• Посилання скопійовано

Підтвердженням статусу платника ПДВ є витяг із Реєстру платників

Деякі наші контрагенти надсилають до нас свої свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ. Чи мають вони таке саме функціональне значення на сьогодні, як і витяги із Реєстру? Які є особливості?

На сьогодні підтвердженням, що підприємство є платником ПДВ, є витяг з Реєстру платників ПДВ. Порядок його отримання встановлено у п. 7.4 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, яке затверджено наказом Мінфіну від 14.11.2014 р. №1130 (далі — Положення №1130).

Зверніть увагу, що витяг діє до внесення змін до Реєстру платників ПДВ.

Як зазначили податківці у листі від 31.08.2015 р. №32216/7/99-99-11-01-01-17, до 19.11.2014 р., так само як витяги з Реєстру, могли застосовуватися свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ. Тепер у випадках, коли законодавство передбачає надання особою документального підтвердження факту реєстрації платником ПДВ, треба надавати чинний витяг із Реєстру платників ПДВ.

Разом з тим, отримання всіма платниками ПДВ витягу з Реєстру не є обов'язковим. Дані з Реєстру щодня оприлюднюються на офіційному веб-порталі ДФС (www.sfs.gov.ua). Також на запит в електронній формі платнику ПДВ можуть бути надані довідки з Реєстру про реєстрацію його контрагентів як платників ПДВ.

Так, відповідно до п. 7.7 Положення №1130, на запит в електронній формі платників ПДВ, які подають податкові декларації в електронній формі, контролюючі органи надають безоплатно протягом 3 робочих днів з дати надходження такого запиту інформацію, що оприлюднюється відповідно до пункту 7.1 Положення №1130.

Йдеться про таку інформацію:

— дані з Реєстру платників ПДВ із зазначенням найменування або прізвища, імені та по батькові платника ПДВ, дати податкової реєстрації, індивідуального податкового номера та терміну дії реєстрації платника ПДВ;

— інформацію про осіб, реєстрацію яких як платників ПДВ анульовано, із зазначенням індивідуальних податкових номерів, дати анулювання, причин та підстав для анулювання реєстрації.

При цьому слід пам'ятати, що у запиті щодо кожного контрагента — об'єкта запиту зазначається індивідуальний податковий номер платника ПДВ. Ось таку інформацію можна отримати від контрагента й у формі свідоцтв платників ПДВ (вони застарілі, а ІПН платника ПДВ — ні), і в іншій формі (наприклад, у відомостях про контрагента, наведених ним у договорі).

Отже, для покупців товару та інших контрагентів документальним підтвердженням, що продавець є платником ПДВ, вважається витяг із Реєстру платників ПДВ або довідки з цього самого Реєстру, які надаються платникам ПДВ за відповідними запитами в електронній формі.

Ганна РУСАНОВА,
експерт з бухгалтерського та податкового обліку

До змісту номеру