Підприємство є імпортером алкоголю, придбало акцизні марки і передало їх виробникові (нерезидентові) для маркування алкоголю, митні декларації на вивезення марок оформлено. При складанні Звіту про використання марок акцизного податку ці марки вважати використаними за датою передачі виробнику чи за датою завезення алкогольної продукції?
Відповідно до пп. «б» п. 227.1 ПКУ, суб'єкти господарювання — юридичні та фізичні особи, які уклали з іноземними виробниками або іншими нерезидентами контракт (договір) про постачання в Україну алкогольних напоїв і тютюнових виробів, мають право ввозити на митну територію України імпортні алкогольні напої і тютюнові вироби, якщо алкогольні напої і тютюнові вироби маркуються в установленому порядку марками акцизного податку встановленого зразка. Згідно з п. 227.4 ПКУ придбані марки акцизного податку передаються покупцями марок (імпортерами) іноземним суб'єктам господарювання для маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, що підлягають подальшому ввезенню на митну територію України.
Відповідно до п. 226.16 ПКУ марки акцизного податку, не використані для маркування товарів через їх пошкодження, приймаються від покупців марок для утилізації з відшкодуванням фактично сплачених сум податку згідно з Положенням про виробництво, зберігання, продаж марок акцизного податку, маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженим постановою КМУ від 27.12.2010 р. №1251 (далі — Положення №1251). Крім того, відповідно до п. 29 Положення №1251, непошкоджені невикористані марки приймаються їх продавцем. Покупець марок подає засобами електронного зв'язку в електронній формі реєстр невикористаних марок, зазначаючи їх серію та номер, і заяву про повернення сплаченої суми акцизного податку або про зарахування її в рахунок майбутніх платежів та повертає продавцю оформлені належним чином невикористані марки. Повернуті імпортерами непошкоджені невикористані марки можуть бути повторно видані продавцем марок на підставі заяви тому самому імпортеру, який їх повернув. При цьому плата за марки не стягується.
З огляду на ці формулювання доходимо висновку, що акцизні марки є використаними саме після успішного маркування ними підакцизних товарів. Тому під час складання Звіту про використання марок акцизного податку марки слід вважати використаними на дату ввезення маркованої алкогольної продукції. Незважаючи на те, що операція маркування і операція ввезення підакцизних товарів — це дві різні операції, платник акцизу може отримати точну інформацію про маркування товарів лише тоді, коли він імпортував марковану продукцію, пройшов митні формальності і має можливість її продавати на території України.
Видача марок виробникові для маркування алкогольної продукції обліковується в Журналі обліку видачі марок акцизного податку для маркування алкогольних напоїв імпортного виробництва. Форма журналу передбачає тільки облік виданих марок акцизного податку, і з нього не можна дістати інформацію про те, скільки марок було фактично використано для маркування продукції. Натомість Звіт про використання марок акцизного податку містить інформацію, яку можна отримати тільки після фактичного маркування продукції, а саме:
— код товару згідно з УКТ ЗЕД;
— опис товару згідно з УКТ ЗЕД;
— місткість тари (для алкогольних напоїв), л;
— міцність (для алкогольних напоїв), об.%;
— серію та початковий і кінцевий номери акцизних марок;
— кількість марок акцизного податку, шт., у тому числі які пошкоджені у процесі виробництва та не підлягають поверненню, шт.;
— марки, повернуті продавцю для знищення, шт.;
— марки, повернуті продавцю, придатні для подальшого використання, шт.
Навести ці дані у Звіті до маркування продукції неможливо.
Юлія ЄГОРОВА, «Дебет-Кредит»