• Посилання скопійовано

Як розблокувати податкову накладну: алгоритм дій

Від такої прикрої події, як блокування податкових накладних та розрахунків коригувань (далі — ПН/РК), на жаль, не застрахований жоден платник ПДВ. Тож розгляньмо алгоритм дій у ситуації, коли ваші ПН/РК заблокували.

Нагадаємо, що на сьогодні питання щодо блокування/розблокування ПН/РК регулюються:

Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою КМУ від 11.12.2019 №1165 (далі — Порядок блокування №1165);

Порядком розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, затвердженим постановою КМУ від 11.12.2019 №1165 (далі — Порядок розгляду скарги №1165);

Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим наказом Мінфіну від 12.12.2019 №520 (далі — Порядок №520).

Алгоритм розблокування ПН/РК

Про те, як блокують ПН/РК, ми докладно (з урахуванням останніх змін) розповіли в попередній статті.

У разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН податковий орган протягом операційного дня надсилає в автоматичному режимі платникові податку відповідну квитанцію. У цій квитанції треба переглянути причину блокування. Це може бути, наприклад:

— присвоєння ризикового статусу платникові ПДВ;

— причина, зазначена у п. 1 додатка 3 Порядку блокування №1165 («обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/ДКПП /умовним кодом такого товару, зазначений у ПН/РК…, перевищує величину залишку…»).

Якщо присвоєно «ризиковий» статус

Якщо причиною блокування ПН/РК став ризиковий статус платника ПДВ, то насамперед потрібно позбутися цього статусу.

Це можна зробити у будь-який момент (строків давності для цього немає), не обов’язково чекати на блокування ПН/РК, а й заздалегідь.

Перелік документів, які треба для цього подати до комісії регіонального рівня, наведено у п. 6 Порядку блокування №1165. Йдеться про інформацію та копії нижченаведених документів:

— договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

— договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, що одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

— первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), в тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

— розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

— документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

— інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Як бачимо, перелік документів дуже широкий та містить майже всі документи, що утворюються у процесі господарської діяльність.

У зв’язку з чим уже не перший рік тривають спори між податківцями та платниками ПДВ, в яких перші відмовляють у знятті ризикового статусу через недостатність поданих документів, а другі — вимагають від податківців не відмовляти, а зазначати, яких саме документів забракло. Подекуди такі спори закінчуються в суді.

Якщо ви вирішили позбутися ризикового статусу, то маєте надати органу ДПС, в якому перебуваєте на обліку:

— повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку (ідентифікатор форми J(F)13149);

— документ довільного формату (ідентифікатор форми J/F1360102), до якого додаються файли з поясненням та копіями документів.

У цьому документі треба заповнити обов’язкові поля форми таким чином:

— номер — це порядковий номер документа, що додається;

— назва документа — це назва документа, що додається;

— номер документа — це номер документа, що додається;

— дата документа — це дата такого документа;

— у поле «Найменування файлу документа» форми треба додати електронну копію документа у форматі PDF або PNG або JPG.

Пояснення та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, наступних за датою їх надходження, та ухвалює відповідне рішення. Воно надсилається до Електронного кабінету платника податків.

Якщо у скасуванні ризикового статусу відмовлено, тут у платника ПДВ є два варіанти дій:

1) спробувати усунути причини ризикового статусу (якщо про них можна здогадатися з інформації, наданої ДПС) і повторно подати пакет документів. Зверніть увагу, що кількість спроб зняти ризиковий статус законом не обмежується — тобто такий пакет документів можна подавати скільки завгодно разів;

2) або подати скаргу до ДПС України на рішення про відмову у знятті ризикового статусу. Скарга подається за формою, наведеною в додатку 3 до Порядок розгляду скарги №1165, протягом 10 робочих днів, наступних за днем ухвалення рішення комісією регіонального рівня. Цей варіант варто застосовувати у разі, якщо платник ПДВ вважає, що статус ризикового йому присвоїли безпідставно або з причин, які від нього не залежать і які він усунути не може (наприклад, якщо ризиковий статус присвоїли контрагенту). У разі відмови у задоволенні скарги можна звернутися до суду.

Якщо ризиковий статус буде знято внаслідок вищезгаданих дій, то ПН/РК, які були заблоковані саме через ризиковий статус платника, мають бути зареєстровані в ЄРПН в автоматичному порядку, але за певних умов.

Автоматична реєстрація після скасування ризикового статусу

У разі ухвалення комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника ПДВ критеріям ризиковості за результатами розгляду інформації та копій документів, поданих таким платником, або ухвалення комісією центрального рівня рішення про задоволення скарги та скасування рішення комісії регіонального рівня про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості, наступного робочого дня після дати ухвалення такого рішення підлягають автоматичній реєстрації ПН/РК, якщо одночасно виконуються такі умови (п. 6-1 Порядку блокування №1165):

— реєстрацію таких ПН/РК зупинено на підставі відповідності платника ПДВ критеріям ризиковості згідно з рішеннями, ухваленими починаючи з дати останнього включення платника ПДВ до переліку ризикових платників податку, до дати подання інформації та копій документів, за результатами розгляду яких ухвалено рішення про невідповідність критеріям ризиковості платника ПДВ;

— дата подання для реєстрації в ЄРПН таких ПН/РК припадає на період, що не перевищує 180 днів до дати подання інформації та копій документів, за результатами розгляду яких ухвалено рішення про невідповідність критеріям ризиковості платника ПДВ або рішення про відповідність критеріям ризиковості платника ПДВ, яке було скасоване комісією регіонального рівня на підставі скарги від платника податку;

— на початок операційного дня, протягом якого здійснюється така автоматична реєстрація в ЄРПН, операції в таких ПН/РК не відповідають критеріям ризиковості здійснення операцій згідно з додатком 3 до Порядку блокування №1165 та стосовно платника податку немає чинного рішення про відповідність його критеріям ризиковості.

Зверніть увагу! Згідно з прєктом змін до Порядку блокування №1165, які ДПС оприлюднила за посиланням, ця умова (абзац четвертий п. 6-1 Порядку блокування №1165) буде замінено трьома абзацами (тобто трьома новими умовами) такого змісту:

— на початок операційного дня, протягом якого здійснюється така автоматична реєстрація в ЄРПН, операції в таких ПН/РК не відповідають критеріям ризиковості здійснення операцій, за винятком ПН/РК, складених платником ПДВ, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія платника ПДВ, згідно з додатком 2 до цього Порядку блокування №1165;

— на початок операційного дня, протягом якого здійснюється така автоматична реєстрація в ЄРПН, стосовно платника податку немає чинного рішення про його відповідність критеріям ризиковості;

— сума ПДВ, зазначена в ПН/РК, прийнятих для реєстрації в ЄРПН, у кожному з шести останніх послідовних календарних місяців, що передують місяцю подання інформації та копій документів, поданих платником податку для підтвердження невідповідності критеріям ризиковості, у місяці, в якому подано таку інформацію та копії документів, та в місяці, в якому здійснюється така автоматична реєстрація, не перевищує значення показника Рмакс* для кожного із зазначених місяців!

— щодо таких ПН/РК комісія регіонального рівня не ухвалила рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації відповідно до Порядку №520;

— у день такої автоматичної реєстрації в ЄРПН є достатня сума реєстраційного ліміту.

*Pмакс розраховується за такою формулою: Pмакс = Pнайб × 1,4,

де Pнайб — найбільша місячна сума ПДВ, зазначена в ПН/РК, зареєстрованих в ЄРПН за останні 12 звітних (податкових) періодів, які передують місяцю, в якому ПН/РК прийнято для реєстрації в ЄРПН та за які настав граничний строк подання декларації з ПДВ.

Якщо ПН/РК заблоковано з причини, наведеної в п. 1 додатка 3

Ця причина, як правило, пов’язана з тим, що товар (послуга), зафіксовані у заблокованих ПН/РК, не зазначені у врахованій Таблиці даних платника ПДВ (далі — Таблиця).

Отже, потрібно щодо них подати таку Таблицю.

Щоб запобігти зупиненню податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, суб’єктам господарювання реального сектору економіки рекомендується подати Таблицю даних платника податку на додану вартість (форма j(f) 1312303). Таблицю рекомендується подавати платникам ПДВ, які провадять діяльність, пов’язану зокрема з:

— виробництвом;

— будівництвом;

— наданням послуг (транспортних, бухгалтерських, охорони тощо);

— виконанням різного роду робіт;

— сільськогосподарським товаровиробиицтвом тощо.

Таблиця має містити інформацію щодо специфіки діяльності платника ПДВ, зокрема про види економічної діяльності (КВЕД), коди товарів (УКТЗЕД), послуг (ДКПП), які придбаються та реалізуються.

До Таблиці обов’язково надають пояснення, в якому зазначають вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку. У поясненні уточнюють специфіку діяльності (суть господарської діяльності) та обґрунтовують необхідність використання таблиці даних платника ПДВ; найманих працівників, залучених до господарській діяльності; наявність ліцензії/дозвільних документів/допусків тощо, необхідних для провадження діяльності (за потреби); основні фонди/засоби, матеріальні активи, транспортні засоби, земельні угіддя тощо, які використовуються в діяльності на правах власності чи оренди.

Звертаємо увагу:

— у разі провадження декількох видів діяльності доцільно буде подати Таблицю окремо на кожен із них;

— Таблицю з кодами, на які вже є врахована Таблиця, повторно подавати не потрібно;

— подаючи до ДПС Таблицю, враховуйте відповідність виду економічної діяльності платника та кодів товарів (послуг), що постачаються (реалізуються) платником на території України;

— надавайте лише достовірну інформацію. Подана інформація має відповідати показникам податкової звітності. Наприклад, сумнівною є ситуація подання Таблиці с/г товаровиробником на реалізацію власної с/г продукції, який не має інформації про наявні земельні ресурси, трудові ресурси, власну або орендовану техніку для виконання робіт, придбання послуг з оброблення землі, збирання урожаю тощо;

— дотримуйтеся принципу відповідності кодів товарів (послуг), що постачаються (реалізовуються) платником та наявних у платника основних засобів, працівників, необхідних для виробництва та реалізації таких товарів (послуг). Наприклад, платник подає Таблицю на реалізацію транспортних послуг, при цьому немає придбання чи оренди транспортних засобів, відображення відповідних об’єктів оподаткування у податковій та фінансовій звітності, формі №20-ОПП;

— якщо підприємство займається вирощуванням с/г продукції, треба надати статистичну звітність ф. №4-СГ, 37-СГ, 29-СГ, яка свідчить про посіви та зібраний урожай;

— основним критерієм, за яким ухвалюється рішення Комісії про врахування Таблиці, є підтвердження наявності достатньої матеріально-технічної бази та людських ресурсів для ведення госпдіяльності (пояснення мають розкривати суть господарських операцій, тобто економічну вигоду, виправданість ризику та ділову мету). Результатом такої діяльності є відповідний рівень сплати платежів до бюджету.

ДПС розробила та розмістила інфографіку щодо правил заповнення Таблиці даних платниками ПДВ. Ми її навели за посиланням.

Але ця Таблиця могла бути раніше подана і навіть врахована, а потім врахування Таблиці скасували, зокрема, через ризиковий статус підприємства.

Якщо після подання Таблиці (з поясненнями) отримано рішення про її неврахування, потрібно проаналізувати причини та вжити заходів щодо їх усунення (надати розширені пояснення, більше підтвердних документів тощо).

У разі повторного неврахування Таблиці платник ПДВ має два варіанти:

— він може або ще раз повторити процедуру, додавши додаткові документи та удосконаливши пояснення. Річ у тім, що закон не обмежує кількості разів подання Таблиць платником ПДВ. Тож не вийшло раз — можна спробувати ще раз;

— або ж може оскаржити до ДПС України рішення про неврахування Таблиці. Форма скарги щодо рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість наведена в додатку 2 до Порядку розгляду скарги №1165. Процедура розгляду скарги також прописана у зазначеному Порядку. Так, платник ПДВ має подати скаргу протягом 10 робочих днів, наступних за днем ухвалення рішення комісією регіонального рівня. За результатами розгляду скарги комісія центрального рівня протягом 10 календарних днів з дня отримання скарги ухвалює рішення про задоволення скарги та скасовує рішення комісії регіонального рівня або залишає скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня без змін. А платник ПДВ у разі негативної відповіді може піти й далі — оскаржити рішення в суді.

Після того як Таблиця даних буде врахована, ПН/РК, які були заблоковані із вищезгаданої причини, мають бути автоматично зареєстровані в ЄРПН, але також за певних умов!

Автоматична реєстрація ПН/РК після врахування Таблиці

У разі ухвалення комісією регіонального рівня рішення про врахування Таблиці або ухвалення комісією центрального рівня рішення про задоволення скарги та скасування рішення комісії регіонального рівня про неврахування Таблиці, ПН/РК, реєстрація яких зупинена відповідно до п. 1 додатка 3 до зазначеного Порядку до дня, що передує даті ухвалення одного із зазначених рішень, підлягають автоматичній реєстрації в ЄРПН на п’ятий робочий день, що настає за днем ухвалення такого рішення, якщо одночасно виконується низка умов (п. 16-1 Порядку блокування №1165).

Перш ніж перейти до розгляду умов, зазначимо, що згідно з проєктом змін до Порядку блокування №1165, які ДПС оприлюднила за посиланням, перший абзац п. 16-1 Порядку блокування №1165, який наведено вище, буде викладено в новій редакції. Зміст його такий самий, як і у вищенаведеній чинній редакції, за одним винятком: автоматичній реєстрації підлягатимуть ПН/РК, реєстрація яких була зупинена відповідно до п. 1 додатка 3 до Порядку в разі не лише «звичайного» врахування Таблиці чи врахування після оскарження рішення про її неврахування, а й врахування Таблиці відповідно до п. 18 Порядку блокування №1165 (тобто автоматичного врахування Таблиці).

Умови для автоматичної реєстрації ПН/РК такі:

— немає рішення контролюючого органу про неврахування Таблиці відповідно до п. 19 Порядку блокування №1165;

— у ПН/РК зазначено операції з кодами товарів та послуг згідно з УКТЗЕД/умовним кодом, що відображені у такій Таблиці, та операції, які на початок операційного дня, протягом якого здійснюється така автоматична реєстрація в ЄРПН, не відповідають критеріям ризиковості здійснення операцій згідно з додатком 3 Порядку блокування №1165, та стосовно платника податку немає чинного рішення про його відповідність критеріям ризиковості;

Зверніть увагу! Після запровадження змін з цієї умови буде вилучено текст «та стосовно платника податку відсутнє діюче рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку».

Але це не означає, що умова про відсутність ризикового статусу вилучається. Адже з’являться два нові абзаци такого змісту:

— на початок операційного дня, протягом якого здійснюється така автоматична реєстрація в ЄРПН, стосовно платника податку немає чинного рішення про відповідність критеріям ризиковості;

— сума ПДВ, зазначена в ПН/РК, прийнятих для реєстрації в ЄРПН, у кожному з шести останніх послідовних календарних місяців, що передують даті автоматичної реєстрації ПН/РК, та місяці, в якому здійснюється така автоматична реєстрація, не перевищує значення показника Рмакс для кожного із зазначених місяців;

— такі ПН/РК складені та подані для реєстрації в ЄРПН не раніше календарного місяця, що передує місяцю, в якому комісією регіонального рівня ухвалено рішення про врахування Таблиці або рішення про неврахування Таблиці, яке було скасовано;

— щодо таких ПН/РК комісією регіонального рівня не ухвалено рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН відповідно до Порядку №520;

— у день такої автоматичної реєстрації в ЄРПН є відповідна сума реєстраційного ліміту.

Якщо блокування відбулося з інших причин

Вище ми розглянули дві причини, ліквідація яких спричиниться до автоматичної реєстрації заблокованих ПН/РК. Тому подавати окремий пакет документів для розблокування буде не потрібно. Якщо ж причина блокування інша, то слід написати Пояснення (зразок якого ми наводимо нижче) і подати його з «розблокувальним» пакетом документів до ДПС.

Платник податку має право зробити це протягом 365 календарних днів, наступних за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного в заблокованих ПН/РК (п. 6 Порядку №520).

Пояснення і копії документів подаються до ДПС разом із повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (код форми — J/F 1312603) .

За роз’ясненнями податківців до повідомлення потрібно завантажити копії необхідних підтвердних документів у форматі PDF. Рекомендовано додавати не більше ніж 100 додатків. Розмір вкладень (у форматі PDF) не має перевищувати 2 Мб.

Перелік документів, копії яких можуть бути додані до повідомлення, наведено у п. 5 Порядку №520, це:

— договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

— договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, що одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

— первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

— розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

— документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Особливості складання пояснення

Типової форми такого документа не затверджено. Але пояснення мають чи не найважливіше значення для розблокування ПН/РК. Часто в реєстрації відмовляють саме через відсутність чи недостатність пояснень. Тож їм треба приділити особливу увагу, готуючи пакет «розблокувальних» документів.

Мета пояснень — систематизувати й викласти у легкій, зручній та зрозумілій формі основні відомості про платника податків, а також надати чіткі, повні та документально підтверджені відомості про реальність здійснення господарської операції, стосовно якої зупинено реєстрацію ПН/РК.

З огляду на практику успішного розблокування ПН/РК пояснення рекомендуємо складати з таких розділів:

1) загальні відомості щодо підприємства;

2) відомості про технологічний/виробничий процес (залучення підрядників тощо);

3) відомості, що підтверджують наявність необхідних основних засобів (далі — ОЗ), трудових ресурсів тощо. Орієнтовний перелік документів до цього розділу такий:

наявність приміщень: договори оренди з актами приймання-передачі та доказами оплати послуг з оренди за певний період; документи, що підтверджують право власності на об’єкти нерухомості та зроблені витрати на утримання такої нерухомості, податкові накладні з квитанціями про реєстрацію;

наявність земельних ділянок: договори купівлі-продажу, витяги з Держреєстру прав на нерухоме майно, звітність щодо землі;

наявність інших ОЗ: роздрук оборотно-сальдової відомості за рахунком 10; договори купівлі-продажу з видатковими накладними та доказами оплати таких ОЗ (виробниче обладнання, комп’ютерна техніка, автомобілі тощо); свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів, ПН із квитанціями про реєстрацію тощо;

відомості про подані форми №20-ОПП: копії форм №20-ОПП та квитанцій про їх прийняття;

відомості про трудові ресурси: штатний розпис, відомості про нарахування зарплати за останні 3 місяці, звітність з ПДФО та ЄСВ за останні 3 місяці (податковий розрахунок) та платіжні документи, що підтверджують сплату податків; договори підряду, акти до таких договорів та докази оплати послуг (наприклад, за останні 3 місяці);

4) відомості про господарську операцію: повністю описується госпоперація з посиланням на першу подію, яка і стала підставою для надсилання на реєстрацію ПН, та прикріплюються документи, що підтверджують відповідний факт.

Орієнтовний перелік документів до цього розділу:

виробництво продукції: накладні на придбання сировини та матеріалів тощо; договори та акти про надання послуг сторонніх організацій; документи, що підтверджують факт отримання готової продукції, тощо;

продаж товару: договір (із покупцем товару), видаткова накладна (товаророзпорядчі документи), ТТН, договори з перевізниками, акти наданих послуг з перевезення й оплата таких послуг, документи щодо зберігання товару (складські документи — прийняття та видача), довіреності на отримання товару тощо;

5) відомості про аналогічні операції, за якими вже були зареєстровані ПН/РК. У разі заповнення цього розділу можна навести приклади 3 — 5 попередніх зареєстрованих ПН щодо таких самих (ідентичних) госпоперацій (можна і з іншими контрагентами) з квитанціями про їх реєстрацію. Мета цього розділу — документально підтвердити систематичність провадження діяльності та реєстрацію аналогічних ПН/РК.

Зразок Пояснення (Завантажити).

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, наступних за днем їх отримання, може, зокрема, надіслати повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, потрібних для ухвалення рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН (п. 9 Порядку №520).

Платник податку має право подати до органу ДПС додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання повідомлення.

Додаткові письмові пояснення та копії документів треба подавати разом із повідомленням про подання додаткових пояснень та/або копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (код форми J1307801) та прикріпленого до повідомлення додатка (код форми J1360102).

Комісія регіонального рівня розглядає подані пояснення та копії документів протягом 5 робочих днів та ухвалює одне з рішень:

— про реєстрацію ПН/РК, після чого ПН/РК реєструється в ЄРПН (за наявності реєстраційного ліміту);

— про відмову в реєстрації ПН/РК.

Якщо отримано відмову в реєстрації ПН/РК

Якщо після подання «розблокувальних» документів отримано відмову в реєстрації ПН/РК, платник ПДВ має право оскаржити таке рішення в адміністративному або судовому порядку. Для оскарження в адміністративному порядку треба подати скаргу до комісії центрального рівня (ДПС України).

Зверніть увагу! Подати скаргу потрібно протягом 10 робочих днів після отримання рішення про відмову в реєстрації ПН/РК. Якщо пропусти цей строк, то оскаржувати доведеться вже в суді.

Скаргу подають в електронному вигляді за формою, затвердженою в додатку 1 до Порядку розгляду скарги №1165 (код форми J/F 1313203). У формі цього документа передбачено, зокрема, графу «інформацію про причини незгоди платника податку з рішенням комісії регіонального рівня». У ній треба обґрунтувати причини незгоди з рішенням комісії регіонального рівня.

Платник податку має право додавати до скарги пояснення та копії документів, що підтверджують інформацію, зазначену в ПН/РК, реєстрація яких зупинена (п. 11 Порядок розгляду скарги №1165).

Тобто, якщо подання «розблокувальних» документів до регіональних комісій обов’язкове, то під час подання скарги до ДПСУ їх подати бажано. Це можуть бути як ті самі документи, що подавалися в «розблокувальному» пакеті, так і їх «удосконалений» варіант.

Комісія центрального рівня протягом 10 календарних днів розглядає скаргу та ухвалює одне з рішень:

— або задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, після чого ПН/РК реєструється в ЄРПН за умови наявного ліміту;

— або залишає скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН без змін.

Якщо скаргу залишено без задоволення, платник податку має право оскаржити зазначене рішення в судовому порядку.

У разі набрання чинності рішенням суду про зобов’язання зареєструвати ПН/РК такі ПН/РК підлягають реєстрації.

Автор: Іваненко Олена

До змісту номеру