• Посилання скопійовано

Якщо немає фактичної можливості виплачувати зарплату, притягнути бухгалтера до відповідальності не можна

Як виплачувати зарплату, якщо бухгалтер не має можливості нарахувати її? І чи будуть за це санкції після закінчення воєнного часу?

На сьогодні законодавством передбачено 5 видів відповідальності: дисциплінарна, матеріальна, адміністративна, фінансова та кримінальна.

Однією з головних умов притягнення до кожного із вищезазначених видів відповідальності є наявність вини особи в діях, що носять протиправний характер.

Якщо у зв’язку з воєнними діями відповідальна посадова особа не має фактичної можливості нараховувати заробітну плату у встановлені строки, — вона не може бути притягнута до будь-якого з вищезазначених видів відповідальності.

Водночас вважаємо, що роботодавці повинні вживати всіх можливих заходів щодо забезпечення реалізації права працівників на своєчасне отримання заробітної плати (наприклад, шляхом переведення бухгалтерів на дистанційну роботу та забезпечення програмно-технічними засобами для ведення бухгалтерського обліку та фінансової звітності).

Директорат розвитку ринку праці та умов оплати праці Міністерства економіки України

До змісту номеру