• Посилання скопійовано

Що нового

Змінено порядок використання коштів для часткової компенсації вартості сільгосптехніки

! Сільгосптоваровиробникам

Кабмін уніс зміни до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для часткової компенсації вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва.

Установлено, що Мінагрополітики у межах обсягу відкритих асигнувань у місячний строк на підставі реєстру перераховує бюджетні кошти державному банку або банку, у статутному капіталі якого 75 і більше відсотків акцій належать державі, який в одноденний строк перераховує їх на поточні рахунки сільськогосподарських товаровиробників пропорційно до визначених у реєстрі сум.

Постанова Кабінету Міністрів України від 19.07.2017 р. №532
набере чинності з дня опублікування
(станом на 25.07.2017 р. не опублікована)


Підписано закон, який посилює соціальний захист інвалідів в Україні

! Водіям

Президент підписав закон, який вносить зміни до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за паркування, зупинку, стоянку транспортних засобів на місцях, призначених для осіб з інвалідністю.

Законом, зокрема, встановлено:

паркування транспортного засобу на місцях, призначених для безоплатного паркування транспортних засобів, якими керують водії з інвалідністю або водії, які їх перевозять, водієм, який не має документів про наявність у нього чи в одного з пасажирів інвалідності (крім явно виражених ознак інвалідності),

необлаштування на спеціально обладнаних чи відведених майданчиках для паркування транспортних засобів, у тому числі біля житлових будинків (крім індивідуальних житлових будинків) та інших будівель, на тротуарах, місць, призначених для паркування транспортних засобів, якими керують водії з інвалідністю або водії, які їх перевозять, чи облаштування таких місць без дотримання вимог щодо їх розміщення,

— тягнуть за собою накладення штрафу від 60 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Місцями, призначеними для паркування (у тому числі безоплатного паркування) транспортних засобів, якими керують водії з інвалідністю або водії, які їх перевозять, вважаються місця, позначені відповідними дорожніми знаками або дорожньою розміткою.

Закон України від 22.06.2017 р. №2109-VIII
набере чинності з дня опублікування
(станом на 25.07.2017 р. не опублікований)


Унесено зміни до Порядку надання спецдозволів на користування надрами

! Користувачам надр

Кабмін затвердив зміни до Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами.

Згідно з Порядком, у разі наявності у заявника заборгованості зі сплати рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин орган з питань надання дозволу відмовляє у продовженні строку дії дозволу. З метою перевірки наявності такої заборгованості орган з питань надання дозволу надсилає відповідний запит органам ДФС, які протягом 15 днів зобов'язані подати відповідну інформацію.

У разі коли за обґрунтованою інформацією, отриманою органом з питань надання дозволу від Міненерговугілля, щодо відсутності технологічної можливості постачання природного газу побутовим споживачам населеного пункту магістральними газопроводами України з родовищ інших газовидобувних компаній, строк дії дозволу продовжується не більш як на один рік для сплати заборгованості зі сплати рентної плати без права повторного продовження строку дії дозволу на цих підставах. Обсяг видобування, необхідний для такого постачання природного газу, визначається у програмі робіт до угоди про умови користування надрами на підставі інформації Міненерговугілля. В угоді про умови користування надрами встановлюються додаткові вимоги, зокрема, щодо подання щокварталу звітності стосовно обсягів постачання природного газу побутовим споживачам населеного пункту. Орган з питань надання дозволу подає відповідну інформацію Міненерговугіллю з метою проведення моніторингу достовірності наданої інформації.

Постанова Кабінету Міністрів України від 04.07.2017 р. №519 чинна з 20.07.2017 р.


Нові форми документів, що необхідні для реалізації майна у податковій заставі

! Платникам податків

Мінфін затвердив нові форми документів:

1. Акта переоцінки майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі, під час продажу через організації роздрібної торгівлі.

2. Акта приймання-передачі майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі, під час продажу через організації роздрібної торгівлі.

3. Акта переоцінки майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі, для продажу на біржових торгах.

4. Повідомлення про реалізацію майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

У зв'язку з цим утрачає чинність наказ №566 від 10.10.2013 р.

Наказ Мінфіну від 22.05.2017 р. №517
набере чинності з дня опублікування
(станом на 25.07.2017 р. не опублікований)


Звужено перелік операцій з особами з країни-агресора, що перевіряються банками

! Банкам і їхнім клієнтам

Нацбанк уніс зміни до п. 4 Положення №369, якими встановлено, що відтепер усі банки зобов'язані забезпечити всебічний аналіз і перевірку документів (інформації) про фінансові операції (наміри здійснення фінансових операцій), а також відомостей про їх учасників, крім деяких видів операцій.

Нагадаємо, що за п. 4 Положення №369 до внесення змін на низку фінансових операцій, крім операцій з особами, що мають місцезнаходження в країні, визнаній ВРУ державою-агресором/державою-окупантом, зазначена вимога не поширювалася.

У новій редакції п. 4 Положення №369 вилучено застереження про операції з особами з країни-агресора. Але затвердженою Постановою №67 передбачено внесення змін до пп. 8 та пп. 12 п. 4 Положення №369. Тому операції з виконання угод між резидентами та міжнародними компаніями зі списку 2000 найбільших публічних компаній, а також з повернення коштів іноземних інвесторів від продажу лістингових цінних паперів на фондових біржах, де бере участь особа з країни-агресора, як і раніше, підлягають обов'язковому всебічному аналізу та перевірці.

Нагадаємо, що Постановою ВРУ №129-VIII Україна визнала Російську Федерацію державою-агресором. Тобто ці зміни стосуються операцій з особами — громадянами Російської Федерації.

Постанова Національного банку України від 24.07.2017 р. №67 чинна з 26.07.2017 р.


Розраховуємо авансовий внесок при від'ємному значенні об'єкта оподаткування

! Платникам податку на прибуток

ДФСУ нагадала, що авансовий внесок розраховується з суми перевищення дивідендів, що підлягають виплаті, над значенням об'єкта оподаткування за відповідний податковий (звітний) рік, за результатами якого виплачуються дивіденди, грошове зобов'язання щодо якого погашене. У разі наявності непогашеного грошового зобов'язання авансовий внесок розраховується зі всієї суми дивідендів, що підлягають виплаті. Сума дивідендів, що підлягає виплаті, не зменшується на суму авансового внеску.

Зазначений авансовий внесок вноситься до бюджету до/або одночасно з виплатою дивідендів.

Сума авансового внеску, яка має бути сплачена при виплаті дивідендів (прирівняних до них платежів) у звітному (податковому) періоді, відображається у рядку 6 додатка АВ до податкової декларації з податку на прибуток підприємств, форма якої затверджена Наказом №897, та переноситься до рядка 20 декларації.

Сума перевищення дивідендів, що підлягають виплаті, над значенням об'єкта оподаткування за відповідний(і) податковий(і) (звітний(і)) рік (роки), за результатами якого(их) виплачуються дивіденди, відображається у рядку 4 додатка АВ до декларації. При цьому відповідно до форми додатка АВ до декларації для розрахунку цієї суми враховується додатне значення об'єкта оподаткування (рядок 04 декларації).

Враховуючи вищезазначене, якщо дивіденди сплачуються за податковий (звітний) рік, за результатами якого об'єкт оподаткування має від'ємне значення, то авансовий внесок з податку на прибуток, що підлягає сплаті до бюджету до/або одночасно з виплатою таких дивідендів, розраховується з усієї суми дивідендів, що підлягають виплаті.

IПК ДФСУ від 06.06.2017 р. №466/6/99-99-15-02-02-15/IПК


Особливості складання ПН у разі виконання робіт із використанням власних матеріалів

! Платникам ПДВ

Податківці, ґрунтуючись на ст. 179 ГКУ та ст. 201 ПКУ, надали два алгоритми складання ПН залежно від того, чи передбачено договором про виконання робіт окрему оплату за використані при цьому матеріали, чи ні.

Так, якщо договір передбачає виконання робіт і вартість матеріалів включено до вартості робіт, то перелічувати номенклатуру використовуваних матеріалів та коди УКТ ЗЕД на них не потрібно. Досить визначити код виконуваної роботи.

Тобто у ПН міститиметься один рядок на загальну суму виконаної роботи разом із вартістю використаних матеріалів. У графі 2 розділу Б ПН буде зазначено назву роботи або послуги, а в графі 3 заповнено графу 3.3 з відповідним кодом послуг за ДКПП.

Якщо за договором відбувається постачання матеріалів чи вартість матеріалів не включена до вартості робіт, а виділяється окремо, то потрібно наводити номенклатуру використовуваних матеріалів із зазначенням їх коду УКТ ЗЕД.

Тобто у ПН буде заповнено окремі рядки щодо виконаної роботи без урахування вартості використаних матеріалів. У графі 2 розділу Б ПН буде зазначено назву роботи або послуги, а в графі 3 заповнено графу 3.3 з відповідним кодом послуг за ДКПП. У цій самій ПН буде заповнено окремі рядки на використані матеріали. У графі 2 розділу Б ПН зазначатиметься назва матеріалів, а в графі 3 заповнюватиметься графа 3.1 з відповідним кодом товарів за УКТ ЗЕД та графа 3.2 у разі використання імпортованих товарів.

IПК ДФС у Вiнницькiй області від 17.07.2017 р. №1216/IПК/08-02-32-12-01


Земельний податок з нежитлового приміщення багатоквартирного будинку

! Власникам земельних ділянок

ГУ ДФС у Дніпропетровській обл. розглянуло звернення товариства, яке поінформувало, що є власником магазину, який розташований у багатоквартирному житловому будинку, і зацікавлене у вирішенні питання необхідності сплати земельного податку та порядку розрахунку суми земельного податку за відсутності витягу про нормативну грошову оцінку землі.

З огляду на звернення податківці нагадують: Земельним кодексом України встановлено, що земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території, надаються:

— у постійне користування підприємствам, які здійснюють управління такими будинками;

— у власність або в постійне користування співвласникам таких будинків (ст. 42 ЗКУ).

Таким чином, земельна ділянка, на якій розташований багатоквартирний будинок, перебуває у власності або в постійному користуванні об'єднання власників будинку чи управляючої організації і така організація співвласників сплачує земельний податок, а співвласники, у тому числі й юрособи, які володіють нежитловими приміщеннями у такому будинку, своєю чергою, компенсують їй (організації) витрати зі сплати земельного податку на підставі укладених цивільно-правових угод.

IПК ГУ ДФС у Дніпропетровській обл. від 21.06.2017 р. №759/IПК/04-36-12-23-19


ДФС про заповнення оновленої форми звіту неприбуткової організації

! Неприбутковим організаціям

ДФСУ нагадує, що 20.06.2017 р. набрав чинності Наказ №469, яким унесено зміни до форми Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації.

Так, інформація про дату та номер рішення про включення неприбуткової організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій (рядок 7), а також ознака неприбутковості (рядок 8) є обов'язковими реквізитами форми звіту. За відсутності такої інформації звіт втрачає визначений Кодексом статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків.

При цьому в рядках 7 та 8 зазначаються дата та номер останнього рішення контролюючого органу про включення, повторне включення неприбуткової організації до реєстру та присвоєння або зміну ознаки неприбутковості.

Порівняно з попередньою формою звіту рядок 2 «Звітний (податковий) період 20__ року» та рядок 3 «Звітний (податковий) період, що уточнюється 20__ року» вступної частини нової форми звіту передбачають лише два звітні (податкові) періоди: рік та місяць. При цьому професійні спілки, їх об'єднання та організації профспілок, утворені в порядку, визначеному законом, звіту за рік не подають.

Місячний податковий (звітний) період передбачено для неприбуткових підприємств, установ та організацій (у тому числі для професійних спілок, їх об'єднань та організацій профспілок, утворених у порядку, визначеному законом), які порушили вимоги пункту 133.4 ПКУ.

Звіт складається з початку року до останнього дня місяця, в якому вчинено таке порушення.

Формування доходів та видатків, що відображаються у звіті, здійснюється за правилами бухобліку, тобто в момент їх виникнення незалежно від дати надходження або сплати коштів.

Також змінено редакцію додатка ВП до рядків 7 — 9 звіту, який передбачений для розрахунку податкових зобов'язань за період, у якому виявлено помилку (помилки), для виправлення показників у складі звіту за поточний звітний (податковий) період.

Показники оновленої редакції додатка ВП приведено у відповідність до показників оновленої форми звіту.

Лист ДФСУ від 19.07.2017 р. №19001/7/99-99-15-02-01-17


Дії покупця у разі відмови продавця складати податкову накладну

! Платникам ПДВ

Офіс великих платників податків ДФС наголосив: у разі відмови скласти податкову накладну/розрахунок коригування до податкової накладної покупець також має право заповнити заяву зі скаргою на такого продавця до податкової декларації з ПДВ.

Виходячи з форми додатка 8 до декларації, у відповідних його графах покупцю необхідно зазначати показники, що підтверджуються первинними документами, копії яких додаються до заяви, а також опис порушень продавця, зокрема у разі відмови скласти податкову накладну/розрахунок коригування до податкової накладної зазначаються номер і дата первинного документа, що засвідчує факт сплати податку у зв'язку з придбанням товарів/послуг, або факт отримання/повернення таких товарів/послуг.

При цьому подання додатка 8 до декларації не є підставою для формування податкового кредиту покупцем товарів/послуг.

ДФС також зауважила, що до 01.01.2015 року діяла редакція п. 201.10 ПКУ щодо виникнення у покупця права на податковий кредит у разі подання ним заяви зі скаргою на продавця при порушенні ним термінів реєстрації податкової накладної. З 1 січня 2015 року п. 201.10 ПКУ викладено у новій редакції, яка не передбачає права на податковий кредит у покупця при поданні ним скарги за порушення термінів реєстрації податкових накладних на продавця.

Протягом 90 к. д. із дня надходження заяви зі скаргою з урахуванням вимог, установлених підпунктом 78.1.9 ПКУ, контролюючий орган зобов'язаний провести документальну перевірку зазначеного продавця для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за такою операцією.

У разі підтвердження контролюючим органом достовірності та повноти нарахування зобов'язань продавця право на включення суми ПДВ до складу податкового кредиту у покупця відповідно до ПКУ не виникає.

IПК ОВПП ДФС від 18.07.2017 р. №1236/IПК/28-10-01-03-11


Електронна квитанція не є розрахунковим документом

! Iнтернет-магазинам

ДФСУ зауважує, що суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції із застосуванням платіжних карток, при продажу товарів (наданні послуг) зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів.

Розрахунковий документ — це документ установленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вручну.

Отже, якщо покупець, використовуючи Iнтернет, замовив у підприємства товар і розрахунок за нього було здійснено електронним платіжним засобом, то підприємство зобов'язане видати йому розрахунковий документ установленої форми (фіскальний касовий чек, надрукований реєстратором розрахункових операцій).

Електронна квитанція про оплату замовленого на інтернет-сайті товару, яка надається банком, не може вважатися розрахунковим документом у розумінні Закону про РРО.

IПК ДФСУ від 11.07.2017 р. №1129/6/99-99-14-05-01-15/IПК

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру