• Посилання скопійовано

Щодо проблемних питань ведення підприємницької діяльності на території Донецької та Луганської областей (витяг)

Лист Міністерства юстиції України від 26.08.2014 р. №6809-0-4-14/6.1

Щодо проблемних питань ведення підприємницької діяльності на території Донецької та Луганської областей (витяг)

Суттєво. Мін'юст роз'яснив особливості держреєстрації суб'єктів підприємницької діяльності на території Донецької та Луганської областей.

! СПД Донецької та Луганської областей

Міністерством юстиції розглянуто лист Адміністрації Президента України від 18 липня 2014 року №41-01/2427 про розгляд листа <...> щодо проблемних питань ведення підприємницької діяльності на території Донецької та Луганської областей <...> і повідомляється.

З метою захисту прав і законних інтересів фізичних осіб та юридичних осіб у зв'язку із соціально-політичною ситуацією, що склалася в Донецькій та Луганській областях, Наказом Міністерства юстиції України від 17 червня 2014 року №953/5 «Про невідкладні заходи щодо захисту прав громадян на території проведення антитерористичної операції», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17 червня 2014 року за №640/25417, державній реєстраційній службі доручено вжити заходів, зокрема, щодо тимчасового припинення доступу користувачів до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб — підприємців Луганської (крім Кременського, Сватівського, Троїцького, Білокуракинського, Старобільського, Біловодського, Новопсковського, Марківського, Міловського районів) і Донецької областей (міста Слов'янська і Слов'янського району).

З метою забезпечення безперебійного процесу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців згідно з наказами головних управлінь юстиції у Донецькій та Луганській областях:

виконання обов'язків державних реєстраторів юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців реєстраційної служби Слов'янського міськрайонного управління юстиції Донецької області покладено на державних реєстраторів реєстраційної служби Ворошиловського районного управління юстиції у м. Донецьку і на державних реєстраторів реєстраційної служби Артемівського міськрайонного управління юстиції;

виконання обов'язків державних реєстраторів юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців реєстраційних служб територіальних органів юстиції Луганської області, доступ яких до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців припинено, покладено на державних реєстраторів реєстраційних служб Кременського, Сватівського, Троїцкого, Білокуракинського, Старобільського, Біловодського, Новопсковського, Марківського, Міловського районних управлінь юстиції.

У зв'язку із завершенням бойових операцій зі звільнення окремих міст Східної України в рамках проведення антитерористичної операції та на виконання наказів Міністерства юстиції України від 7 липня 2014 р. №1065/5 і від 11 серпня 2014 р. №1321/5 доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців відновлено на території Слов'янського району Донецької області та Попаснянського, Новоайдарського районів, міст Сєвєродонецьк, Рубіжне і Лісичанськ Луганської області.

<...>

Додатково повідомляємо, що з метою забезпечення реалізації прав і законних інтересів юридичних осіб і фізичних осіб — підприємців, місцезнаходженням/місцем проживанням яких є Донецька та Луганська області, прийнято Наказ Міністерства юстиції України від 15 серпня 2014 року №1355/5 «Про проведення реєстраційних дій щодо юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців, місцезнаходженням/місцем проживанням яких є Донецька та Луганська області», який сьогодні проходить процедуру державної реєстрації1.

1 Наказ Мін'юсту України від 15.08.2014 р. №1355/5 набрав чинності 02.09.2014 р.

Зазначеним наказом визначено, що проведення реєстраційних дій щодо юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців, місцезнаходженням/місцем проживанням яких є Донецька та Луганська області, здійснюється державними реєстраторами юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців реєстраційних служб інших територіальних органів Міністерства юстиції України, а також за можливістю — державними реєстраторами юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців відповідних реєстраційних служб територіальних органів Міністерства юстиції України в Донецькій та Луганській областях.

Щодо реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб на території Донецької та Луганської областей зазначаємо, що така реєстрація здійснюється територіальними підрозділами Державної міграційної служби відповідно до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», Порядку реєстрації місця проживання і місця перебування фізичних осіб в Україні та зразків необхідних для цього документів, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ від 22 листопада 2012 року №1077, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 18 грудня 2012 року за №2109/22421.

Реєстрація місця проживання/перебування фізичних осіб здійснюється за заявою особи або її законного представника. При цьому разом із заявою встановленого зразка подаються документи, які, зокрема, підтверджують право на проживання в житловому приміщенні, перебування або взяття на облік у спеціалізованому соціальному закладі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту, проходження служби у військовій частині, адреси яких зазначаються при реєстрації. Реєстрація місця проживання/перебування фізичних осіб здійснюється в день подання особою документів.

<...>

З метою допомоги особам, які переїхали з території міста Севастополя, Донецької та Луганської областей до інших регіонів України та розміщені в санаторно-курортних, оздоровчих закладах, гуртожитках тощо, що є державною власністю, територіальні підрозділи Державної міграційної служби здійснюють реєстрацію місця проживання/перебування таких осіб за адресами установ за умови подання документів, визначених законодавством, у тому числі письмового розпорядження відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, до сфери управління якого належить установа, про надання згоди на реєстрацію.

Перший заступник міністра І. ЄМЕЛЬЯНОВА

До змісту номеру