Продаж програм через Iнтернет митниці не декларують
! Користувачам Iнтернету
Держмитслужба уточнила, що інформація у вигляді програмного продукту, яка передається мережею Iнтернет без переміщення через митний кордон України носіїв інформації, не декларується митним органам.
Лист Держмитслужби від 06.10.2011 р. №12.2/2/1599-ЕП див. у наступних числах «ДК»
Регулювання, організація, ведення бухобліку та складання фінзвітності
! Підприємствам
Держкомпідприємництва нагадав, що підприємства залежно від кількості працюючих та обсягу валового доходу від реалізації продукції за рік можуть бути віднесені до малих, середніх або великих підприємств.
Відповідно до п. 135.4 ПКУ дохід від операційної діяльності визнається в розмірі договірної (контрактної) вартості, але не меншому за суму компенсації, отриманої в будь-якій формі, в тому числі при зменшенні зобов'язань, та включає:
1) дохід від реалізації товарів, виконаних робіт, наданих послуг, у т. ч. винагороди комісіонера (повіреного, агента тощо). Особливості визначення доходів від реалізації товарів, виконаних робіт, наданих послуг для окремих категорій платників податків або доходів від окремих операцій встановлюються окремими положеннями ПКУ;
2) дохід банківських установ, до якого включаються:
а) процентні доходи за кредитно-депозитними операціями (у т. ч. за кореспондентськими рахунками) та ЦП, придбаними банком;
б) комісійні доходи, в т. ч. за кредитно-депозитними операціями, наданими гарантіями, розрахунково-касове обслуговування, інкасацію та перевезення цінностей, операціями з ЦП, операціями на валютному ринку, операціями з довірчого управління;
в) прибуток від операцій з торгівлі ЦП;
г) прибуток від операцій з купівлі/продажу інвалюти та банківських металів;
д) інші доходи, передбачені п. 135.4 ПКУ.
Доходи визначаються на підставі первинних документів, що підтверджують отримання платником податку доходів, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачені правилами ведення бухобліку, та інших документів, встановлених розділом II ПКУ (п. 135.2 ПКУ).
Лист Держкомпідприємництва від 04.10.2011 р. №7769
При зміні найменування АТ слід переукладати договори
! АТ
Держкомпідприємництва зазначив, що у разі зміни свого найменування юрособа повинна розмістити оголошення про це у друкованих ЗМI, в яких публікуються відомості про держреєстрацію юрособи, і повідомити про це всіх осіб, з якими вона перебуває у договірних відносинах.
Зокрема, шляхом внесення змін до статуту товариства, які у т. ч. передбачають зміну найменування АТ з відкритого або закритого АТ на публічне чи з відкритого або закритого АТ на приватне, за умови що кількість акціонерів на дату внесення таких змін не перевищує 100 осіб, а також виконання всіх інших вимог цього Закону у статуті товариства.
Згідно зі словами ДКЦПФР приведення діяльності відкритого АТ та закритого АТ у відповідність до Закону про АТ не потребує застосування процедури припинення товариства.
Зміна договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Крім того, договір може бути змінено у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися під час укладання договору.
Сторона, яка вважає за потрібне змінити договір, надсилає пропозицію про це другій стороні за договором. Сторона, що одержала пропозицію про зміну договору, у 20-денний термін повідомляє про результати її розгляду.
Якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, зацікавлена сторона має право передати спір на вирішення суду.
Лист Держкомпідприємництва від 07.09.2011 р. №7094
Встановлено плату за пошук та видачу інформації з Єдиної бази банкрутів
! Юрособам і фізособам
Мін'юст встановив розмір плати за пошук у Єдиній базі даних про підприємства, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, інформації з видачею про це витягу:
1) за пошук з видачею скороченого витягу — в розмірі 170 грн 00 коп.;
2) за пошук з видачею повного витягу — в розмірі 221 грн 00 коп.
Кошти за пошук справляються з особи, яка звернулася за наданням витягу з Єдиної бази даних про підприємства, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, до держпідприємства «Iнформаційний центр» або його філії та вносяться на поточний рахунок зазначеного держпідприємства Мін'юсту.
Наказ Мін'юсту від 10.10.2011 р. №3142/5 чинний з 10.10.2011 р.
Змінено строк дії ліцензій
! Суб'єктам ліцензованої діяльності
Кабмін вніс зміни до своєї постанови №1755 «Про строк дії ліцензії на провадження певних видів господарської діяльності, розміри і порядок зарахування плати за її видачу».
Відповідно до внесених змін строк дії ліцензії становить:
1) 5 років — на провадження таких видів господарської діяльності:
— виробництво вибухових матеріалів промислового призначення (згідно зі спеціально затвердженим переліком);
— виробництво особливо небезпечних хімічних речовин;
— операції у сфері поводження з небезпечними відходами, збирання і заготівля окремих видів відходів як вторинної сировини;
— впровадження, ввезення, вивезення голографічних захисних елементів;
— виготовлення бланків цінних паперів, документів суворої звітності;
— централізоване водопостачання та водовідведення;
— заготівля, переробка, металургійна переробка металобрухту кольорових і чорних металів;
— виробництво теплоенергії, транспортування її магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами та постачання теплоенергії;
2) 12 років — на провадження діяльності з випуску та проведення лотерей. До речі, відповідно до Закону України від 02.06.2005 р. №2630-IV на видачу ліцензій на провадження діяльності з випуску та проведення лотерей запроваджено мораторій, що діятиме до прийняття закону про державне регулювання діяльності з випуску та проведення лотерей і грошових розіграшів;
3) необмежений — на всі інші види діяльності.
Плата за отримання ліцензії на провадження видів господарської діяльності становить одну мінімальну заробітну плату, крім плати, розмір якої встановлено законами.
Постанова Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 р. №1059 чинна з 22.10.2011 р.
За неподання звітів про зайнятість передбачено штраф
! Роботодавцям
Нагадаємо, що законодавство вимагає від роботодавця надання інформації про:
1) наявність вакансій (ф. №3-ПН «Звіт про наявність вакансій»);
2) вивільнених працівників (ф. №4-ПН (план) «Звіт про заплановане вивільнення працівників» та ф. №4-ПН (факт) «Звіт про фактичне вивільнення працівників»);
3) прийнятих працівників (ф. №5-ПН «Звіт про прийнятих працівників»).
Загалом за неподання таких звітів передбачено таку відповідальність:
1) за неподання звіту за ф. №5-ПН — амінштраф у розмірі від 8 до 15 н. м. д. г. (від 136 грн до 255 грн). У разі повторного протягом року неподання звіту розмір штрафу становитиме від 10 до 20 н. м. д. г. (від 170 грн до 340 грн);
2) за неподання або порушення строків подання звітів за ф. №4-ПН (план) та ф. №4-ПН (факт) з роботодавця стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника;
3) за неподання звіту за ф. №3-ПН адміністративної або фінансової відповідальності законодавством не передбачено.
Мінсоцполітики зазначає, що законодавством не передбачено обмежень у способі подання роботодавцями вищезазначених форм звітності.
Лист Державного центру зайнятості Міністерства соціальної політики України
від 23.09.2011 р. №ДЦ-04-6691/0/6-11 див. у наступних числах «ДК»
Не обкладаються податком на прибуток доходи бюджетних організацій від статутної діяльності
! Бюджетним установам та організаціям
ДПСУ зазначає, що доходи органів місцевого самоврядування від надання в оренду приміщення та від реалізації в установленому порядку майна є надходженнями від плати за послуги, що надаються такими бюджетними установами, які звільняються від обкладення податком на прибуток підприємств, за умови що такі послуги пов'язані з їх основною статутною діяльністю.
Доходи від надання в оренду приміщення та доходи від реалізації в установленому порядку майна відображаються у рядку 1.3.7 частини I податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій, форма якого затверджена наказом ДПАУ від 31.01.2011 р. №56.
Лист ДПСУ від 19.09.2011 р. №299/5/15-1415 див. у «ДК» №44/2011
Чи зараховується до страхового стажу відпустка по догляду за дитиною до 3-х років?
! Застрахованим у ФСС з ТВП
Фахівці Київського міського відділення Фонду непрацездатності нагадують, що період відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку:
1) зараховується до страхового стажу для призначення пенсії;
2) з 01.01.2011 р. не зараховується до страхового стажу для оплати листка непрацездатності, оскільки не сплачуються страхові внески до Фонду непрацездатності.
Разом з тим Фонд зазначає, що особи, які перебувають у відпустці по догляду за дитиною до 3-х років, продовжують перебувати у трудових відносинах із роботодавцем, а тому мають право на отримання соціальних послуг за рахунок коштів ФСС з ТВП.
До соціальних послуг належать фінансування санаторно-курортного лікування та оздоровлення застрахованих осіб і членів їхніх сімей, позашкільне обслуговування, у т. ч. придбання дитячих новорічних подарунків.
Лист Виконавчої дирекції Київського міського відділення ФСС з ТВП від 24.10.2011 р. №3183-07
Затверджено порядок випуску, обігу та погашення податкових векселів
! Iмпортерам нафти як хімсировини
Кабмін затвердив Порядок випуску, обігу та погашення податкових векселів, авальованих банком, які видаються до отримання або ввезення на митну територію України нафтопродуктів з метою використання як сировини для виробництва у хімічній промисловості.
Згідно з порядком векселедавцем є суб'єкт господарювання — виробник, який отримує від нафтопереробного підприємства або ввозить на митну територію України нафтопродукти з метою використання як сировини для виробництва у хімічній промисловості.
Векселедержателем є орган ДПС за місцем реєстрації векселедавця.
Постанова Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 р. №1068 набере чинності з 01.01.2012 р.
Втратив чинність наказ про порядок реєстрації податкової поруки
! Банкам, платникам податків
Мінфін визнав таким, що втратив чинність, наказ ДПАУ від 24.12.2010 р. №1038, яким було затверджено Порядок реєстрації податкової поруки органами ДПС.
Проте було вилучено визначення податкової поруки, а отже, банк не може сплачувати податки (збори) на підставі податкової поруки, а податкова застава не припинятиметься з моменту реєстрації податкової поруки у податкових органах.
Наказ Мінфіну від 26.09.2011 р. №1201
набере чинності з дня опублікування (станом на 25.10.2011 р. не опублікований)
ФОП під час виплати фізособам доходів зобов'язана їх відобразити у звіті за ф. №1ДФ
! Фізособам-підприємцям
ДПС уточнила, що фізична особа — підприємець під час виплати доходів іншій фізичній особі — підприємцю, яка перебуває на загальній системі оподаткування або сплачує єдиний чи фіксований податок, зобов'язана відобразити виплачені доходи у податковому розрахунку за формою №1ДФ.
Форма №1ДФ відображається під ознакою доходу «157» незалежно від того, підлягають оподаткуванню ці виплати чи ні.
Лист ДПСУ від 19.09.2011 р. №689/6/23-50/0315 див. у «ДК» №44/2011
Привілейовані дивіденди — з чистого або нерозподіленого прибутку
! АТ
ДКЦПФР затвердила Порядок формування та використання спеціального фонду для виплати дивідендів за привілейованими акціями, згідно з яким виплата дивідендів за привілейованими акціями всіх класів здійснюється з чистого прибутку звітного року та/або нерозподіленого прибутку.
У разі відсутності або недостатності чистого прибутку звітного року та/або нерозподіленого прибутку минулих років виплата дивідендів за привілейованими акціями здійснюється за рахунок резервного капіталу акціонерного товариства або спеціального фонду для виплати дивідендів за привілейованими акціями.
Рішення Держкомісії з цінних паперів та фондового ринку від 29.09.2011 р. №1376
Оприлюднено нові правила обміну валют!
! Усім
НБУ постановою визначив, що банк (фінансова установа) має право здійснювати продаж фізособам-резидентам готівкової інвалюти за готівкову гривню та зворотний обмін фізособам-нерезидентам невикористаних готівкових гривень на готівкову інвалюту в сумі, що не дорівнює і не перевищує 150000 гривень, за умови пред'явлення документа, що посвідчує особу та підтверджує її резидентність. Працівник банку (фінансової установи) зобов'язаний зазначити у довідках та квитанціях:
1) прізвище, ім'я, по батькові (за наявності) особи, яка здійснює валютно-обмінну операцію;
2) серію та номер паспорта (іншого документа, що посвідчує особу);
3) дату видачі та орган, що його видав.
Працівник банку (фінансової установи) зобов'язаний забезпечити зберігання копій сторінок документа, що посвідчує особу та підтверджує її резидентність, які містять дані, на підставі яких здійснено ідентифікацію особи, у документах дня. Ці копії засвідчуються відбитком штампа каси банку (фінансової установи), пункту обміну валюти.
Уповноважені банки мають право приймати від клієнтів-нерезидентів заяви про купівлю або продаж іноземної валюти чи банківських металів, що складені іноземною мовою та містять усі обов'язкові реквізити. У цьому разі уповноважений банк забезпечує переклад таких заяв українською мовою.
Постанова НБУ від 11.10.2011 р. №364 набере чинності з дня опублікування
(станом на 25.10.2011 р. не опублікована), див. у наступних числах «ДК»
Вартість квитка до розрахунку ПК з ПДВ не береться
! Агентствам продажу квитків
ДПАУ повідомила, що СПД, який не є перевізником та здійснює приймання замовлень на продаж залізничних та авіаційних квитків і приймання коштів за квитки, повинен визначати свої податкові зобов'язання з ПДВ та податковий кредит без урахування вартості проїзного документа, отриманої ним від особи, яка замовила проїзний документ.
При цьому в податковій накладній, що має бути виписана таким СПД, який здійснює приймання замовлень на продаж залізничних чи авіаційних квитків, не повинні враховуватися кошти, отримані в оплату вартості проїзного документа. Така податкова накладна виписується лише на вартість послуг, наданих у зв'язку з таким замовленням (посередницьких послуг), бо ці послуги є об'єктом обкладення ПДВ на загальних підставах відповідно до пп. «б» п. 185.1 ПКУ.
Лист ДПАУ від 07.09.2011 р. №24064/7/15-3417-26
Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»