• Посилання скопійовано

Первинні документи, які підтверджують витрати підзвітної особи

Голова правління ОСББ закуповує матеріали в магазині, розраховується корпоративною карткою, бухгалтеру здає квитанцію еквайрингу (де зазначено перші та останні чотири цифри картки), чек РРО та товарний чек, де зазначено що покупець — основний роздрібний покупець, і не зазначено, що це куплено ОСББ. Чи правильно це?

Докладно про використання корпоративних карток ми писали у «ДК» №45/2020, а також у «ДК» №3/2021.

Документами, що свідчать про фактичне здійснення господарських витрат із корпоративної картки, будуть стандартні документи: касовий чек РРО, товарний чек, закупівельний акт або інші. Ці документи долучаються до авансового звіту працівника — держателя корпоративної картки, на підставі якого кредитується рахунок 372 та виводиться сальдо розрахунків із працівником щодо отриманих та витрачених підзвітних коштів.

У цьому випадку продавець видає чек РРО встановленої форми, в якому не передбачено зазначення найменування покупця. Чека РРО цілком достатньо для підтвердження витрат, понесених підзвітною особою, тому оформлення товарного чека не є обов'язковим. Також до чека РРО не потрібно додавати будь-яку іншу інформацію, крім тієї, яка в ньому вже є. Квитанцію POS-термінала також не обов'язково додавати до авансового звіту.

У тих випадках, коли підзвітна особа придбаває товари у такого СГ, який не зобов'язаний застосовувати РРО і, відповідно, не видає чеків РРО, такі придбання можуть підтверджуватися товарним чеком. Позаяк придбання здійснює саме підзвітна особа, яка з погляду продавця є фізособою — кінцевим покупцем, ми не вбачаємо порушення в тому, що у товарному чеку буде зазначено «кінцевий покупець». Такий товарний чек додається до авансового звіту з метою підтвердження понесених витрат.

Юлія ЄГОРОВА, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру