Читаємо, наприклад, пояснення ДПСУ про зміни в роботі програмного забезпечення з приймання та обробки «Акцизної накладної».
Одним із контрольних заходів щодо реєстрації АН є перевірка доступного обсягу зареєстрованих резервуарів для отримання пального на акцизному складі, на який відвантажується пальне.
Контроль здійснюється щодо достатнього обсягу резервуарів, зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, на акцизному складі, на який відвантажується пальне. Достатній обсяг розраховується як різниця між загальним обсягом резервуарів, які зареєстровані в Реєстрі, та залишків пального, які за даними СЕАРПСЕ, містяться на такому складі.
У разі перевищення обсягу отримання, зазначеного в акцизній накладній, достатнього об’єму зареєстрованих резервуарів на акцизному складі в реєстрації такої акцизної накладної буде відмовлено.
На наш погляд, вирішити цю проблему можна, зареєструвавши зведену акцизну накладну на кількість фактично реалізованого пального. Тож залишок пального за даними СЕАРПСЕ буде зменшено й уможливиться реєстрація вхідної АН.
Щоправда, якщо така зведена АН буде виписана серед місяця на частковий обсяг пального, відпущеного протягом такого місяця, то потім наприкінці цього самого місяця доведеться виписувати ще одну зведену АН. Чи можна виписувати дві чи більше зведених АН протягом одного місяця, з абз. 6 п. 231.3 ПКУ, який визначає особливості складання зведених АН, не зрозуміло. Консультації податкової з цього питання нам не відомі.
Тому для уникнення непорозумінь із податковою може бути доречним отримати індивідуальну податкову консультацію.
А щоб не виникало таких ситуацій, можна замість зведених складати АН за щоденними операціями.