• Посилання скопійовано

Щодо сплати податків і зборів у період оформлення своїх спадкових справ

Iндивідуальна податкова консультація Державної податкової служби України від 01.07.2021 р. №2578/IПК/99-00-18-04-03-06

Щодо сплати податків і зборів у період оформлення своїх спадкових справ

Суттєво. Для вжиття заходів щодо управління спадщиною, у разі якщо у її складі є корпоративні права юридичної особи, спадкоємець має звернутися до нотаріуса, яким буде вчинено відповідні дії.

! Спадкоємцям

Державна податкова служба України розглянула звернення спадкоємиці Фермерського господарства та Товариства з обмеженою відповідальністю (далі — Громадянка) щодо сплати податків і зборів у період оформлення своїх спадкових справ та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі — Кодекс), повідомляє.

Громадянка повідомила, що є одноосібною спадкоємицею Фермерського господарства та Товариства з обмеженою відповідальністю, та, посилаючись на норми чинного законодавства, просить надати роз'яснення щодо можливості сплачувати податки і збори та подавати іншу фінансову звітність до контролюючих органів у період оформлення спадщини.

Положеннями цивільного законодавства встановлено, що спадкуванням є перехід прав та обов'язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців).

Відповідно до ст. 1218 Цивільного кодексу України до складу спадщини входять усі права та обов'язки, що належали спадкодавцеві на момент відкриття спадщини і не припинилися внаслідок його смерті.

Згідно з п. 2 частини першої ст. 34 Закону України «Про нотаріат» (далі — Закон) вживають заходів щодо охорони спадкового майна.

Якщо у складі спадщини є корпоративні права, для управління нимиы нотаріус, а в сільських населених пунктах — посадова особа органу місцевого самоврядування призначає управителя спадщини з числа спадкоємців або виконавців заповіту, а в разі їх відсутності — укладає договір на управління спадщиною з іншою особою (частина третя ст. 61 Закону).

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, регулює Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» (далі — Закон про реєстрацію).

Так, частиною другою ст. 9 Закону про реєстрацію встановлено, що в Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема, відомості про керівника юридичної особи та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори; дані про наявність обмежень, щодо представництва юридичної особи.

Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, проводиться на підставі документів, встановлених частиною четвертою ст. 17 Закону про реєстрацію.

Так, одним із документів для державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, є примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру.

Першоджерелом даних стосовно відомостей про юридичних осіб є Єдиний державний реєстр.

Відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують та передають у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами ДПС.

Взяття на облік, внесення змін (у тому числі щодо керівника юридичної особи чи особи, яка має повноваження керівника) в контролюючих органах здійснюється на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру, отриманих відповідно до Закону про реєстрацію.

Отже, для вжиття заходів щодо управління спадщиною, у разі якщо є корпоративні права юридичної особи, спадкоємець має звернутися до нотаріуса, яким буде вчинено відповідні дії. У разі внесення записів до Єдиного державного реєстру щодо зміни керівника юридичної особи ДПС вносить відповідні дані до своїх інформаційних систем.

Додатково повідомляємо, що п. 52-8 підрозд. 10 розд. XX Перехідних положень Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема, ст. 52 і 53 Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 розд. II Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

До змісту номеру