Лист Державної фіскальної служби України від 31.08.2015 р. №32216/7/99-99-11-01-01-17
Про використання свідоцтв платників ПДВ
Суттєво. З 19.11.2014 р. свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ не можуть заміняти собою витяги з Реєстру платників ПДВ.
! Платникам ПДВ
У зв'язку зі зверненнями платників податків щодо використання свідоцтв про реєстрацію платника ПДВ Державна фіскальна служба України повідомляє таке.
Законом України від 24 жовтня 2013 року №657-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників податків та удосконалення деяких положень» з 1 січня 2014 року було скасовано свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ та забезпечено право платників ПДВ отримати витяги з реєстру платників ПДВ (далі — Реєстр) у контролюючих органах (зміни до пункту 183.9 статті 183 розділу V Податкового кодексу України (далі — Кодекс). Витяг діє до внесення змін до Реєстру.
Підпунктом 2 пункту 2 Наказу Міндоходів від 16.01.2014 р. №26 «Про затвердження Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 06.02.2014 р. за №232/25009, на перехідний період було встановлено, що свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ можуть застосовуватися як витяги з Реєстру до внесення змін до такого Реєстру чи отримання витягу з такого Реєстру, а також виникнення змін у даних про платників ПДВ. Зазначений наказ втратив чинність 19.11.2014 р. — у день набрання чинності Наказом Мінфіну від 14.11.2014 р. №1130 «Про затвердження Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 р. за №1456/26233 (далі — Положення).
Отже, до зазначеної дати (19.11.2014 р.) як витяги з Реєстру могли застосовуватися свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ. На сьогодні у випадках, коли законодавство передбачає надання особою витягу з Реєстру чи його копії, копії свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ чи іншого документального підтвердження факту реєстрації платником ПДВ, має надаватися чинний витяг із Реєстру. Порядок отримання платником ПДВ витягу з Реєстру визначений пунктом 7.6 розділу VII Положення.
Разом з тим слід зауважити, що отримання всіма платниками ПДВ витягу з Реєстру не є обов'язковим. Дані з Реєстру щоденно оприлюднюються на офіційному веб-порталі ДФС (www.sfs.gov.ua). За запитом в електронній формі платнику ПДВ можуть бути надані довідки з Реєстру про реєстрацію його контрагентів як платників ПДВ. Крім того, платник ПДВ може отримати витяг із Реєстру в електронному вигляді.
Оперативно отримати дані з Реєстру можна за допомогою таких пошукових електронних сервісів на офіційному веб-порталі ДФС:
рубрика «Дані реєстру платників ПДВ» — дані з Реєстру із зазначенням дати податкової реєстрації, індивідуального податкового номера та терміну дії реєстрації платника ПДВ, у тому числі дані з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування із зазначенням переліку видів діяльності сільськогосподарського підприємства, на які поширюється дія спеціального режиму оподаткування ПДВ (підпункт 183.13.1 пункту 183.13 статті 183, пункт 209.10 статті 209 розділу V Кодексу);
рубрика «Анулювання реєстрації платників ПДВ» — інформація про осіб, реєстрацію яких як платників ПДВ анульовано, із зазначенням дати анулювання, причин та підстав для анулювання реєстрації (підпункт 183.13.2 пункту 183.13 статті 183 розділу V Кодексу).
Просимо врахувати зазначене у роботі, а також вважати таким, що втратив чинність, Лист Міндоходів від 09.01.2014 р. №150/7/99-99-18-02-01-17 «Щодо окремих питань реєстрації платників ПДВ»1.
1 Див. «ДК» №7/2014. — Прим. ред.
Голова Р. НАСІРОВ