• Посилання скопійовано

Заповнення реєстраційної форми 6 для громадського формування без статусу ЮО: інструкція зі складання та подання

У разі створення громадського об’єднання без статусу юрособи слід ознайомитися з особливостями заповнення реєстраційної форми №6. Наведемо алгоритм заповнення такої заяви зі зразками.

  • Бланк Заяви щодо державної реєстрації громадського формування без статусу юридичної особи (форми 6), правила її подання, а також іншу корисну інформацію дивіться на нашому сайті за посиланням.

  • Форму Заяви щодо державної реєстрації громадського формування без статусу юридичної особи (форми 6) затверджено наказом Мін’юсту від 18.11.2016 №3268/5 (в редакції наказу від 26.08.2024 №2518/5).

  • Ще більше бланків звітності, договорів, типових форм, заяв і первинних документів (усього понад 900 бланків та типових форм) ви знайдете на нашому сайті у розділі бланків.

  • Усі новини від редакції «Дебет-Кредит» про реєстраційні дії дивіться за посиланням.

Відразу зазначимо, що заяву (форма 6) подають лише у двох випадках:

1. Державна реєстрація створення громадського формування (ГФ) без статусу юрособи.

2. Державна реєстрація змін до відомостей про вже зареєстроване ГФ без статусу юрособи.

Важливо, що заява (форма 6) призначена для державної реєстрації новоутвореного суб’єкта або змін про нього в ЄДР таких суб’єктів як:

1. Громадське об’єднання.

2. Структурне утворення політичної партії.

3. Постійно діючий третейський суд.

Хто подає заяву (форму 6)?

Заявником та особою, яка подає документи для реєстрації громадської організації без статусу юрособи, є:

— засновник/засновники або уповноважена ними особа;

— особа, уповноважена рішенням про створення громадського формування, що не має статусу юрособи.

Увага: хоча відомості про керівника громадського формування вносяться до ЄДР та зазначаються у реєстраційній формі 6, все ж таки він не може виступати заявником як керівник ГФ. Але може виступати уповноваженою особою, призначеною або засновником, або за рішенням про створення громадського формування.

Для реєстрації громадського формування, що не має статусу юрособи, нотаріальна довіреність може бути видана безпосередньо засновником будь-якому представникові, про якого у рішенні про створення громадського формування без статусу юрособи не зазначено. Якщо реєстраційну заяву подає особисто особа, уповноважена рішенням про створення громадського формування, що не має статусу юрособи, — нотаріальна довіреність не потрібна.

У довіреності встановлюють обсяг повноважень такої особи. Справжність довіреності, нотаріально засвідченої відповідно до законодавства України, перевіряється за допомогою Єдиного реєстру довіреностей.

Куди подають заяву (форму 6)?

Державна реєстрація громадських формувань, що не мають статусу юрособи, на підставі документів, поданих у паперовій формі, проводиться у межах АР Крим, області, міст Києва та Севастополя за розташуванням такого громадського формування, що не має статусу юрособи (абз перший ч. 2 ст. 4 Закону №755).

Документи для реєстрації громадської організації, що не має статусу юрособи, подають:

— до відповідних управлінь юстиції за розташуванням організації (контакти можна знайти за посиланням);

— до місцевих центрів надання адміністративних послуг.

Суб’єктом державної реєстрації є територіальні органи Мінюсту в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

Звертаємо увагу, що, державна реєстрація юросіб, громадських формувань, що не мають статусу юрособи, відокремлених підрозділів юрособи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави, місцезнаходженням яких є Автономна Республіка Крим, Донецька, Запорізька, Луганська, Миколаївська, Харківська, Херсонська області, місто Севастополь, проводиться незалежно від розташування юросіб, громадських формувань, що не мають статусу юрособи (пп. 1 п. 1 наказу Мін’юсту від 09.06.2023 №2179/5). Водночас це, найімовірніше, тільки на період дії воєнного стану, тому перед поданням документів на реєстрацію варто отримати консультацію реєстратора.

Аналогічно подають і заяви (форми 6) про зміни до реєстраційних даних ГФ.

Щодо можливості подання заяви в електронній формі (ч. 3 ст. 14 Закону №755), то наразі доступ до порталу електронних послуг «Онлайн будинок юстиції» не доступний.

Увага: відомості, що містяться в ЄДР, використовуються для ідентифікації громадських формувань, що не мають статусу юрособи, зокрема під час провадження ними господарської діяльності та відкриття рахунків у банках та інших фінансових установах (ч. 4 ст. 10 Закону №755).

Які документи подати для реєстрації ГФ без статусу юрособи?

Для реєстрації ГФ, що не має статусу юрособи, подають такі документи:

1) заяву про державну реєстрацію громадського формування, що не має статусу юридичної особи (форма 6);

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення про утворення громадського формування.

Структура заяви (форми 6)

Заява складається з трьох сторінок (раніше їх було вдвічі більше).

Погляньмо, що треба зазначати на кожній такій сторінці.

Алгоритм заповнення Заяви (форми 6) для реєстрації ГФ

Сторінка 1.

На початку зазначаємо вид реєстраційної дії. Для реєстрації ГФ — проставляємо позначку в полі про реєстрацію створення громадського формування. Поля про зміни відомостей про ГФ не заповнюємо.

Далі, на сторінці 1 наводимо назву ГФ: український варіант найменування та іноземною мовою. Наведемо приклад на зразку 1.

Зразок 1. Зазначення в заяві назви ГФ

Нагадаємо, що вимоги до написання найменування громадського формування без статусу юрособи, крім організації профспілки, затверджено Наказом Мін’юсту України від 05.03.2012 №368/5.

Також на сторінці 1 наводимо інформацію про розташування громадського об’єднання, яке реєструється без статусу юрособи (див. зразок 2).

Зразок 2. Зазначення в заяві адреси ГФ

Сторінка 2.

На цій сторінці наводимо інформацію про керівництво ГФ.

За приписами ч. 6 ст. 9 Закону №4572 керувати ГФ може особа:

— обрана керівником;

— обрана до складу керівного органу громадського об’єднання.

Водночас на цій сторінці заяви треба показати відомості про особу, яка має повноваження представляти інтереси ГФ перед держреєстратором тощо.

Якщо осіб, які є членами керівного органу або уповноваженими представляти громадське формування без додаткового уповноваження, більше ніж одна, заповнюємо відповідну кількість сторінок 2 заяви.

При цьому в полі «Керівник/член керівного органу/особа, уповноважена представляти громадське об’єднання без додаткового уповноваження» проставляємо відповідно символ та число « №1», « №2» і т.д., зокрема «Керівник/член керівного органу/особа, уповноважена представляти громадське формування без додаткового уповноваження: №1».

Офіційно право представляти громадське формування для вчинення реєстраційних дій має або особа, яка робить це за трудовими обов’язками (керівник або член керівного органу), або інша особа, уповноважена представляти громадське формування, за наявності її особистої згоди.

Але тут наводимо інформацію саме про керівництво: зокрема посаду (для керівника/члена керівного органу) і дату призначення на неї. Також зазначаємо ПІБ, паспортні дані та іншу інформацію (див. зразок 3).

Зразок 3. Зазначення в заяві даних про керівника/уповноважену особу

За потреби можна обрати та зазначити обмеження щодо обсягу повноважень керівництва. Наприклад, обмеження щодо укладення правочинів/договорів (див. зразок 4).

Зразок 4. Зазначення в заяві обмежень директора

Наприкінці сторінки 2 має бути інформація про спосіб зв’язку з громадським формуванням, а саме:

— номер телефону;

— адреса електронної пошти;

— адреса сторінки в Інтернеті (за бажанням).

Сторінка 3.

Починаємо наводити інформацію, як і для чого було створено ГФ, залежно від того, про кого подаємо реєстраційну заяву.

На початку сторінки 3 має бути інформація про вид установчого документа громадського об’єднання, а також про мету діяльності громадського об’єднання.

Щодо СУ політичної партії зазначаємо:

— інформацію про саму партію (код ЄДРПОУ та назву);

— вид структурного утворення;

— територію, на якій діє структурне утворення;

— дату та номер рішення про створення структурного утворення.

Щодо третейського суду зазначаємо:

— код ЄДРПОУ та найменування юрособи-засновника;

— дату затвердження положення, регламенту третейського суду.

Там само, на сторінці 3, наводимо інформацію про заявника, який подає заяву (див. зразки 5 та 6).

Зразок 5. Зазначення в заяві, хто її подає (дані паспорта-книжки)

Зразок 6. Заповнення інформації про заявника — для ID-картки

Зверніть увагу: наприкінці заяви є рядок для проставлення позначки з проханням надати виписку з ЄДР про вчинену реєстраційну дію. Вона може надаватися у паперовій формі як особисто заявникові, так і надсилатися поштовим відправленням.

Алгоритм заповнення заяви (форми 6) про внесення змін до відомостей щодо ГФ

Таку заяву складають аналогічно до реєстраційної заяви, але з урахуванням певних особливостей.

Сторінка 1.

Тут інформацію наводимо так само, як і в заяві про реєстрацію створення ГФ, але проставляємо позначку, що реєстраційна дія — це реєстрація змін до відомостей про громадське формування. І далі уточнюємо вид таких змін та до якого саме ГФ вони вносяться (див. зразок 7).

Зразок 7. Вибір зміни про ГФ, які треба зареєструвати

Можна обирати одну або декілька змін. Відомості про вид та найменування громадського формування заповнюємо незалежно від обраних змін. Отже, треба заповнити поля заяви щодо відомостей, які зазнали змін, з урахуванням таких змін, тобто актуальні відомості, які мають бути відображені в ЄДР.

У разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування слід обирати відповідні зміни залежно від суб’єкта реєстрації.

Сторінка 2.

Цю сторінку заповнюємо в разі змін відомостей про керівника, члена керівного органу ГФ. Треба додати нову особу? Або вилучити ту, про яку було заявлено раніше? Або у заявленої раніше особи змінилися відомості, які раніше були зазначені в заяві (формі 6)? Ставимо позначку у відповідному полі на початку сторінки 3 та наводимо відповідну інформацію.

Наприклад:

Треба змінити керівника — позначаємо це у відповідному полі та наводимо інформацію про нового керівника;

Треба змінити відомості про керівника — позначаємо про це у відповідному полі та наводимо повну інформацію про керівника з новими даними включно.

Автор: Канарьова Наталія

До змісту номеру