• Посилання скопійовано

Нюанси подання ліквідаційного балансу

У 2019 році ТОВ подало до ДПС ліквідаційний баланс і після цього діяльність на проводило, але щороку сплачувало орендну плату за приміщення. У січні 2020 року була перевірка ДПС, застосовано штрафні санкції. Чи потрібно сплату за оренду і штраф відображати в балансі та в декларації з податку на прибуток, враховуючи, що товариство перебуває у процесі ліквідації?

Звітний період та звітність

Звітним періодом підприємства, що ліквідується, є період з початку звітного року до дати ухвалення рішення про його ліквідацію (див. ст. 13 Закону про бухоблік). До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає податковим органам, ПФУ та фондам соціального страхування звітність за останній звітний період (див. ст. 111 ЦКУ). Останній податковим (звітним) періодом вважається період, на який припадає дата ліквідації (див. пп. 137.4.3 ПКУ).

Датою ліквідації є день внесення до ЄДР інформації про припинення діяльності ТОВ.

Податківці зазначають, що підставами для зняття з обліку у контролюючих органах юрособи, її відокремлених підрозділів та самозайнятих осіб є, зокрема, повідомлення чи документальне підтвердження держреєстратора або іншого органу держреєстрації про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, закриття відокремленого підрозділу юридичної особи (див. пп. 67.1.1 ПКУ).

Ліквідаційна декларація з податку на прибуток

Платник податку на прибуток останню (ліквідаційну) декларацію повинен подати за звітний період, на який припадає дата ліквідації, у строки, встановлені пп. 49.18 ПКУ. У поданій ліквідаційній податковій декларації з податку на прибуток у розділі «Особливі відмітки» обов’язково має бути позначка в рядку декларація «платника податку, що подає декларацію за останній податковий (звітний) рік у періоді, на який припадає дата його ліквідації».

Ліквідаційний баланс

У балансі за останній звітний (податковий) період (ліквідаційний) відображають результати ухвалених рішень про стягнення боргів, розподілення активів, власного капіталу та погашення (списання) зобов’язань, що має спричинитися до відсутності активів, власного капіталу та зобов’язань ліквідованого підприємства на остаточну дату складання ліквідаційного балансу. У ліквідаційному балансі показники на кінець мають бути нульовими (див. лист Мінфіну від 02.08.07 №31-34000-10-10/15607).

Особливості обліку та звітності, якщо немає доходів, проте є витрати

У наведеному випадку ТОВ не розірвало договору оренди й надалі виконувало зобов’язання за ним щодо орендної плати. Тому подані у 2019 р. баланс та декларація з податку на прибуток не можуть вважатися ліквідаційними.

А бухоблік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації (див. ст. 8 Закону про бухоблік).

Це означає, що навіть якщо було ухвалено рішення про ліквідацію ТОВ, підприємство зобов’язане навіть у ліквідаційному періоді вести бухоблік та подавати звітність у встановлені терміни, за загальними правилами.

Тож, навіть якщо ТОВ доходів не отримує, витрати на оренду приміщення та штрафи від ДПС мають бути враховані в балансі та декларації з податку на прибуток до завершення ліквідаційної процедури.

Автор: Пантюхова Анна

До змісту номеру