• Посилання скопійовано

Коди КВЕД для послуг пошуку на міжнародних ринках і вибір групи єдиного податку

ФОП планує надавати послуги пошуку на міжнародних ринках. Як визначити відповідний код КВЕД? Чи можна працювати на ІІ групі єдиного податку, чи обов’язково потрібна ІІІ група?

Обмеження для ІІ групи єдиного податку

ФОП на ІІ групі єдиного податку має істотне обмеження щодо надання послуг. Так, ФОПи ІІ групи можуть надавати послуги виключно фізособам та платникам єдиного податку (ФОПам і юрособам на єдиному податку груп І — ІІІ) (пп. 2 пп. 291.4 ПКУ).

Заборонено ФОПам ІІ групи надавати послуги юрособам на загальній системі оподаткування, нерезидентам.

Позаяк послуги пошуку на міжнародних ринках, найімовірніше, надаватимуться юрособам (компаніям-експортерам, імпортерам, великим підприємствам), які зазвичай перебувають на загальній системі оподаткування, чи нерезидентам, ФОП не зможе працювати на ІІ групі єдиного податку.

Умови для ІІІ групи єдиного податку

ІІІ група єдиного податку — це оптимальний варіант для надання послуг пошуку на міжнародних ринках. ФОП на ІІІ групі може провадити всі види діяльності (крім обмежень, установлених пп. 291.5 ПКУ) та надавати послуги будь-яким суб’єктам господарювання без обмежень щодо системи оподаткування клієнта.

Умови перебування на ІІІ групі у 2025 році згідно з пп. 291.4 ПКУ:

— ліміт річного доходу: до 9 336 000 грн (1167 розмірів МЗП);

— кількість найманих працівників: не обмежено;

— ставка єдиного податку: 5% (без ПДВ) або 3% (з ПДВ) від обсягу доходу;

— звітування: щокварталу, протягом 40 календарних днів після закінчення звітного кварталу.

Окремих КВЕД для провадження зовнішньоекономічної діяльності немає. ФОП може надавати послуги іноземним контрагентам у межах зареєстрованих видів діяльності.

Щодо вибору кодів КВЕД

1. Якщо послуга пошуку, — це дослідження ринку (Market Research)

Код 73.20 «Дослідження кон’юнктури ринку та виявлення громадської думки».

Цей клас включає вивчення потенціалу ринку, інформованості, прийнятності продуктів, популярності визначеного товару та послуг і купівельних звичок споживачів з метою сприяння збуту та розроблення нових видів товарів і послуг, включно зі статистичним аналізом результатів. Це найбільш прямий код, якщо ваша діяльність полягає саме в аналізі та дослідженні міжнародних ринків.

2. Якщо послуга пошуку, — це посередництво в торгівлі (пошук покупців/постачальників)

Секція G «Оптова та роздрібна торгівля; ремонт автотранспортних засобів і мотоциклів».

Ця секція включає оптову та роздрібну торгівлю, яку здійснюють за власний кошт або на основі контракту (комісійна торгівля), як на внутрішньому оптовому ринку, так і на зовнішньому ринку (імпорт/експорт).

Слід звернути увагу на групу 46.1 «Оптова торгівля за винагороду чи на основі контракту (Діяльність посередників)». Це загальна група, яка має більш деталізовані класи залежно від товарів (наприклад, 46.12 — посередники в торгівлі паливом, металами, хім. речовинами; 46.19 — посередники в торгівлі товарами широкого асортименту, н. в. і. у.).

3. Якщо послуга пошуку, — це професійне або технічне консультування/посередництво

Код 74.90 «Інша професійна, наукова та технічна діяльність, н. в. і. у.».

Цей клас включає діяльність із надання широкого переліку послуг, що потребують високого професійного, наукового й технічного рівня.

Сюди, зокрема, входить діяльність брокерів (посередників) з організації купівлі та продажу для підприємств малого та середнього бізнесу (крім операцій із нерухомим майном та страхування).

Цей клас також охоплює діяльність технологічних брокерів з надання посередницьких послуг у сфері трансферу технологій.

Якщо послуга включає загальне консультування щодо виходу на міжнародні ринки або стратегічного планування, можна застосувати код 70.22 «Консультування з питань комерційної діяльності й керування».

Позаяк ви є фізособою-підприємцем, для вас визначений основний вид діяльності (ОВД) дорівнює реєстраційному ОВД, тобто тому, який зазначений першим у реєстраційних відомостях адміністративної одиниці. Ви можете обрати один із перелічених кодів як основний, залежно від того, яка діяльність створює найбільшу частку доходу або є найбільш пріоритетною.

Автор: Золотухін Олександр

До змісту номеру