• Посилання скопійовано

Чи реєструвати через РРО платежі, отримані через системи типу «клієнт-банк» або «клієнт-Інтернет-банк»?

В ІПК від 28.08.2021 р. №3152/ІПК/99-00-07-05-02-06 податківці відповідають на питання: якщо покупці платять кошти через Приват24 або через будь-який інший клієнт-банк, чи є це розрахунковою операцію і чи потребує вона реєстрації через РРО?

Вони говорять, що інтернет-банкінг — це загальна назва технології дистанційного банківського обслуговування, до якої також належить і система типу «клієнт-банк» та «клієнт-інтернет-банк», що надає доступ безпосередньо до операцій за рахунками клієнта банку і операцій за ними. Система типу «клієнт-інтернет-банк» за своєю суттю не може бути будь-якою, а стає доступною лише при використанні реквізитів розрахункового рахунку, а розрахунки з її допомогою є аналогічними здійсненим за допомогою відділень банківських установ та не потребують застосування РРО та/або ПРРО, оскільки не мають ознак розрахункових операцій у розумінні Закону про РРО.

Тобто інтернет-банкінг фактично є технологією дистанційного банківського обслуговування, не може бути віднесений до платіжних інструментів, а отже не є електронним платіжним засобом у розумінні законодавства.

Тобто платіж за допомогою інтернет-банкінгу є прямим переказом коштів з рахунку платника на рахунок отримувача. Платіжна картка або мобільний платіжний інструмент платника при цьому не застосовується, адже платник не вводить в інтернет-банкінгу реквізити своєї картки (номер картки, строк її дії та CVV), а робить переказ коштів за номером рахунку. Для того, щоб здійснити платіж через інтернет-банкінг, платник повинен знати платіжні реквізити отримувача — його код та номер рахунку в форматі IBAN.

До змісту номеру