Відкриття е-лікарняного здійснюється автоматично в Електронному реєстрі листків непрацездатності на підставі інформації про медичний висновок, що створюється лікарем, до якого звернулася людина. Це передбачено Порядком №1234.
Сформований листок непрацездатності надходить до кабінету страхувальника, з яким застрахована особа перебуває у трудових відносинах, на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.
Листок непрацездатності може мати такі статуси: «Закритий», «Готовий до сплати», «Помилково сформований», «Недійсний» та «Оплачений».
Щоб ефективно працювати з листком непрацездатності, потрібно розуміти, що означає кожен такий статус.
«Закритий» — це статус, якого електронний лікарняний набуває з дня свого формування (відкриття) в Електронному реєстрі листків непрацездатності. Щодо електронних лікарняних із таким статусом нараховувати кошти ще не можна. Статус «Закритий» змінюється на «Готовий до сплати» через 7 днів після дати:
— закриття (закінчення строку дії медичного висновку) — для лікарняних по тимчасовій непрацездатності;
— відкриття (початок строку дії медичного висновку) — для лікарняних по вагітності та пологах.
Навіть якщо статус зміниться раніше, варто зачекати, адже протягом семиденного періоду до лікарняного можуть вноситися зміни.
«Готовий до сплати». Статус, який вказує на те, що страхувальник може працювати з листком непрацездатності та нараховувати кошти. За електронними лікарняними з таким статусом роботодавець має сформувати на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України заяву-розрахунок на фінансування відповідного виду допомоги та надіслати її до Фонду.
«Помилково сформований» — цей статус може отримати листок непрацездатності, якщо медичний висновок, на підставі якого його було сформовано, створено з помилками. І тоді лікар протягом 7 днів створить коректний медичний висновок, на підставі якого буде створено новий е-лікарняний. А попередній, із неточними чи некоректними даними, отримає статус «Помилково сформований». Виплати за такими електронними лікарняними не проводяться.
«Недійсний» — такий статус має е-лікарняний, створений на підставі медичного висновку за іншою категорією, період непрацездатності за яким не виходить за межі періоду непрацездатності за раніше створеним лікарняним.
«Оплачений» — це статус, якого листок непрацездатності набуває після того, як страхувальникові на спеціальний рахунок для зарахування страхових виплат надсилаються кошти для здійснення відповідних виплат застрахованій особі.