Наказ №567 (див. «ДК» №26/2017) зобов'язував ДФС до 5-го числа першого місяця наступного кварталу надавати пропозиції для удосконалення критеріїв блокування. Наразі маємо проект наказу Мінфіну, яким вносяться зміни до першого критерію блокування реєстрації ПН/РК.
Як ми знаємо, під податковий моніторинг потрапляють ПН та РК, в яких:
1) обсяг товару в ПН є в 1,5 чи більше разів більшим, ніж залишок різниці обсягу поставки такого товару, зазначеного в ПН з 01.01.2017 р., та обсягу придбання такого товару за вхідними ПН, зареєстрованими з цієї дати в реєстрі, та сума ПДВ, зафіксована у ЄРПН на придбання товару в розрізі окремих УКТ ЗЕД, перевищує 75% загальної суми ПДВ, зазначеної в зареєстрованій ПН на придбання такого товару;
2) відсутні (анульовані, призупинені) дозвільні документи, що засвідчують право здійснення певного виду діяльності щодо товарів у ПН;
3) сума ПДВ у ПН поточного місяця перевищує середньомісячну суму ЄСВ та податків і зборів (крім ПДВ, сплаченого при ввезенні товарів на митну територію України), сплачених за останні 12 місяців.
Коли всі ці 3 критерії виконуються, ПН/РК блокується.
Але і місяця роботи системи блокування не минуло, як перший критерій планується змінити.
Днями ДФСУ на своєму офіційному сайті опублікувала проект наказу Мінфіну «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567»1.
1 http://sfs.gov.ua/diyalnist-/regulyatorna-politika-/regulyatorna-politika/2017-rik/72297.html.
Проектом пропонується перший критерій дещо змінити: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, звільненими від оподаткування) та/або ввезення на митну територію України такого товару з 1 січня 2017 року в отриманих ПН/РК, зареєстрованих в Реєстрі, і МД, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у ПН/РК, зареєстрованих з 1 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в ПН, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).
Нині за цим критерієм до уваги беруться обсяг постачання та обсяг придбання. Складові показники будуть ті самі, але якщо нині система блокування аналізує різницю між обсягом постачання та обсягом придбання, то у разі затвердження цього проекту ці складові буде поміняно місцями. Суть нововведення в тому, що вихідною точкою буде саме обсяг придбання, бо мета податківців — відстежувати вхідний ПК з ПДВ. Крім того, завдяки цій новації в розрахунку різниці не будуть враховуватися обсяги придбаних товарів за звільненими від ПДВ операціями.
Завдяки цьому проекту зазнає змін і абз. 1 п. 2 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. Нині ним встановлено, що платник податків письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку, може подати до ДФС в електронному вигляді. За змінами, які будуть внесені в цю норму, подати ці документи можна буде виключно в електронному вигляді. До речі, у листі від 07.07.2017 р. №17830/7/99-99-07-04-0617 ДФСУ вже висловлювалася, що Таблиця платника має подаватися виключно в електронному вигляді, зокрема через Електронний кабінет платника або IТС «Єдине вікно подання електронної звітності» (за вибором платника податків), і давала вказівку Таблиці платника з порушенням вимог наказу від 13.06.2017 р. №567 не приймати до розгляду та врахування в роботі.
Юлія КЛОВСЬКА, головний редактор