Згідно з пп. 14.1.212 ПКУ, реалізація пального — це будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного:
— до акцизного складу;
— до акцизного складу пересувного;
— для власного споживання чи промислової переробки;
— будь-яким іншим особам.
У двох примірниках акцизні накладні складають на операції з реалізації пального від одного акцизного складу до іншого, в тому числі це можуть бути як стаціонарні, так і пересувні акцизні склади в будь-якій комбінації (п. 231.3 ПКУ). А реалізацією пального в цьому контексті є будь-яка операція з переміщення пального з одного акцизного складу (далі — АС) або акцизного складу пересувного (далі — АСП) до іншого АС/АСП за плату, без оплати чи просто переміщення пального між власними акцизними складами.
Тож у разі переміщення пального між різними акцизними складами (стаціонарними та пересувними) в межах одного платника складають акцизну накладну за загальними правилами.
І навпаки, якщо пальне переміщується в межах одного акцизного складу, акцизну накладну не складають — див. ІПК ДПСУ від 07.11.2019 р. №1230/6/99-00-04-02-05-15/ІПК.
Якщо платник акцизного податку переміщує пальне між своїми акцизними складами, то він одночасно є особою, яка реалізує, та особою, що отримує пальне. У цьому разі він складає та реєструє акцизну накладну у двох примірниках у загальному порядку. Єдиною відмінністю є те, що відправник та отримувач пального — одна й та сама особа, але акцизні склади будуть різні.
У наведеному випадку:
— код операцій для акцизної накладної, яку складають в одному примірнику, — 0;
— умови оподаткування пального — 0;
— напрям використання пального — 0.
Позаяк це операція між різними акцизними складами, а інформацію в додатку 1-1 до декларації з акцизного податку слід подавати в розрізі акцизних складів та за товарними кодами згідно з УКТ ЗЕД у тисячах літрів пального, приведеного до t 15° C, то переміщення пального між акцизними складами відображають у декларації за загальними правилами, зокрема:
— у графі 5 — обсяги реалізованого пального з акцизного складу-відправника;
— у графі 4 — обсяги отриманого пального на акцизному складі-отримувачі.
Інші графи додатка 1-1 заповнюють за загальним алгоритмом. Зокрема, показник графи 7 додатка 1-1 визначають розрахунково: від реалізованого обсягу за акцизними накладними віднімають початковий залишок, отримані обсяги за акцизними накладними та обороти з реалізації, що наведені у графі 6. Якщо різниця є додатною, її наводять у графі 7, а від’ємну різницю не відображають.
Заповнення графи 7 додатка 1-1 спричиняє виникнення суми акцизного податку у графі 10, специфічну ставку якого слід зазначити у графі 9.
Позаяк у запитанні йдеться про пересувні акцизні склади, то в графі 1 додатка 1-1 до декларації акцизного податку слід зазначити номери реєстрації транспортних засобів в уповноважених органах відповідної держави.
Додамо, що подібну ситуацію розглянуто в ІПК ДПСУ від 11.10.2019 р. №734/6/99-00-04-02-05-15/ІПК.