Лист Держкомітету України з питань технічного регулювання і споживчої політики від 20.09.2011 р. №7124-8-5/18
Щодо застосування окремих положень законодавства про рекламу
Суттєво. Iнформаційний, авторський чи редакційний матеріал, у якому привертається увага до конкретної особи чи товару і який формує або підтримує обізнаність та інтерес глядачів, є рекламою і повинен бути розміщений під рубрикою «Реклама» або «На правах реклами».
! Рекламодавцям, друкованим ЗМI
Державним комітетом України з питань технічного регулювання і споживчої політики розглянуто <...> лист <...> щодо застосування окремих положень законодавства про рекламу.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про рекламу» реклама — інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи або товару.
У питанні віднесення до реклами публікацій у друкованих засобах масової інформації слід керуватися положеннями частини третьої статті 9 Закону України «Про рекламу», де зазначено, що інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до конкретної особи чи товару і який формує або підтримує обізнаність та інтерес глядачів (слухачів, читачів) щодо цих особи або товару, є рекламою і повинен бути розміщений під рубрикою «Реклама» або «На правах реклами».
У разі необхідності процедура ідентифікації інформації здійснюється відповідно до вимог Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 р. №693, зокрема пунктів 13 і 15. У той же час зазначаємо, що листи Держспоживстандарту України не встановлюють норм права, а мають лише роз'яснювальний та інформаційний характер. Офіційне тлумачення положень законів України належить до повноважень Конституційного Суду України згідно з пунктом 2 частини першої статті 150 Конституції України.
Голова комісії з реорганізації Держспоживстандарту України О. ПШЕНИЧКА