• Посилання скопійовано

Щодо адміністративних правопорушень (витяг)

Лист Виконавчої дирекції ФСС НВВ від 27.06.2013 р. №171-06-3

Щодо адміністративних правопорушень (витяг)

Суттєво. Не може бути накладено адміністративне стягнення пізніше двох місяців з дня здійснення правопорушення, а для триваючих правопорушень — пізніше двох місяців з дня виявлення правопорушення.

! Усім

<...>

Згідно зі ст. 22 Кодексу [України про адміністративні правопорушення (далі — Кодекс)] при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності й обмежитися усним зауваженням.

Вищезгадана стаття Кодексу не дає визначення та не містить переліку малозначних правопорушень або вказівок на їх ознаки. Це питання у кожному конкретному випадку вирішується уповноваженою посадовою особою робочого органу виконавчої дирекції Фонду виходячи з того, що малозначні правопорушення — це такі діяння, які не є дуже небезпечними, не заподіяли або не здатні були заподіяти значної шкоди страхуванню від нещасного випадку.

У доцільності звільнення правопорушника від адміністративної відповідальності з мотивів малозначності його провини можуть переконувати різні обставини, що пом'якшують відповідальність, у тому числі й умови, що дозволяють досягти виховних та запобіжних цілей без застосування заходів адміністративної дії. Тільки системний аналіз усіх обставин вчинення адміністративного правопорушення дає можливість у кожному конкретному випадку дійти висновку про доцільність звільнення порушника від адміністративної відповідальності й обмежитися усним зауваженням на його адресу.

Терміни, у межах яких може бути накладено адміністративне стягнення, визначає ст. 38 Кодексу.

Так, ст. 38 Кодексу визначено, що адміністративне стягнення може бути накладене не пізніше ніж через два місяці з дня здійснення правопорушення, а при триваючому правопорушенні — не пізніше ніж через два місяці з дня його виявлення.

У теорії адміністративного права розрізняють триваючі та разові адміністративні правопорушення.

Відповідно до листа Міністерства юстиції України від 01.12.2003 р. №22-34-1465 триваючими адміністративними проступками є проступки, які пов'язані з тривалим, безперервним невиконанням обов'язків, передбачених правовою нормою, припиняються або виконанням регламентованих обов'язків, або залученням винної у невиконанні особи до відповідальності. Дуже часто ці правопорушення є наслідком протиправної бездіяльності.

Тобто триваючі правопорушення характеризуються тим, що особа, яка вчинила якісь певні дії або бездіяльність, перебуває і надалі у стані безперервного продовження цих дій (бездіяльності). Ці дії безперервно порушують закон протягом певного часу. Iноді такий стан триває значний час і весь час винний безперервно скоює правопорушення у вигляді невиконання покладених на нього обов'язків. Такі порушення можуть бути виявлені, наприклад, за наслідками здійсненої перевірки страхувальника.

Так, прикладом триваючого адміністративного правопорушення законодавства про страхування від нещасного випадку, передбаченого ст. 165-4 і ст. 52 Закону [№1105], може бути порушення порядку використання коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві і професійних захворювань, що призвели до втрати працездатності, подання недостовірної звітності щодо страхових коштів тощо.

Прикладом разового адміністративного правопорушення може бути невчасне інформування працедавцем як страхувальником Фонду про річний фактичний обсяг реалізованої продукції (робіт, послуг) тощо.

З урахуванням положень ст. 38 Кодексу не може бути накладено адміністративне стягнення пізніше двох місяців з дня вчинення правопорушення, а для триваючих правопорушень — пізніше двох місяців з дня виявлення правопорушення.

Заступник директора П. СЛIВКIН

До змісту номеру