• Посилання скопійовано

Суть справи

Практичні нюанси БВ з ПДВ
У рамках роботи СЕА платникам ПДВ часто доводиться переплачувати суми ПДВ до бюджету, у т. ч. і через низку об'єктивних причин, на які жодним чином не можна вплинути. Переплати на електронному рахунку та переплати до бюджету — це різні речі. Поговоримо про те, до чого варто готуватися бухгалтеру, якщо керівництво прийняло рішення заявити бюджетне відшкодування з ПДВ.

ОЗ у підприємця: аспект ПДВ
Позиція податківців щодо основних засобів підприємців на загальній системі оподаткування завжди вирізнялася фіскальним трактуванням. До фіскальної позиції щодо витрат підприємця додалася аналогічна позиція щодо ПК з ПДВ у разі реєстрації підприємця платником ПДВ.

Заниження податкових витрат і завищення ПЗ
В акті перевірки вказано на заниження податкових витрат за період 2012 — 2013 роки, а також на завищення ПЗ з податку на прибуток у поданих деклараціях. Проте ППР не виносили, у висновках акта цього не зазначили. Стандартне вирішення проблеми, яке пропонує ДПІ, — подати уточнюючі розрахунки. Але це загрожуватиме додатковою перевіркою. ТОВ вважає: якщо податкові органи самостійно виявили такі порушення, то подавати уточнюючі розрахунки не треба. Чи можливо владнати проблему заявою про повернення надміру сплачених коштів?

Пільги учасникам АТО
Чинне законодавство на сьогодні встановлює цілу низку пільг та спеціальних правил щодо учасників АТО. Розгляньмо найпоширеніші з них, на які варто звернути увагу як працівникові, так і роботодавцеві.

Ремонт будівлі з дефектом
Підприємству (замовнику) у 2013 р. було надано послуги з ремонту будівлі на суму 1500000 грн, які замовник оплатив виконавцеві того самого 2013 року. Проте вже у 2015 році підприємство-замовник під час періодичних оглядів конструкцій (про такі періодичні огляди було обумовлено у договорі) виявило низку дефектів (тріщин) у бетонних конструкціях, які були виготовлені виконавцем під час ремонтних робіт. Як наслідок — сторони у серпні 2015 р. дійшли згоди про часткове істотне зменшення ціни за виконані роботи у 2013 р. (через виявлення дефекту), внаслідок чого у вересні 2015 р. виконавець повернув обумовлену суму замовникові (1000000 грн).
Як тепер відобразити в податковому та бухгалтерському обліку замовника таку операцію з коригування ціни, враховуючи, що на суму ремонтних робіт, отриманих замовником у 2013 р., замовник збільшив вартість об'єкта основних засобів (будівлі складу)? Та чи треба робити в обліку якісь коригування минулих періодів?

Умовні поставки-2
У минулому номері «ДК» ми розглянули законодавчі основи та суть операцій умовної поставки за нормами п. 198.5 ПКУ. Зараз поговоримо про основні алгоритми операцій умовних поставок за приписами п. 184.7 та п. 189.9 ПКУ.

Облік загальновиробничих витрат
У статті «Собівартість в обліку» в минулому номері «ДК» ми розглянули організацію обліку собівартості, однією з основних ланок якого є облік загальновиробничих витрат. Сьогодні розглянемо питання організації їх обліку.

Електронний стартап для «єдинника»
Фізособа — підприємець на спрощеній системі оподаткування (2-га група) планує розширити діяльність з продажу мобільних телефонів та аксесуарів і вийти на простори Інтернету для онлайн-продажів. Розгляньмо нюанси побудови обліку організації продажів в інтернет-магазині.

Основні засоби в зоні АТО
Підприємство з Донецька змінило місцезнаходження на інше місто України. Основні фонди залишилися в зоні проведення АТО. Що з ними робити в бухгалтерському та податковому обліку?

До змісту номеру