Iндивідуальна податкова консультація Державної податкової служби України від 20.10.2021 р. №3916/IПК/99-00-09-03-02-06
Щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства
Суттєво. Перевізник як особа, яка надає послуги з транспортування пального в межах договору про надання послуг замовникам, не є розпорядником акцизного складу пересувного.
! Перевізникам пального
Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі — Кодекс) розглянула звернення Товариства стосовно надання індивідуальної податкової консультації щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства і повідомляє таке.
У зверненні Товариство зазначає, що відповідно до Статуту його основними видами діяльності є: будівництво доріг і автострад; допоміжне обслуговування наземного транспорту; послуги вантажного автомобільного транспорту; надання в оренду будівельних машин і устаткування.
Для ведення господарської діяльності у власності Товариства є спеціалізований транспортний засіб — паливозаправник (5500 л) та ємності для зберігання паливно-мастильних матеріалів, які використовуються для власних потреб. Товариство має ліцензію на зберігання пального.
Товариство здійснює автотранспортні перевезення пального для потреб власного споживання. В подальшому Товариство планує надавати послуги з перевезення пального іншим суб'єктам господарювання (Замовникам послуг). В даному випадку Товариство не буде виступати ані власником, ані продавцем пального, лише буде надавати послуги з перевезення пального з місця навантаження до місця доставки, зазначених Замовником.
Враховуючи вищезазначене, Товариство запитує, якщо воно здійснює перевезення пального в межах договору про надання послуг іншим суб'єктам господарювання (Замовникам послуг) по митній території України, не будучи при цьому ані власником, ані продавцем пального, чи виникає у Товариства необхідність реєстрації пересувного акцизного складу?
До зазначеного запитання.
Відповідно до пп. 14.1.6-1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу акцизний склад пересувний — транспортний засіб (автомобільний, залізничний, морський, річковий, повітряний, магістральний трубопровід), на якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий на митній території України.
Транспортний засіб набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для:
а) переміщення в ньому митною територією України пального або спирту етилового, що реалізується (крім пального або спирту етилового, що переміщується митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом «а» пункту 2 частини другої статті 91 Митного кодексу України);
б) зберігання в ньому пального або спирту етилового на митній території України;
в) ввезення пального або спирту етилового на митну територію України, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених статтею 229 цього Кодексу.
Не є акцизним складом пересувним транспортний засіб, що використовується суб'єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки.
Відповідно до пп. 14.1.224-1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу розпорядник акцизного складу пересувного — суб'єкт господарювання — платник акцизного податку, який є власником пального або здійснює діяльність з виробництва спирту етилового та який з використанням транспортного засобу незалежно від того, кому належить такий транспортний засіб: реалізує або зберігає пальне або спирт етиловий; ввозить пальне на митну територію України, з якого сплачено акцизний податок, або на умовах, визначених ст. 229 Кодексу.
Не є розпорядником акцизного складу пересувного суб'єкт господарювання (перевізник, експедитор), який здійснює транспортування пального або спирту етилового.
Отже, відповідно до пп. 14.1.6-1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу транспортний засіб Товариства набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для переміщення (або зберігання, або ввезення на митну територію України) в ньому пального, якщо власник пального в такому транспортному засобі підпадає під визначення платника акцизного податку з реалізації пального і відповідно є розпорядником акцизного складу пересувного. В свою чергу, в даному випадкуы Товариство (перевізник) як особа, яка надає послуги з транспортування пального в межах договору про надання послуг замовникам, не є розпорядником акцизного складу пересувного.
Слід зазначити, що до звернення Товариства не надано будь-яких первинних документів, що фіксують факти здійснення господарських операцій, відповідно надати ґрунтовну відповідь на порушене питання не видається можливим.
Iнформуємо, що пунктом 52-8 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема, статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.