• Посилання скопійовано

Первинні документи можна знищувати після останньої перевірки

За який період і на підставі якого законодавчого акта можна списати первинні документи, якщо останню податкову перевірку було проведено до I кварталу 2008 р. включно?

Перелік типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів затверджено наказом Мін'юсту від 12.04.2012 р. №578/5.

Для окремих видів (типів) документів Перелік містить відповідні примітки, що застосовуються у цьому Переліку (графа 5), коментують і уточнюють строки зберігання документів.

У примітках зазначено ознаки виокремлення певних видів документів або конкретних документів, строки зберігання яких відрізняються від зазначених у графах 3, 4 цього Переліку. Так, примітка до статей «За умови завершення перевірки державними податковими органами з питань дотримання податкового законодавства, а для органів виконавчої влади, державних фондів, бюджетних організацій, суб'єктів господарювання державного сектору економіки, підприємств і організацій, які отримували кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовували державне чи комунальне майно, — ревізії, проведеної органами державного фінансового контролю за сукупними показниками фінансово-господарської діяльності. У разі виникнення спорів (суперечок), порушення кримінальних справ, відкриття судами провадження у справах — зберігаються до ухвалення остаточного рішення» конкретизує строки зберігання бухгалтерської документації (п. 2.11 Переліку №578/5).

До таких документів, зокрема, належать більшість первинних документів бухгалтерського та податкового обліку, документи у сфері трудового законодавства, інші документи фінансово-господарської діяльності (розд. 3.3, 4 — 6 Переліку №578/5).

Таким чином, оскільки останню перевірку на підприємстві було проведено до першого кварталу включно 2008 року, то ні знищити, ні списати, ні передати до архіву первинні документи підприємство не може. Лише після проведення перевірки, наприклад за період 2014 — 2016 рр., можна знищити всі документи, що пройшли цю перевірку та до яких немає претензії (спорів у судах), з урахуванням документів починаючи з II кварталу 2008 року.

Наталія КАНАРЬОВА, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру