• Посилання скопійовано

Що нового

Оновлено форму акта про госпдіяльність нерезидента через постійне представництво

! Постійним представництвам нерезидентів

Міндоходів затвердило форму Акта про встановлення факту ведення нерезидентом господарської діяльності через постійне представництво на території України без взяття на податковий облік.

В оновленій формі передбачені графи для відображення тих же даних про діяльність нерезидента в Україні, що і в чинній формі, затвердженій наказом ДПАУ від 23.12.2010 р. №998:

— період діяльності;

— предмет, номер і дата договору;

— пункт, стаття відповідної Конвенції про уникнення подвійного оподаткування;

— сума отриманого доходу;

— сума оподатковуваного прибутку, визначеного контролюючим органом;

— сума несплаченого податку.

Наказ Міндоходів від 22.11.2013 р. №696
набере чинності з дня опублікування
(станом на 24.12.2013 р. не опублікований)


ВАСУ роз'яснив деякі питання стосовно поступки права вимоги

! СГД

На думку ВАСУ, висновки щодо завідомої суперечності правочину інтересам держави та суспільства контролюючі органи можуть робити лише в аспекті того, чи суперечить відповідний правочин фіскальним інтересам держави, забезпечення яких покладається на контролюючі органи.

В іншому разі здійснення аналізу дотримання чинного законодавства під час укладення та/або виконання правочинів, у т. ч. щодо порушення інтересів держави, не належить до компетенції контролюючих органів. Це стосується й оцінки податківцями дотримання учасниками спірних госпоперацій норм законодавства про регулювання діяльності на ринку фінпослуг.

Системне тлумачення норм ПК не дозволяє вважати відступлення права вимоги для цілей обліку з податку на прибуток окремою госпоперацією, відмінною від продажу товарів. Адже така операція є різновидом операції з продажу товарів. Причому продавцем відповідних товарів є особа, яка здійснює відступлення права вимоги за компенсацію.

Разом з тим ВАСУ зазначив, що витрати, понесені у зв'язку з відступленням права вимоги пов'язаній особі, не можуть перевищувати доходів, отриманих продавцем як компенсація вартості проданої вимоги.

Лист ВАСУ від 11.12.2013 р. №1713/12/13-13


Внесено зміни до правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів

! Перевізникам небезпечних вантажів

МВС затвердило зміни до Правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів. Змінами, зокрема, уточнено перелік документів, які мають бути під час перевезення небезпечних вантажів на транспортній одиниці.

Отже, під час перевезення небезпечних вантажів на транспортній одиниці, крім перелічених у Правилах дорожнього руху, мають бути такі документи:

— товаротранспортний документ на небезпечні вантажі;

— свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів;

— свідоцтво ДОПНВ про підготовку водія або ДОПНВ-свідоцтво про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі;

— письмові інструкції;

— при перевезенні небезпечних вантажів, які є вантажами підвищеної небезпеки, — погодження дорожнього перевезення небезпечного вантажу, видане Державтоінспекцією МВС.

Якщо дорожнє перевезення небезпечних вантажів у великому контейнері виконується перед морським, потрібне свідоцтво про завантаження великого контейнера/транспортного засобу, що видається відповідальною за завантаження контейнера особою чи організацією.

Наказ МВС від 19.09.2013 р. №904
набере чинності з дня опублікування
(станом на 24.12.2013 р. не опублікований)


Для обміну пошкоджених банкнот звертайтеся безпосередньо в Нацбанк

! Усім

Нацбанк роз'яснив питання щодо визначення банком банкнот, забруднених хімічними та радіоактивними речовинами, будь-якими токсичними органічними субстанціями, що впливають або за певних умов можуть негативно впливати на здоров'я людини.

Так, Нацбанк зазначив, що ця вимога стосується банкнот, які були забруднені внаслідок техногенних аварій на промислових та інших об'єктах, та банкнот, забруднених токсичними органічними продуктами біологічного походження, що впливають або за певних умов можуть негативно впливати на здоров'я людини.

Пред'явник зазначених пошкоджених банкнот має повідомити про ситуацію, унаслідок якої сталося відповідне забруднення, особливо в разі наявності на банкнотах, що пред'являються до обміну, явних візуальних та органолептичних ознак забруднення.

Крім того, для обміну таких банкнот фізичні та юридичні особи зобов'язані звертатися безпосередньо до територіальних управлінь Нацбанку.

Лист НБУ від 17.12.2013 р. №67-008/28340


Облік операцій з інвестиційними активами ведеться платником самостійно

! Податковим агентам з ПДФО, фізособам

Міндоходів повідомило, що емітент корпоративних прав (юрособа) виступає як податковий агент лише в частині відображення в податковому розрахунку за формою №1ДФ за ознакою доходу «112» операції з повернення коштів або майна (майнових прав) фізичній особі, попередньо внесених ним до статутного капіталу.

При цьому фізична особа повинна визначити фінансовий результат операцій з інвестиційними активами та подати податкову декларацію про майновий стан і доходи до 1 травня року, наступного за звітним.

Лист Міндоходів від 08.11.2013 р. №5757/Т/99-99-17-03-03-14


Новий Реєстр виданих та отриманих податкових накладних

! Платникам ПДВ

Міністерство доходів і зборів України наказом від 25.11.2013 р. №708 затвердило:

— нову форму Реєстру виданих та отриманих податкових накладних;

— Порядок його заповнення.

Ведення реєстру за затвердженою формою платники ПДВ здійснюють починаючи з 01.01.2014 р. При цьому подання ними органам доходів і зборів копій записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді за грудень 2013 р. (останній день подання — 20 січня 2014 р.) здійснюється за формою, затвердженою наказом Мінфіну України від 17.12.2012 р. №1340.

Наказ Міндоходів від 25.11.2013 р. №708
набирає чинності з першого числа місяця, що настає за місяцем його офіційного опублікування
(станом на 24.12.2013 р. не опублікований)


Особа, яка вчинила односторонній правочин, має право відмовитися від нього

! СПД

Державна реєстраційна служба України розглянула питання щодо скасування фізичною особою — підприємцем власного рішення про припинення та повідомляє.

Підстави і процедуру припинення юридичної особи та фізичної особи — підприємця передбачено Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців». Проте можливість скасування власного рішення про припинення в Законі не вказана.

При цьому слід врахувати, що відповідно до ЦКУ особа, яка вчинила односторонній правочин, має право відмовитися від нього, якщо інше не встановлено законом. Відмова від правочину вчиняється в тій же формі, в якій було вчинено правочин.

Лист Укрдержреєстру від 09.09.2013 р. №458/21-13-4.2


Роз'яснено, як заповнювати форму статспостереження №1-підприємництво

! Підприємствам

Держстат надав роз'яснення щодо заповнення форми державного статистичного спостереження №1-підприємництво (річна) «Структурне обстеження підприємства».

Звіт подається до органу державної статистики за своїм місцезнаходженням юридичними особами (підприємствами) усіх видів економічної діяльності (крім банків, бюджетних установ, страхових компаній і недержавних пенсійних фондів).

Звіт відображає показники, сформовані з використанням регістрів бухгалтерського обліку, Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій та Iнструкції про застосування Плану рахунків, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 30 листопада 1999 року №291.

А у випадку ведення обліку за спрощеною формою — Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій суб'єктів малого підприємництва, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 19 квітня 2001 року №186.

При цьому вартісні показники звіту не включають інформацію щодо податку на додану вартість, де одиницями вимірювання вартісного показника є тисячі гривень з одним десятковим знаком.

За відсутності даних відповідні рядки (графи) звіту містять прочерки.

Роз'яснення Держстату від 16.08.2013 р. №18.1-12/10


Доповнено план рахунків бухобліку для бюджетних установ

! Бюджетним установам

Мінфін затвердив:

1) Положення з бухгалтерського обліку запасів бюджетних установ;

2) Зміни до Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 26.06.2013 р. №611;

3) Зміни до Положення з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 26.06.2013 р. №611.

Зокрема, доповнено план рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ. Отож:

1) рахунок 32 «Рахунки в казначействі» після субрахунку 326 «Спеціальні реєстраційні рахунки для обліку інших надходжень спеціального фонду» доповнено новим субрахунком 327 «Рахунки для обліку коштів, які підлягають розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування»;

2) рахунок 67 «Розрахунки за іншими операціями і кредиторами» після субрахунку 672 «Розрахунки за депозитними сумами» доповнено новим субрахунком 673 «Розрахунки за коштами, які підлягають розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування».

Крім цього, встановлено, що для організації обліку та забезпечення контролю об'єктам обліку присвоюється індивідуальний інвентарний номер (крім білизни, постільних речей, одягу, взуття, бібліотечних фондів, малоцінних необоротних матеріальних активів, матеріалів довготривалого використання та таких, що мають специфічне призначення).

Наказ МФУ від 14.11.2013 р. №947 чинний з 01.01.2014 р.


Перелік критеріїв, які дають право на автоматичне відшкодування ПДВ

! Платникам ПДВ

Міндоходів роз'яснює, що платники податків, які подали відповідну заяву про повернення суми бюджетного відшкодування та відповідають одночасно встановленим ПКУ критеріям, мають право на автоматичне бюджетне відшкодування ПДВ.

До таких критеріїв, зокрема, належать:

1) включення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців;

2) здійснення операцій, до яких застосовується нульова ставка;

3) відсутність у платника судових процедур банкрутства;

4) середня зарплата працівників не менше ніж у два з половиною рази перевищує мінімальний встановлений законодавством рівень у кожному з останніх чотирьох звітних податкових періодів;

5) чисельність працівників більше 20 осіб у кожному з останніх 4-х звітних податкових періодів;

6) рівень визначення податкового зобов'язання з податку на прибуток до сплати до бюджету є вищим від середнього по галузі за підсумками останнього звітного року;

7) відсутність податкового боргу;

8) відсутність у великого платника податків задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток за підсумками останнього звітного року.

Відповідність критеріям оцінки платника встановлюється на підставі аналізу даних його звітних показників та наявної податкової інформації.

Автоматичне бюджетне відшкодування здійснюється за результатами камеральної перевірки. Така перевірка проводиться протягом 20 календарних днів, наступних за граничним терміном отримання податкової декларації з ПДВ.

Роз'яснення Міндоходів від 16.12.2013 р.


Як правильно заповнювати форму №51-вант?

! ФОП-вантажоперевізникам

Держстат надає роз'яснення щодо заповнення форми державного статистичного спостереження №51-вант (раз на півроку) «Обстеження вантажних автомобільних перевезень, що здійснюються фізичними особами — підприємцями на комерційній основі».

Звіт охоплює дані спостереження за роботою фізичної особи — підприємця протягом тижня. Спостереження здійснюється двічі на рік.

Зміст обстеження за формою №51-вант відповідає даним документів первинного обліку, а саме:

1) укладеним відповідно до чинного законодавства договорам між фізичною особою — підприємцем (перевізником) і юридичною або фізичною особою (замовником або посередником) про перевезення вантажів (письмовий чи усний);

2) будь-яким супровідним документам на вантаж, що перевозиться (товарно-транспортні накладні, накладні тощо).

Форма містить інформацію про роботу фізичної особи — підприємця — власника вантажного автомобіля, який здійснює комерційні перевезення вантажів, тобто за плату.

Роз'яснення Держстату від 16.10.2013 р. №18.1-12/14


Перевірки у сфері страхового фонду документації — по-новому

! Суб'єктам державної системи страхового фонду документації

Мін'юст затвердив Положення про проведення інспекційних перевірок у сфері страхового фонду документації України.

Так, контроль у сфері страхового фонду документації здійснюється шляхом проведення планових та позапланових інспекційних перевірок.

Підставами для проведення позапланової інспекційної перевірки є:

— звернення органів влади, фізичних та юридичних осіб щодо порушень суб'єктами державної системи страхового фонду документації вимог законодавства у сфері страхового фонду документації;

— перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових заходів;

— подання суб'єктом господарювання письмової заяви про проведення інспекційної перевірки на його бажання.

Строк проведення планової інспекційної перевірки суб'єктів державної системи страхового фонду документації не може перевищувати 15 робочих днів (позапланової — 10 днів), а для суб'єкта малого підприємництва — 5 робочих днів (позапланової — 2 днів).

Наказ Мін'юсту від 29.11.2013 р. №2541/5
набере чинності з дня опублікування
(станом на 24.12.2013 р. не опублікований)


Скорочено перелік документів, необхідних для відкриття кореспондентського рахунка банку

! Банкам

Нацбанк затвердив зміни до Iнструкції про міжбанківський переказ коштів в Україні в національній валюті. Змінами, зокрема, скорочено перелік документів, необхідних для відкриття кореспондентського рахунка банку.

Так, для відкриття кореспондентського рахунка банку керівник банку, головний бухгалтер повинні будуть подати до територіального управління НБУ за місцезнаходженням банку лише такі документи:

1) заяву про відкриття кореспондентського рахунка в Нацбанку;

2) картку із зразками підписів та відбитка печатки банку‚ засвідченими нотаріально (кількість примірників обумовлюється сторонами);

3) копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців, що містить відомості про юридичну особу, засвідчену нотаріально або територіальним управлінням.

Постанова НБУ від 18.11.2013 р. №458
набере чинності з дня опублікування
(станом на 24.12.2013 р. не опублікована)

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру