Зупинення реєстрації ПН
Якщо реєстрація ПН зупинена, платник податку має право подати комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації ПН пояснення та копії документів за відповідним переліком. Перелік документів, процедура їх подання встановлені Порядком №5201.
Подати такі документи до зазначеної комісії платник податку має право протягом 365 календарних днів, наступних за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного у ПН/РК (п. 6 Порядку №520).
Протягом 5 робочих днів, наступних за днем отримання пояснень та копій документів, комісія має прийняти рішення про реєстрацію ПН/РК чи про відмову в реєстрації.
Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку (п. 12 Порядку №520).
Адміністративне оскарження рішення комісії регіонального рівня
Здійснюється відповідно до Порядку №11652.
1 Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Мінфіну від 12.12.2019 №520.
2 Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою КМУ від 11.12.2019 №1165.
Але згідно з п. 4 цього Порядку не підлягають оскарженню відповідно до норм цього Порядку рішення комісії регіонального рівня, оскаржені платником податку в судовому порядку.
Тобто, якщо платник оскаржує чи оскаржував рішення комісії регіонального рівня в судовому порядку, він уже не може скористатися правом адміністративного оскарження.
Скаргу платник подає до комісії центрального рівня протягом 10 робочих днів, наступних за днем прийняття рішення комісією регіонального рівня (п. 3 Порядку №1165).
Код електронного документа скарги — J/F1313204.
Разом зі скаргою платник має право подати пояснення та копії документів, які підтверджують інформацію, зазначену в ПН/РК, реєстрація яких зупинена (п. 11 Порядку №1165).
Комісія центрального рівня ухвалює рішення протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги і надсилає його до електронного кабінету платника (п. 12, 14 Порядку №1165).
Якщо рішення щодо скарги не надсилається платникові податку протягом зазначеного строку, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податку з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку (п. 16 Порядку №1165).
Якщо комісія центрального рівня залишає скаргу без задоволення, таке рішення більше не підлягає адміністративному оскарженню, а може бути оскаржене тільки в судовому порядку в строки, визначені статтею 56 ПКУ (п. 17 Порядку №1165).
Судове оскарження
На запитання в ЗІР (101.18): «Які встановлено строки оскарження в судовому порядку рішення контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, якщо до подання позовної заяви не проводилася/проводилася процедура адміністративного оскарження?» — ДПС відповідає: згідно зі ст. 122 КАСУ, якщо платник не скористався правом на адміністративне оскарження, то рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН оскаржується в судовому порядку в шестимісячний строк з дня отримання платником такого рішення від контролюючого органу.
Якщо платник скористався своїм правом на адміністративне оскарження, то рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН оскаржується в судовому порядку в такі строки:
а) тримісячний строк за умови, що рішення контролюючого органу за результатами розгляду скарги було прийнято та вручено платникові податків у строки, встановлені ПКУ. І такий строк обчислюється з дня вручення платнику рішення за результатами розгляду його скарги на рішення контролюючого органу;
б) шестимісячний строк для звернення до суду встановлюється за умови, що рішення контролюючого органу за результатами розгляду скарги не було прийнято та/або вручено платнику податків у строки, встановлені ПКУ. І такий строк обчислюється з дня звернення платника до контролюючого органу з відповідною скаргою на його рішення.