Деталі порядку сплати штрафу
Зазначений Порядок визначає процедуру сплати рекламодавцями до державного бюджету штрафу за порушення вимог статті 24-1 Закону «Про рекламу» щодо реклами про вакансії (прийом на роботу).
Штраф сплачується на підставі розпорядчого документа Держпраці про накладання штрафу за порушення вимог статті 24-1 Закону України «Про рекламу» щодо реклами про вакансії (прийом на роботу), прийнятого на підставі акта перевірки за результатами розгляду справи, дослідження матеріалів та вирішення питання щодо наявності підстав для накладення штрафу (розпорядження або іншого розпорядчого документа).
Рекламодавці сплачують суму штрафу до державного бюджету за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або ФОПів на рахунки, відкриті в органах Державного казначейства.
Штраф сплачують у 15-денний термін з дня отримання розпорядчого документа Держпраці.
У разі несплати рекламодавцем накладеного на нього штрафу протягом 15 календарних днів з дня вручення або направлення розпорядчого документа, якщо цей розпорядчий документ не був оскаржений до органу державного нагляду (контролю) та/або в судовому порядку та залишений у силі, сума штрафу стягується в судовому порядку.
Органи Державного казначейства на запит інформують Держпраці про суми штрафів, що надійшли до державного бюджету.
Держпраці та її територіальні органи ведуть облік справ про порушення вимог статті 24-1 Закону України «Про рекламу» щодо реклами про вакансії (прийом на роботу), розпорядчих документів (розпоряджень або інших розпорядчих документів), прийнятих за результатами розгляду цих справ, та відомостей про сплачені штрафи.
Рекламодавець має право звернутися до відповідного центрального органу виконавчої влади або до суду щодо оскарження розпорядчого документа Держпраці про накладення штрафу за порушення вимог статті 24-1 Закону України «Про рекламу» щодо реклами про вакансії (прийом на роботу) (розпорядження або іншого розпорядчого документа).
Про яке порушення йдеться?
Згідно зі ст. 24-1 Закону «Про рекламу» забороняється в рекламі про вакансії (прийом на роботу) висувати вимоги за ознаками раси, кольору шкіри, віку, статі, стану здоров’я, інвалідності, підозри чи наявності захворювання на ВІЛ/СНІД, сексуальної орієнтації, політичних, релігійних та інших переконань, членства у професійних спілках або інших громадських об’єднаннях, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками, не пов’язаними з характером роботи або умовами її виконання.
Текст реклами про діяльність суб’єкта господарювання, що надає послуги з посередництва у працевлаштуванні в Україні, повинен містити примітку, що отримувати від громадян, яким надано послуги з пошуку роботи та сприяння в працевлаштуванні, інші пов’язані з цим послуги, гонорари, комісійні або інші винагороди забороняється.
У разі порушення вимог цієї статті рекламодавець сплачує до державного бюджету штраф у 10-кратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент вчинення порушення, у встановленому КМУ порядку.
«Встановлений КМУ порядок» — це і є Порядок №863.