• Посилання скопійовано

Зміни до Порядку блокування ПН/РК з 27.09.2025 р.: аналіз від редакції

КМУ постановою від 26.08.2025 р. №1048 затвердив зміни до Порядку зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Ці зміни запрацюють з 27.09.2025 р. Розгляньмо їх докладніше та проаналізуймо, які наслідки вони матимуть для платників ПДВ.

КМУ постановою від 26.08.2025 р. №1048 (див. «ДК» №39/2025) затвердив зміни до Порядку зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 11.12.2019 р. №1165 (далі — Порядок №1165).

Ці зміни діють з 27.09.2025 р.

Загальні принципи реєстрації (блокування) ПН/РК в ЄРПН не змінилися. Як і раніше, для того щоб успішно зареєструвати ПН/РК платник ПДВ має:

— не бути ризиковим;

— мати хоча б одну ознаку безумовної реєстрації ПН/РК;

— подати Таблицю даних платника ПДВ таким чином, щоб її врахували податківці;

— не здійснювати ризикових операцій;

— мати позитивну податкову історію.

Про те, як відбувається перевірка ПН/РК перед їх реєстрацією і в яких випадках їх можуть заблокувати, ми писали за посиланням.

Загальний порядок перевірки не змінився, але окремі його елементи підкориговано.

Ознаки безумовної реєстрації «звичайних» ПН/РК

Нагадаємо, що ознак безумовної реєстрації податкових ПН/РК є всього 7. Їх кількість не змінилася, проте до деяких із цих ознак, а саме до 2-ї, 3-ї, 6-ї та 7-ї внесено зміни, і досить істотні.

Щоб краще розуміти, як було і як стало, порівняймо стару та нову редакції цих ознак у таблиці 1.

Таблиця 1

Порівняння нової та старої редакцій ознак безумовної реєстрації ПН/РК

№ ознаки норма Порядку №1165 Суть ознаки
Стара редакція Нова редакція
2 пп. 2 п. 3 Обсяг постачань за місяць менший за 500 тис. грн та одночасно виконуються такі умови:
— обсяг операцій за поточний місяць з одним покупцем — платником ПДВ не перевищує 50 тис. грн;
— сума ПДВ, сплачена попереднього місяця, становить понад 20 тис. грн;
— керівник підприємства обіймає аналогічну посаду не більше ніж у трьох платників податків
Одночасно виконуються такі умови:
— обсяг постачання за місяць менше ніж 1 млн грн;
— обсяг постачання з одним покупцем — платником ПДВ, не перевищує 100 тис. грн;
— сума ПДВ, сплачена в попередньому місяці та задекларована за такий місяць — більше ніж 40 тис. грн;
— керівник обіймає аналогічну посаду не більш ніж у п’яти платників податків
Коментар редакції: як бачимо, вдвічі збільшено загальні обсяги операцій за місяць, а також з одним покупцем, за яких уможливлюється безумовна реєстрація ПН/РК. Тобто тепер під цю ознаку підпадатимуть підприємства з більшим обсягом операцій, що є безумовно позитивним.
Водночас удвічі збільшено й суму ПДВ, яка має бути сплачена до бюджету попереднього місяця. Й уточнено, що така сума має бути не лише сплачена (наприклад, авансом), а й задекларована (тобто податкові зобов’язання відображені в декларації з ПДВ).
Тобто тепер ті платники ПДВ, які мали невеликі обсяги постачань і, отже, невеликі суми ПДВ сплачували щомісяця до бюджету (менше ніж 40 тис. грн), тепер не підпадатимуть під цю ознаку і їм доведеться шукати інших способів уникнення блокування ПН/РК.
Ну і позитивним є те, що керівник платника ПДВ тепер може бути одночасно керівником не у 3-х, а у 5-ти підприємствах (платниках ПДВ).
3 пп. 3 п. 3 Одночасно виконуються такі умови:
— загальна сума ПДВ з вартості вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, становить більше ніж 10 млн грн;
— значення показника D* становить більше ніж 0,05;
— значення показника Pпоточ* є меншим ніж значення Pмакс*
Загальна сума ПДВ з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена та задекларована платником податку впродовж 12 календарних місяців, за якими настав строк сплати, становить більше ніж 10 млн грн.
* D — показник податкового навантаження. D = S/T,
де S — загальна сума сплачених податків за попередні 12 звітних (податкових) періодів, які передують місяцю, у якому ПН/РК подано на реєстрацію в ЄРПН;
T — загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України за зазначений період.
* Pпоточ — сума ПДВ, зазначена в ПН/РК, які зареєстровані в ЄРПН поточного місяця, з урахуванням ПН/РК, прийнятих для реєстрації;
* Pмакс розраховується за такою формулою: Pмакс = Pнайб × 1,4,
де Pнайб — найбільша місячна сума ПДВ, зазначена в ПН/РК, зареєстрованих в ЄРПН за останні 12 звітних (податкових) періодів, які передують місяцю, в якому ПН/РК прийнято для реєстрації в ЄОПН, та за які настав граничний строк подання декларації з ПДВ.
Значення показників D, Pпоточ та Pмакс відображаються в електронному кабінеті
Коментар редакції: щодо цієї ознаки зникає вимога про значення показників D та Pпоточ. Тобто тепер не потрібно стежити, щоб податкове навантаження (тобто співвідношення між загальною сумою сплачених податків та загальною сумою поставок) було не менше ніж 5%, а загальна сума ПДВ, зазначена в ПН/РК за поточний місяць, не перевищувала її максимального значення, що обчислюється за наведеною вище формулою. Тобто загалом такі зміни є позитивними.
І вимога щодо розміру річної суми ПДВ не змінилася: вона, як і раніше, має перевищувати 10 млн грн за рік. Але при цьому така сума має бути не лише сплачена, а й нарахована за деклараціями з ПДВ.
6 пп. 6 п. 3 Обсяг постачання, зазначений у поданій для реєстрації ПН, яка підлягає наданню отримувачу (покупцю), не перевищує 5 тис. грн за умови, що:
— платник ПДВ не є ризиковим;
— його керівник обіймає аналогічну посаду не більш як у трьох (включно) платників податку.
— загальний обсяг операцій за місяць не перевищує 500 тис. грн
Обсяг постачання, зазначений у поданій для реєстрації ПН, яка підлягає наданню отримувачу (покупцю), не перевищує 10 тис. грн за умови, що:
— платник ПДВ не є ризиковим;
— його керівник займає аналогічну посаду не більш як у п’яти (включно) платників податку;
— загальний обсяг операцій за місяць не перевищує 3 млн грн
Коментар редакції: зверніть увагу, що збільшено обсяг постачання за однією ПН для її безумовної реєстрації в ЄРПН. Тобто тепер не блокуватимуться ПН на загальну суму до 10 000 грн (а не до 5 000 грн, як це було раніше).
Інші умови також «пом’якшилися»: керівникові дозволено обіймати аналогічну посаду вже не у 3-х, а у 5-ти підприємствах, а загальний обсяг операцій за місяць не має перевищувати 3 млн грн (а не 500 тис). При цьому, як і раніше, платник ПДВ не має бути ризиковим.
7 пп. 7 п. 3 У РК загальна сума зменшення або збільшення суми компенсації вартості товару/послуги не перевищує 5 тис. грн за умови, що:
— платник ПДВ не є ризиковим;
— його керівник обіймає аналогічну посаду не більш як у трьох (включно) платників податку;
— загальний обсяг операцій за місяць не перевищує 500 тис. грн
У РК загальна сума зменшення або збільшення суми компенсації вартості товару/послуги не перевищує 10 тис. грн за умови, що:
— платник ПДВ не є ризиковим;
— його керівник обіймає аналогічну посаду не більш як у п’яти (включно) платників податку;
— загальний обсяг операцій за місяць не перевищує 3 млн грн
Коментар редакції: щодо цієї ознаки внесено зміни, аналогічні до ознаки 6, тільки вони стосуються РК

Ознаки безумовної реєстрації ПН/РК щодо РЕЗ

Внесено зміни до ознак безумовної реєстрації ПН/РК, які складені за операціями щодо режиму експортного забезпечення (далі — РЕЗ) відповідно до п. 97 підрозд. 2 розд. XX ПКУ.

Змін дві:

1. Скористатися ознаками безумовної реєстрації ПН-РЕЗ тепер зможуть суб’єкти господарювання, які працюють на територіях можливих бойових дій.

Нагадаємо, що згідно з п. 3-1 Порядку №1165 одним із критеріїв безумовної реєстрації ПН-РЕЗ є реєстрація експортера на території, яку не включено до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих рф, затвердженого наказом Мінрозвитку від 28.02.2025 №376, або щодо цієї території є запис у такому переліку та зазначено дату завершення бойових дій та/або дату завершення тимчасової окупації.

Тепер уточнено, що це не стосується суб’єктів господарювання, зареєстрованих у зоні можливих бойових дій. Така зміна, безумовно, є позитивною для зазначених платників.

2. Пункт 3-1 Порядку №1165 доповнено пп. 4, який визначає ще одну ознаку безумовної реєстрації для ПН-РЕЗ та РК-РЕЗ 1 (як для виробників так і для трейдерів), а саме:

— у зазначених ПН та РК мають бути відображені виключно операції з кодами згідно з УКТ ЗЕД товарів, до яких застосовується РЕЗ відповідно до ст. 19-2 Закону України від 16.04.1991 №959-XII «Про зовнішньоекономічну діяльність». До речі, у ПН-РЕЗ та РК до них і не можуть бути відображені інші товари. Тобто сенс цього уточнення не дуже зрозумілий — він просто підтверджує очевидний факт;

— такі товари зазначено у врахованій Таблиці даних платника ПДВ;

— платник податку, який подав такі ПН/РК для реєстрації в ЄРПН, не є ризиковим.

Увага: якщо для успішної реєстрації «звичайних» ПН/РК достатньо виконання хоча б однієї ознаки безумовної реєстрації, то для реєстрації ПН-РЕЗ та РК-РЕЗ 1 всі ознаки безумовної реєстрації мають виконуватись одночасно (пп. 1 п. 3-1, п. 4 Порядку №1165). Це означає, що вищенаведена нова умова безумовної реєстрації діятиме не сама по собі, а лише доповнюватиме інші. Тобто насправді це ще більше обмежує можливість безумовної реєстрації ПН-РЕЗ і більшість із них проходитиме процедуру моніторингу.

Утім, моніторинг ПН-РЕЗ та РК-РЕЗ-1 складається лише з одного етапу, а саме: перевірки за критерієм ризиковості платника ПДВ (пп. 1, пп. 2, п. 3-1 Порядку №1165). Тобто якщо платник ПДВ не є ризиковим, то його ПН-РЕЗ та РК-РЕЗ 1 будуть у будь-якому разі зареєстровані.

Автоматичне врахування Таблиці даних платника ПДВ

Для більшості платників ПДВ, які подавали Таблицю даних платника ПДВ, не секрет, що досягти її врахування податківцями — це ще той квест. А тому відповідати умовам, коли ця Таблиця буде врахована автоматично, — то взагалі «неймовірне щастя».

Так, Таблицю даних платника ПДВ ДПС враховує автоматично, якщо виконуватиметься хоча б одна з двох умов (п. 18 Порядку №1165). До цих умов внесено досить істотні зміни. Тож порівняймо старе і нове формулювання зазначених умов у таблиці 2.

Таблиця 2

Зміни до умов автоматичного врахування Таблиці даних платника ПДВ

П. 18 Порядку №1165
Стара редакція Нова редакція
1. Таблицю даних платника ПДВ подають сільгоспвиробники, включені до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України», та/або сільськогосподарські товаровиробники, які на 31.12.2016 застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до ст. 209 ПКУ, які мають у власності чи в користуванні не менше ніж 200 га землі та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів:
— живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01);
— риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03);
— молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04);
— овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07);
— їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08);
— зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10);
— насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12).
1. Таблицю даних платника ПДВ подає платник, щодо якого виконуються одночасно такі умови:
1) загальна площа земельних ділянок сільгосппризначення, що перебувають у власності чи користуванні, — не менше ніж 200 га;
2) зареєстрований платником ПДВ не менше ніж 365 днів, що передують даті подання Таблиці;
3) у кожному з останніх 12 календарних місяців кількість працівників становить не менше ніж три особи;
4) у таблиці зазначено виключно код(и) згідно з УКТ ЗЕД групи товарів, обсяг постачання за якими згідно з ПН/РК, зареєстрованими в ЄРПН за останні 12 календарних місяців становить не менше ніж 25%. Це мають бути такі товари:
— живі тварини (код згідно з УКТ ЗЕД 01);
м’ясо та їстівні субпродукти (код згідно з УКТ ЗЕД 02);
— риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТ ЗЕД 03);
— молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТ ЗЕД 04);
— інші продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТ ЗЕД 05);
— овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТ ЗЕД 07);
— їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТ ЗЕД 08);
— зернові культури (код згідно з УКТ ЗЕД 10);
— насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТ ЗЕД 12);
жири та олії тваринного або рослинного походження; продукти їх розщеплення; готові харчові жири; воски тваринного або рослинного походження (код згідно з УКТ ЗЕД 15);
— залишки і відходи харчової промисловості; готові корми для тварин (код згідно з УКТ ЗЕД 23);
5) на дату подання Таблиці такий платник ПДВ не має податкового боргу зі сплати податків, зборів, обов’язкових платежів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС.
Коментар редакції: як видно з тексту, наведеного вище, перша умова стосується сільгоспвиробників. Стара редакція цієї умови фактично не працювала. Адже вона стосувалася виключно тих сільгоспвиробників, які включені до Реєстру отримувачів дотації, яка не видається з 2017 року, чи тих, хто користувався спецрежимом ПДВ у 2016 році (відтоді минуло майже 10 років). Тобто виконати ці умови наразі було неможливо.
Тепер нарешті ситуацію виправлено — і це, без сумніву, позитивний момент.
Крім того, дещо розширено перелік товарів порівняно зі старою редакцією норми (в ньому з’явилися: м’ясо та їстівні субпродукти, жири та олії рослинного походження).
Але автоматично враховуватимуться лише ті Таблиці, в яких зазначено товари, обсяг постачання яких за останній рік становить не менше ніж 25% загального обсягу. Тобто не буде автоматичного врахування Таблиці щодо товарів, які підприємство тільки планує реалізовувати, чи товарів, які реалізуються в невеликій кількості.
2. Таблицю подає платник ПДВ, в якого:
— значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому п. 3 Порядку №1165, мають такі розміри: D > 0,02, P < Pм х 1,4;
— у Таблиці зазначено товари/послуги, обсяг постачання яких згідно з ПН/РК, зареєстрованими за останні 12 календарних місяців у ЄРПН, становить більше ніж 25% загального обсягу операцій з постачання за останні 12 календарних місяців.
2. Таблицю подає платник ПДВ, щодо якого виконуються одночасно такі умови:
— у Таблиці зазначено коди згідно з УКТ ЗЕД/ДКПП за яким згідно з ПН/РК, зареєстрованими в ЄРПН за останні 12 місців, становить більше ніж 25% загального обсягу постачання в цьому періоді;
— платник зареєстрований платником ПДВ не менше ніж 365 днів, що передують даті подання Таблиці;
— у кожному з останніх 12 календарних місяців кількість працівників платника податку становить не менше ніж п’ять осіб;
— на дату прийняття Таблиці такий платник податку не має податкового боргу;
— показник D має значення більше ніж 0,05;
— значення у календарному місяці, у якому подано таблицю даних платника податку, є меншим ніж значення Рмакс
Коментар редакції: друга умова для автоматичного врахування Таблиці даних платника ПДВ стала жорсткіша, а саме:
— збільшено вимогу щодо показника податкового навантаження (D) з 2% до 5%;
— новостворені платники ПДВ (які зареєстровані платниками ПДВ менше ніж рік) скористатися нею не зможуть;
— запроваджено вимогу щодо кількості працівників (не менше ніж 5 осіб);
— запроваджено вимогу щодо показника Pпоточ (як він обчислюється, — див. вище).

Показники позитивної податкової історії

Нагадаємо: аби підприємство вважалося таким, що має позитивну податкову історію, йому потрібно відповідати хоча б одному з показників, наведених у додатку 2 до Порядку №1165. Усього таких показників 9, але зміни внесено лише до першого та третього з них, а саме:

1. Обсяг постачання, зазначений у ПН/РК, зареєстрованих у ЄРПН поточного місяця (з урахуванням поданих на реєстрацію), не має перевищувати 3 млн грн (раніше було — 1 млн грн) за умови, що:

— обсяг постачання товарів/послуг у поточному місяці за операціями з одним отримувачем — платником ПДВ не перевищує 500 тис. грн (було — 100 тис. грн);

— керівник платника ПДВ обіймає аналогічну посаду не більш як у 5-ти (включно) платників податків (було у 3-х).

Як бачимо, цей критерій змінено у кращий для платників ПДВ бік: збільшено граничні значення обсягів постачання та кількості платників податку, в яких може бути один і той самий керівник.

2. Для платників податку на прибуток залишкова вартість основних засобів, відображена у звітності з цього податку, становить більше ніж 5 млн грн, за умови що з початку попереднього року керівник та засновник не змінювалися. Тут обсяг операцій не змінився. Але тепер одночасно з вищезазначеними мають виконуватися такі умови:

— значення показника D має бути більше ніж 0,02;

— значення показника Pпоточ має бути меншим ніж значення Рмакс

А ось щодо цього критерію умови для платників ПДВ погрішилися через запровадження додаткових умов щодо мінімального податкового навантаження (D) на рівні 2% та значення показника Pпоточ не вище ніж Рмакс.

Критерії ризиковості здійснення операцій

Ці критерії наведено в додатку 3 до Порядку №1165. Але зміни внесено лише до першого та шостого. Стару і нову редакції першого критерію (він найскладніший для сприйняття) для порівняння покажемо в таблиці 3.

Таблиця 3

Перший критерій ризиковості операцій до і після 27.09.2025

Стара редакція критерію 1 Нова редакція критерію 1
Обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом такого товару, зазначений у ПН/РК на збільшення суми податкових зобов’язань, яку/який подано для реєстрації в ЄРПН, перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих ПН/РК, зареєстрованих у ЄРПН, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в ПН/РК (зокрема обсягом постачання за операціями з вивезення за межі митної території України товарів, до яких застосовується РЕЗ, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у ЄРПН за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/ДКПП та послуг/умовного коду товару у врахованій Таблиці даних платника ПДВ. Обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТ ЗЕД/ДКПП/умовним кодом такого товару, зазначеного в ПН/РК на збільшення суми податкових зобов’язань, яку/який подано для реєстрації в ЄРПН, перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого товару/такої послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнено від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих ПН/РК, зареєстрованих у ЄРПН, і митних деклараціях, збільшеного в 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в ПН/РК, у тому числі вивезення товарів за межі митної території України, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у ЄРПН, за відсутності такого товару/такої послуги згідно з кодом УКТ ЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару у врахованій Таблиці даних платника ПДВ.

Як бачимо, змістовно нова редакція мало чим відрізняється від старої. Зміни стосуються лише формулювань — вони дещо спрощені.

Нагадаємо, що цей критерій каже про те, що ПН/РК (на збільшення) блокуватимуться в разі, якщо кількість зазначених у них товарів перевищуватиме величину залишку таких товарів, що обчислюється ДПС. Така ситуація, як правило, трапляється у виробників, які реалізують свою продукцію і які не подали Таблицю даних платника ПДВ або подану ними Таблицю податківці не врахували. Після врахування такої Таблиці заблоковані з цієї причини ПН/РК мають бути зареєстровані в автоматичному порядку за виконання низки умов (про це докладніше — далі).

Шостий критерій — це подання для реєстрації в ЄРПН РК на зменшення податкових зобов’язань до ПН, складеної та зареєстрованої на неплатника ПДВ, у строк, що перевищує тепер 90 календарних днів (раніше було 30 календарних днів) з дня складення такої ПН без порушення граничних строків реєстрації, встановлених ПКУ, крім РК до ПН, у якій відображено операції з постачання електричної енергії, природного газу та теплової енергії.

Тобто ризиковою тепер буде операція з повернення товару або коштів через три місяці (а не через один) після їх отримання, що спричинить оформлення РК на зменшення податкових зобов’язань. Це має зменшити кількість операцій, які підпадатимуть під цей критерій і блокуватимуться.

Автоматична реєстрація ПН/РК після врахування Таблиці

Викладено в новій редакції п. 16-1 Порядку №1165. Нагадаємо, що у цій нормі йдеться про те, що у разі блокування ПН/РК з причини, наведеної у п. 1 додатка 3 до Порядку №1165 (його наведено вище), такі ПН/РК підлягають автоматичній реєстрації в ЄРПН у разі:

— ухвалення комісією регіонального рівня рішення про врахування Таблиці даних платника ПДВ;

— ухвалення комісією центрального рівня рішення про задоволення скарги та скасування рішення комісії регіонального рівня про неврахування Таблиці даних платника ПДВ;

врахування Таблиці даних платника ПДВ відповідно до п. 18 Порядку блокування №1165 (тобто автоматичного врахування Таблиці).

Але автоматична реєстрація здійснюється лише у разі, якщо одночасно виконується низка умов. До цих умов також внесено деякі зміни.

Умови для автоматичної реєстрації ПН/РК такі:

— немає рішення контролюючого органу про неврахування Таблиці відповідно до п. 19 Порядку блокування №1165;

— у ПН/РК зазначені операції з кодами товарів та послуг згідно з УКТЗЕД/умовним кодом, що відображені у такій Таблиці, та операції, які на початок операційного дня, протягом якого здійснюється така автоматична реєстрація в ЄРПН, не відповідають критеріям ризиковості здійснення операцій згідно з додатком 3 Порядку №1165;

— на початок операційного дня, протягом якого здійснюється така автоматична реєстрація в ЄРПН, стосовно платника податку немає чинного рішення про відповідність критеріям ризиковості (нова умова!);

— сума ПДВ, зазначена в ПН/РК, прийнятих для реєстрації в ЄРПН, у кожному з шести останніх послідовних календарних місяців, що передують даті автоматичної реєстрації ПН/РК, та місяці, в якому здійснюється така автоматична реєстрація, не перевищує значення показника Рмакс для кожного із зазначених місяців (нова умова!);

— такі ПН/РК складені та подані для реєстрації в ЄРПН не раніше календарного місяця, що передує місяцю, в якому комісія регіонального рівня ухвалила рішення про врахування Таблиці або рішення про неврахування Таблиці, яке було скасовано;

— щодо таких ПН/РК комісія регіонального рівня не ухвалила рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН відповідно до Порядку №520;

— у день такої автоматичної реєстрації в ЄРПН є відповідна сума реєстраційного ліміту.

Отже, як бачимо, автоматична реєстрація ПН/РК навіть після врахування Таблиці даних платника ПДВ — річ непроста, а тепер, після розширення умов для такої реєстрації, буде ще складніша.

Автоматична реєстрація після скасування ризикового статусу

Нагадаємо, що у разі ухвалення комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника ПДВ критеріям ризиковості за результатами розгляду інформації та копій документів, поданих таким платником, або ухвалення комісією центрального рівня рішення про задоволення скарги та скасування рішення комісії регіонального рівня про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості, наступного робочого дня після дати ухвалення такого рішення підлягають автоматичній реєстрації ПН/РК, якщо одночасно виконуються певні умови (п. 6-1 Порядку №1165).

І перелік таких умов з 27.09.2025 буде розширено. Загальний їх перелік матиме такий вигляд:

— реєстрацію таких ПН/РК зупинено на підставі відповідності платника ПДВ критеріям ризиковості згідно з рішеннями, ухваленими починаючи з дати останнього включення платника ПДВ до переліку ризикових платників податку, до дати подання інформації та копій документів, за результатами розгляду яких ухвалено рішення про невідповідність критеріям ризиковості платника ПДВ;

— дата подання для реєстрації в ЄРПН таких ПН/РК припадає на період, що не перевищує 180 днів до дати подання інформації та копій документів, за результатами розгляду яких ухвалено рішення про невідповідність критеріям ризиковості платника ПДВ або рішення про відповідність критеріям ризиковості платника ПДВ, яке було скасоване комісією регіонального рівня на підставі скарги від платника податку;

— на початок операційного дня, протягом якого здійснюється така автоматична реєстрація в ЄРПН, операції в таких ПН/РК не відповідають критеріям ризиковості здійснення операцій, за винятком ПН/РК, складених платником ПДВ, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія платника ПДВ, згідно з додатком 2 до Порядку №1165 (нова умова!);

— на початок операційного дня, протягом якого здійснюється така автоматична реєстрація в ЄРПН, стосовно платника податку немає чинного рішення про його відповідність критеріям ризиковості (нова умова!);

— сума ПДВ, зазначена в ПН/РК, прийнятих для реєстрації в ЄРПН, у кожному з шести останніх послідовних календарних місяців, що передують місяцю подання інформації та копій документів, поданих платником податку для підтвердження невідповідності критеріям ризиковості, у місяці, в якому подано таку інформацію та копії документів, та в місяці, в якому здійснюється така автоматична реєстрація, не перевищує значення показника Рмакс для кожного із зазначених місяців (нова умова!);

— щодо таких ПН/РК комісія регіонального рівня не ухвалила рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації відповідно до Порядку №520;

— у день такої автоматичної реєстрації в ЄРПН є достатня сума реєстраційного ліміту.

Автор: Іваненко Олена

До змісту номеру