• Посилання скопійовано

Суть справи

Казначейські векселі: порядок обігу
Відповідно до нового п. 19 підрозділу 10 розділу XX ПКУ, весь 2013 рік органи, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, видають платникам податків, які обрали такий спосіб отримання відшкодування ПДВ, фінансові казначейські векселі. Усім зрозуміло, що метою запровадження урядом таких державних інструментів на ринку цінних паперів України є насамперед списання/розстрочення фактичної заборгованості перед бізнесом сум ПДВ-відшкодування. Для початку практичної реалізації забракло тільки порядку їх видачі, обігу, обліку та сплати за ними.

Відповідальність у готівкових розрахунках
Як уже розглядалося на сторінках «ДК», з 1 вересня 2013 р. запроваджено нові обмеження на розрахунки готівкою (постанова Правління НБУ від 06.06.2013 р. №210). Для розрахунків між підприємствами (підприємцями) залишено ліміт 10000 грн, а для їх розрахунків із фізособами або розрахунків фізосіб між собою за нотаріальними договорами — 150000 грн. Сьогодні розглянемо, яку відповідальність передбачено законодавством за порушення підприємствами та підприємцями порядку готівкових розрахунків.

Заниження авансових внесків
Під час перевірки податківці донарахували зобов'язання з податку на прибуток за 2012 рік. Відповідно змінилася база нарахування авансових внесків з податку на прибуток за березень 2013 року — лютий 2014 року. При цьому податківці за результатами перевірки не визначили нові суми авансових внесків з податку на прибуток. Чи слід платникові податку самостійно донараховувати та доплачувати аванси за минулі місяці? I якщо так, то як здійснити виправлення?

Автомобілі: Технічне обслуговування чи ремонт?
У процесі експлуатації автомобілів потрібно уважно стежити за їх станом, адже щонайменша несправність може призвести до аварії. Саме для профілактики аварій і безпеки на дорогах власники й орендарі транспортних засобів проводять їх технічне обслуговування (далі — ТО), а за потреби — поточний або капітальний ремонт. Відображенню в обліку їх результатів і списанню витрат на них присвячено цю статтю.

Амортизація у підприємця: за і проти
Однією з найбільш обговорюваних тем на інтернет-форумі «Дебету-Кредиту» останнім часом було питання амортизації основних засобів, інших необоротних та нематеріальних активів у фізособи — підприємця на загальній системі оподаткування. Тож ми вирішили розглянути це питання докладно.

Житло і харчі для чужих працівників
Наша компанія для виробничих потреб залучає працівників інших підприємств (договір із контрагентом про надання послуг). За домовленістю ми за власний кошт забезпечуємо проживання таких осіб та харчування. Буває і навпаки — наші співробітники вирушають до контрагентів, які їх забезпечують проживанням та харчуванням. Якщо сторона, що приймає, забезпечує працівників проживанням та харчуванням, чи слід видавати таким працівникам аванс на відрядження? Як відображати у податковому та бухгалтерському обліку витрати на прибулих до нас працівників контрагентів? Чи можна такі витрати вважати витратами на відрядження, які понесло підприємство-замовник?

Виправлення додатка 1 до декларації з ПДВ
Як виправити додаток Розрахунок коригування сум податку на додану вартість до податкової декларації з податку на додану вартість (Д1)? Формуючи додаток 1, неправильно зазначили індивідуальний податковий номер постачальника у таблиці 2 розділу II.

Облік зарплати у приватного підприємця
Самозайняті особи, зокрема приватні підприємці, можуть використовувати у власній діяльності найману працю. Для цього вони можуть укладати трудові договори із працівниками. Про укладення таких договорів «ДК» вже писав у №15/2013. Сьогодні мова піде про подальші дії працедавця, пов'язані з нарахуванням і виплатою зарплати найманим працівникам.



До змісту номеру