• Посилання скопійовано

Що нового

Міндоходів пропонує видавати тимчасові довідки про сплату екоподатку за авто

! Особам, що ввозять ТЗ

Міндоходів повідомило, що форми довідки про сплату податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів і довідки про звільнення від сплати цього податку встановлюються Кабінетом Міністрів та є документами суворої звітності.

Проект рішення уряду про затвердження форм довідок розроблено й оприлюднено на офіційному веб-порталі Міндоходів.

Водночас, зважаючи на тривалість строку виготовлення бланків суворої звітності та з метою недопущення затримок у реєстрації ТЗ, Міндоходів рекомендує митницям видавати тимчасові довідки за формою, оприлюдненою на офіційному сайті, із застосуванням номера митної декларації як номера довідки, а також інформувати зазначених осіб, що довідки буде замінено в місячний термін після оприлюднення Міністерством інформації про початок обміну.

Лист Міндоходів від 13.09.2013 р. №18036/7/99-99-15-02-02-17


Заповнюємо заявку-розрахунок при донарахуванні декретних правильно

! Бухгалтерам

ФСС з ТВП нагадує, що сума страхових виплат застрахованій особі розраховується шляхом множення суми денної допомоги на кількість календарних днів, що підлягають оплаті.

Якщо бухгалтерією підприємства при обчисленні середньоденного розміру зарплати для розрахунку допомоги по вагітності та пологах була допущена помилка, у зв'язку з чим виникла недоплата такої допомоги, то необхідно здійснити перерахунок допомоги та доплату.

У разі донарахування страхувальником суми допомоги по вагітності та пологах за раніше профінансованим листком непрацездатності сума доплати зазначається у заяві-розрахунку, форма якої затверджена постановою правління Фонду від 22.12.2010 р. №26, у графах №9, 10 без відображення кількості днів, що підлягають оплаті. При цьому також заповнюються дані про застраховану особу, номер листка непрацездатності, період непрацездатності та її причина.

Лист ФСС з ТВП від 22.08.2013 р. №04-29-2268


Затверджено порядок ведення Реєстру аграрних розписок

! Нотаріусам

КМУ затвердив Порядок ведення Реєстру аграрних розписок. Реєстр створюється з метою накопичення, оброблення, зберігання та подання відповідно до закону інформації про видані боржниками аграрні розписки, а також про осіб, які є боржниками і кредиторами за такими розписками.

Так, держателем Реєстру є Мінагрополітики, що забезпечує його ведення.

Адміністратором Реєстру є державне підприємство, що належить до сфери управління Мінагрополітики і уповноважене ним здійснювати заходи з розроблення та супроводження програмного забезпечення Реєстру, відповідати за технічне і технологічне забезпечення, збереження та захист даних, що містяться в Реєстрі.

Реєстраторами є державні нотаріальні контори, приватні нотаріуси, які наділені держателем Реєстру відповідними повноваженнями.

Наділення нотаріусів повноваженнями реєстраторів здійснюється шляхом подання ними держателеві Реєстру відповідної заяви, до якої додається укладений з адміністратором Реєстру договір про надання доступу до Реєстру.

До Реєстру вносяться записи про товарні та фінансові аграрні розписки, видані в Україні. Запис про видачу аграрної розписки вноситься до Реєстру в день її нотаріального посвідчення. Аграрна розписка вважається виданою з дня внесення до Реєстру відповідного запису.

Нотаріус, який не є реєстратором, не пізніше наступного робочого дня після нотаріального посвідчення аграрної розписки надсилає два її примірники реєстраторові, який у день їх надходження вносить відповідний запис до Реєстру і протягом 1-го робочого дня після внесення такого запису повертає один примірник аграрної розписки нотаріусу, який здійснив її нотаріальне посвідчення, а другий передає кредиторові за аграрною розпискою.

Постанова КМУ від 17.07.2013 р. №665
набере чинності з дня опублікування (станом на 24.09.2013 р. не опублікована)


Перевірки органами прокуратури: на що варто звернути увагу?

! СГД

Вищий адміністративний суд нагадав, що копія постанови про проведення перевірки надається представнику підприємства, установи, організації, ФОП особисто або шляхом передачі до підрозділу, який здійснює реєстрацію вхідних документів об'єкта перевірки, надсилається поштою або надається в будь-який інший спосіб.

Доказом надання (одержання) копії постанови про проведення перевірки об'єкта перевірки може бути розписка, реєстраційний штамп тощо, відмітка про ухилення представника об'єкта перевірки від особистого отримання постанови. Доказами надання такої постанови, надісланої поштою, є документи, передбачені Правилами надання послуг поштового зв'язку.

Прокурор, який звертається до адмінсуду в інтересах держави, в позовній заяві (поданні) самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до адмінсуду прокурор зазначає про це в позовній заяві, і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

Відсутність у позовній заяві інформації про зміст порушення інтересів держави, наявності чи відсутності органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах, є недоліком позовної заяви та підставою для залишення такої позовної заяви без руху.

Лист ВАСУ від 11.09.2013 р. №1237/12/13-13


Визначено процедуру проведення нормативної грошової оцінки земель

! Власникам земель

Мінагрополітики затвердило Порядок нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів).

Порядком передбачено, що нормативна грошова оцінка земель несільськогосподарського призначення проводиться відповідно до Методики нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення.

За результатами проведення нормативної грошової оцінки земель у межах району складається технічна документація про нормативну грошову оцінку земель району, що затверджується районною радою. Результати нормативної грошової оцінки окремої земельної ділянки на замовлення фізичної або юридичної особи видаються відповідним територіальним органом Держземагентства як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель району.

Наказ Мінагрополітики від 22.08.2013 р. №508
набере чинності з дня опублікування (станом на 24.09.2013 р. не опублікований)


Затверджено технічний опис бланка міжнародного посвідчення водія

! Водіям

МВС затвердило Технічний опис бланка міжнародного посвідчення водія.

Передбачено, що бланк міжнародного посвідчення водія виготовляється відповідно до додатка 1 до постанови Кабміну від 31.01.92 р. №47.

Міжнародне посвідчення водія є книжкою формату А-6 розміром 105 х 148 мм, має обкладинку сірого кольору і складається зі сторінок білого кольору.

Зокрема, визначено, що лицевий бік першого аркуша обкладинки міжнародного посвідчення водія повинен містити такі реквізити:

— назву держави, що видала посвідчення;

— призначення документа;

— назву документа;

— номер міжнародного посвідчення водія;

— назву документа, на підставі якого розроблено це посвідчення (Конвенція про дорожній рух);

— дійсне до (зазначається термін дії міжнародного посвідчення водія, що не перевищує 3-х років з моменту видачі міжнародного посвідчення водія, або дата закінчення строку дії національного посвідчення водія (залежно від того, який строк закінчується раніше);

— ким видане (зазначаються орган, яким було видане міжнародне посвідчення водія, а також місце та дата його видачі);

— серію і номер національного посвідчення водія (зазначаються серія, номер національного посвідчення водія).

Наказ МВС від 13.08.2013 р. №780
набере чинності з дня опублікування (станом на 24.09.2013 р. не опублікований)


Керівники та спеціалісти автоперевізників підвищуватимуть кваліфікацію

! Автоперевізникам

Мінінфраструктури затвердило Порядок підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів, діяльність яких пов'язана з наданням послуг автомобільного транспорту.

Порядок поширюється на усіх суб'єктів господарювання незалежно від форми власності, які:

1) надають послуги з перевезення пасажирів та/чи вантажів автомобільними транспортними засобами на договірних умовах за плату і відповідно до Закону «Про автомобільний транспорт» зобов'язані організовувати підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів;

2) мають намір здійснювати діяльність з підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів та подали в установленому порядку заяву про видачу свідоцтва про визначення навчального центру з підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів, діяльність яких пов'язана з наданням послуг автомобільного транспорту, з питаннями безпеки перевезень, охорони праці та пожежної безпеки;

3) є навчальними центрами та здійснюють діяльність з підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів.

Для підвищення кваліфікації суб'єкти господарювання, які надають послуги з перевезення пасажирів та/чи вантажів автомобільними транспортними засобами, мають подати до навчального центру відповідну заяву. До заяви додаються 2 фотокартки розміром 4 х 6 см особи, яка має намір підвищити кваліфікацію, а також копії:

— паспорта або іншого документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство;

— диплома про освіту;

— свідоцтва професійної компетентності (у разі повторного підвищення кваліфікації цією особою).

У разі позитивних результатів проходження особою тестування після підвищення кваліфікації їй видається СПК за напрямами підвищення кваліфікації:

— з питань надання послуг автомобільного транспорту — на 5 років;

— з питань безпеки перевезень, охорони праці та пожежної безпеки — на 3 роки.

Наказ Мінінфраструктури від 26.07.2013 р. №551
набере чинності з дня опублікування (станом на 24.09.2013 р. не опублікований)


Авансові внески з податку на прибуток: нарахування та сплата

! Платникам податку на прибуток

Міндоходів зазначило, що сплачені протягом 2013 р. авансові внески з податку на прибуток при виплаті дивідендів, а також не враховані на зменшення податку суми авансових внесків при виплаті дивідендів за попередній рік зменшують суму податкових зобов'язань платника за 2013 р.

Відповідно суми авансових внесків з податку на прибуток, що сплачуватимуться щомісяця починаючи з березня 2014-го до лютого 2015 р. включно, розраховуються у декларації за 2013 р. у розмірі, не меншому від 1/12 нарахованої до сплати суми податку за 2013 р., зменшеної на суми сплачених у такому році авансових внесків при виплаті дивідендів, а також не врахованих на зменшення податку сум авансових внесків при виплаті дивідендів за попередній рік.

Лист Міндоходів від 12.09.2013 р. №17802/7/99-99-19-03-02-17


Установлено порядок визначення вартості чистих активів IСI

! Компаніям з управління активами

НКЦПФР затвердила нове Положення про порядок визначення вартості чистих активів інститутів спільного інвестування.

Положенням передбачено, що компанія з управління активами розраховує вартість чистих активів окремо за кожним інститутом спільного інвестування, зокрема, станом на:

1) день закінчення строку, встановленого для досягнення мінімального обсягу активів пайового фонду;

2) останній календарний день місяця;

3) день, починаючи з якого до структури активів інституту спільного інвестування застосовуються обмеження, встановлені законодавством;

4) день складання інформації щодо діяльності інституту спільного інвестування (квартальна, річна);

5) день, що передує дню початку розрахунку з учасниками інституту спільного інвестування.

Вартість чистих активів інституту спільного інвестування відкритого типу визначається на кінець кожного робочого дня.

За результатами розрахунку вартості чистих активів складається довідка.

Рішення НКЦПФР від 30.07.2013 р. №1336 набере чинності з 01.01.2014 р.


Збір за забруднення навколишнього середовища: порядок розрахунку

! Платникам екоподатку

Міндоходів роз'яснило, що повернення сум збору за забруднення навколишнього природного середовища, які були сплачені до 1 січня 2011 року помилково або надміру, зарахування до бюджетів таких податків і зборів здійснюються у порядку та на умовах, які діяли до 1 січня 2011 року.

За податками та зборами, які справлялися до 01.01.2011 р., але не визначені ПКУ, уточнююча та неподана вчасно основна податкова звітність складається за формами, які діяли до дня набуття чинності ПКУ, та подається до органів ДПС на паперових носіях.

Для зарахування коштів екоподатку утворено код бюджетної класифікації 19010000 «Екологічний податок» із підкодами, а для зарахування коштів збору за забруднення навколишнього природного середовища — код 190050000 «Збір за забруднення навколишнього природного середовища» із підкодами.

Лист Міндоходів від 06.09.2013 р. №17152/7/99-99-15-04-01-17


Відокремлений підрозділ повинен стати на облік, навіть якщо не платить податки

! Юрособам

Міндоходів розглянуло питання щодо необхідності взяття на облік відокремлених підрозділів громадської організації в територіальних органах Міндоходів та подання ними податкової звітності.

Так, взяття на облік юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, а також самозайнятих осіб здійснюється незалежно від наявності обов'язку щодо сплати того або іншого податку та збору.

Взяття на облік підтверджується випискою з ЄДР.

Після внесення до ЄДР відомостей про відокремлений підрозділ громадської організації зазначений підрозділ буде взятий на облік у відповідному органі Міндоходів за місцезнаходженням відокремленого підрозділу за принципом «єдиного вікна».

Суми податку на доходи, нараховані відокремленим підрозділом на користь фізосіб, за звітний період перераховуються до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.

У разі якщо відокремлений підрозділ не уповноважений нараховувати ПДФО, за такий відокремлений підрозділ усі обов'язки податкового агента виконує юрособа.

Враховуючи вищезазначене, відокремлений підрозділ повинен перебувати на обліку в органі Міндоходів та подавати звітність відповідно до вимог чинного законодавства.

Лист Міндоходів від 12.09.2013 р. №9338/6/99-99-18-05-01-15


Порядок прийняття банками на виконання розрахункових документів на виплату зарплати

! Платникам ЄСВ

Міндоходів затвердило Порядок прийняття банками на виконання розрахункових документів на виплату заробітної плати.

Так, банки приймають від платників єдиного внеску грошові чеки, платіжні доручення та інші розрахункові документи на видачу (перерахування) коштів для виплати зарплати, на які нараховується ЄСВ, та здійснюють видачу зазначених коштів лише за умови одночасного подання платником розрахункових документів про перерахування коштів.

Суми ЄСВ, сплачені за цими документами, повинні становити не менше 1/3 суми коштів для виплати зарплати, зазначеної в грошових чеках, платіжних дорученнях та інших розрахункових документах.

Якщо сума єдиного внеску менша, ніж 1/3 суми коштів для виплати зарплати, банки приймають від платників грошові чеки або інші розрахункові документи на видачу коштів для виплати зарплати разом з оригіналом довідки-розрахунку, погодженим з органом доходів і зборів.

Документальним підтвердженням раніше сплаченого ЄСВ є розрахункові документи про перерахування єдиного внеску (у т. ч. з поточного рахунка, відкритого в іншому банку), в яких у реквізиті «Призначення платежу» платник зазначив період, за який зарплата нарахована, а банк платника заповнив реквізит «Дата виконання».

Наказ Міндоходів від 09.09.2013 р. №453
набере чинності з дня опублікування (станом на 24.09.2013 р. не опублікований)

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру