При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку — продавець товарів/послуг зобов’язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — ЄРПН) та надати покупцю на його вимогу (п. 201.10 ПКУ).
Підтвердженням продавцю про приймання його податкової накладної та/або розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата й час, зафіксовані у квитанції.
Якщо протягом операційного дня квитанції про приймання або неприймання або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування не надіслано, така податкова накладна вважається зареєстрованою в ЄРПН.
Згідно з п. 5 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 №1246 (далі — Порядок №1246), податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до ЄРПН у разі дотримання вимог, установлених п. 192.1, пп. 200-1.3, 200-1.9 та пп. 201.1, 201.10 і 201.16 ПКУ.
Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема (п. 12 Порядку №1246):
- відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
- чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- дотримання вимог, установлених п. 192.1 та п. 201.10 ПКУ;
- наявності помилок під час заповнення обов’язкових реквізитів відповідно до п. 201.1 ПКУ;
- наявності суми ПДВ відповідно до пп. 200-1.3 і 200-1.9 ПКУ (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року);
- факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови у реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими самими реквізитами;
- наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
З метою отримання зареєстрованих податкової накладної та/або розрахунку коригування платник податку складає запит в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилає його засобами інформаційних, електронних комунікаційних, інформаційно-комунікаційних систем із накладенням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до абзаців першого — третього п. 10 Порядку №1246 (п. 21 та 22 Порядку №1246).
Операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин (п. 3 Порядку №1246)
Платник податку через електронний кабінет шляхом перегляду в режимі реального часу має доступ до даних ЄРПН щодо складених ним чи його контрагентами податкових накладних та/або розрахунків коригування (п. 25 Порядку №1246).
Враховуючи всі складові реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, з метою з’ясування обставин, за якими протягом операційного дня не надіслано квитанції про приймання або неприймання чи зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, пропонуємо звернутися до контролюючих органів з детальним описом ситуації.