацездатності потрібно уважно перевіряти всі реквізити та реєстраційні дані.

До змісту номеру