Зміни до єдиної «зарплатної» звітності
До єдиної звітності з ЄСВ, ПДФО та ВЗ, яку складають роботодавці та податкові агенти, внесено зміни. Розгляньмо, що змінилося.
Мінімальна зарплата для ВПО
ВПО прийнята за сумісництвом з окладом 9200 грн. Відпрацювала 74 години, нарахована зарплата — 4760,84 грн. Отримали за неї компенсацію — 6500 грн. Тепер ЦЗ вимагає або повернути їм кошти, або доплатити зарплату до рівня МЗП. Згідно з Порядком №331 немає підстав для донарахування зарплати чи повернення коштів, адже в його п. 2 зазначено, що МЗП має бути за повністю виконану норму робочого часу. Як правильно вчинити?
Нефіксований робочий час: що це?
9 серпня в «Голосі України» офіційно опубліковано Закон №2421 (колишній законопроєкт №5161), який «врегульовує деякі нестандартні форми зайнятості». З текстом закону можна ознайомитись у цьому номері «ДК». З’ясуймо, що він змінює для працівників та працедавців.
Експортна виручка — на рахунок за кордоном
ФОП має рахунок в іноземному банку за кордоном. Чи можна отримувати експортну виручку за послуги комп’ютерного програмування на такий рахунок?
Важливі зміни для фінансового сектору
Законом №2463 внесено низку змін до ведення рахунків клієнтів, діяльності кредитних спілок, звітності фінустанов під час війни, а також відстрочено введення в дію Закону про платіжні системи, який вже почав був діяти.
Дохід ФОПа за кордоном на особисту картку
ФОП на ІІІ групі єдиного податку отримав підприємницький дохід від наданих послуг на особисту картку в Німеччині. Чи можна такий дохід вважати підприємницьким, показати у декларації з єдиного податку і сплатити з нього ЄП?
Фармацевта не можна найняти за ЦПД
ВС висловився категорично*: здійснювати роздрібну торгівлю фармацевтичною продукцією (зокрема, лікарськими засобами та предметами медичного призначення) можуть фізособи-фармацевти, найняті виключно за трудовими договорами.
Переміщення пального у межах підприємства
Які коди треба застосовувати під час складання АН у разі перевантаження пального з одного акцизного складу пересувного на інший акцизний склад пересувний у межах одного суб’єкта господарювання — платника? Чи відображати це в декларації з акцизного податку?
Бухоблік криптовалюти в благодійному фонді
Благодійному фонду запропонували отримати благодійну допомогу криптовалютою. Чи не позбудеться благодійний фонд статусу неприбутковості та як обліковувати криптовалюту?
Продаж фізособі авто платником ЄП (2%)
на ЄП (2%) продає фізособі (синові засновника) службове авто за ціною оціночної вартості, залишковою вартістю 0 грн (авто 2011 року). Як відобразити в бухобліку? Які особливості оподаткування сторін?
Якщо відстрочка від призову закінчується!
Мінекономіки в листі від 29.07.2022 р. №2714-20/53722-01 (див. «ДК» №33/2022) наголошує, що в разі закінчення строку дії відстрочки від призову роботодавцям слід повторно оформити бронювання працівника. Звісно, якщо він дуже потрібен на підприємстві під час війни.
Доброволець тероборони: що з виплатами?
Працівник підписав контракт добровольця територіальної оборони. Через це постало кілька запитань.
1. Чи отримують такі особи грошові виплати від держави як учасники бойових дій? Чи прирівняли такі добровільні формування ТрО до всіх інших мобілізованих осіб?
2. Чи потрібно таким працівникам виплачувати середню заробітну плату?
3. Чи потрібно отримувати від таких працівників документи, що вони повністю залучені до роботи у ТрО, щоб підтвердити відсутність їх на робочому місці?
4. Якщо такий працівник напише заяву про відмову від середнього заробітку, чи можна не виплачувати йому зарплату, чи за невиплату загрожує штраф?
Оформлення втрати первинних документів
Як оформити втрату первинних документів унаслідок окупації підприємства для надання інформації в податкову? На підприємстві великий документообіг, не електронний. Роки інвентаризації — 2018 — 2022.
Директор — єдиний працівник
На підприємстві є один керівник (жінка), який перебуває за кордоном. Зарплата з березня 2022 р. не нараховується. Більше працівників підприємство не має. Основний вид діяльності — надання приміщення в оренду. Як відобразити керівника в об’єднаній звітності (J0500107), якщо немає нарахування? Як правильно оформити її відпустку?
«Витрати надії» — Мінфін проти
Підприємство внаслідок воєнних дій вимушене було призупинити діяльність: замовлення від клієнтів припинилися, доходу нема. Але залишився офіс, за який треба платити оренду та комунальні платежі. Залишилися працівники — фактично без роботи і засобів до існування. Що робити?